Αναφορικά με το ΕΠΕ:
Η πολύχρονη εμπειρία έδειξε ότι το ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΈΝΟ ΕΚΠΔΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ για κάθε μαθητή που αξιολογείται από το ΚΕΔΥ, πρέπει βάσει της αξιολόγησης να σχεδιάζεται ως ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ για τους εξής λόγους:
-Είναι ΑΝΤΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ να μιλάμε για ΕΠΕ όταν δεν μπορούμε να το παρακολουθούμε στο συγκείμενο του μαθητή, προκειμένου να ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΖΕΤΑΙ κατόπιν ΔΙΑΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ αξιολογήσεων, έτσι ώστε να τίθενται οι βραχύχρονοι και μακρόχρονοι στόχοι.
-Η λίστα αναμονής, η υποστελέχωση των ΚΕΔΔΥ, η άγνοια της φιλοσοφίας, της δομής, καθώς και του σχεδιασμού-αναπροσαρμαγής των αναλυτικών προγραμμάτων είναι οι κυριότεροι παράγοντες που έχουν συμβάλλει στο να είναι το ΕΠΕ "η αχίλλειος πτέρνα των ΚΕΔΔΥ.
-Η μόνιμη ισχύ για τις περισσότερες των γνωματεύσεων.
Είναι αυτονόητο λοιπόν ότι αυτό πρέπει να γίνεται από τους εκπ/κούς γενικής τάξης και Τ.Ε( με τη συνεργασία και υποστήριξη των ΕΔΕΑΥ, όταν υπάρχουν).
Υπάρχει δυσαναλογία μεταξύ του περιεχομένου της αξιολόγησης και του περιεχομένου της παρέμβασης, κάτι που συνάδει με το ΙΑΤΡΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ προσέγγισης.
Παρόλα αυτά είναι Εφικτό να σχεδιάζεται από το ΚΕΔΔΥ το προαναφερθέν ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ( ΕΠΕΕ).
ΤΟ ΚΕΔΔΥ έχει ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ. Συνεπώς, προς αυτή την κατεύθυνση δηλ. του σχεδιασμού της παρέμβασης χρειάζεται απαραίτητα να ενισχυθούν τα ΚΕΔΔΥ με εκπαιδευτικούς και σχολικούς ψυχολόγους.
Αναφορικά με το ΕΠΕ: Η πολύχρονη εμπειρία έδειξε ότι το ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΈΝΟ ΕΚΠΔΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ για κάθε μαθητή που αξιολογείται από το ΚΕΔΥ, πρέπει βάσει της αξιολόγησης να σχεδιάζεται ως ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ για τους εξής λόγους: -Είναι ΑΝΤΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ να μιλάμε για ΕΠΕ όταν δεν μπορούμε να το παρακολουθούμε στο συγκείμενο του μαθητή, προκειμένου να ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΖΕΤΑΙ κατόπιν ΔΙΑΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ αξιολογήσεων, έτσι ώστε να τίθενται οι βραχύχρονοι και μακρόχρονοι στόχοι. -Η λίστα αναμονής, η υποστελέχωση των ΚΕΔΔΥ, η άγνοια της φιλοσοφίας, της δομής, καθώς και του σχεδιασμού-αναπροσαρμαγής των αναλυτικών προγραμμάτων είναι οι κυριότεροι παράγοντες που έχουν συμβάλλει στο να είναι το ΕΠΕ "η αχίλλειος πτέρνα των ΚΕΔΔΥ. -Η μόνιμη ισχύ για τις περισσότερες των γνωματεύσεων. Είναι αυτονόητο λοιπόν ότι αυτό πρέπει να γίνεται από τους εκπ/κούς γενικής τάξης και Τ.Ε( με τη συνεργασία και υποστήριξη των ΕΔΕΑΥ, όταν υπάρχουν). Υπάρχει δυσαναλογία μεταξύ του περιεχομένου της αξιολόγησης και του περιεχομένου της παρέμβασης, κάτι που συνάδει με το ΙΑΤΡΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ προσέγγισης. Παρόλα αυτά είναι Εφικτό να σχεδιάζεται από το ΚΕΔΔΥ το προαναφερθέν ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ( ΕΠΕΕ). ΤΟ ΚΕΔΔΥ έχει ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ. Συνεπώς, προς αυτή την κατεύθυνση δηλ. του σχεδιασμού της παρέμβασης χρειάζεται απαραίτητα να ενισχυθούν τα ΚΕΔΔΥ με εκπαιδευτικούς και σχολικούς ψυχολόγους.