Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΚΟΡΔΑΣ | 2 Δεκεμβρίου 2009, 14:57
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων θα ήθελα να καταθέσω τέσσερις προτάσεις: α) Θεωρώ αδιανόητο να μοριοδοτούνται τα πιστοποιημένα σεμινάρια του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης σε όλους τους δημοσίους υπαλλήλους, και μάλιστα η συγκεκριμένη μοριοδότηση να είναι κατοχυρωμένη νομοθετικά μέσω του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα, χωρίς να ισχύει, όμως, για την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης. Πώς είναι δυνατόν να κρίνεται κάποιος για στέλεχος εκπαίδευσης και να μην του ζητούνται σεμινάρια Δημόσιας Διοίκησης, πιστοποιημένα από την Εθνική Σχολή; Η μοριοδότηση αυτή θα λειτουργήσει και ως κίνητρο να αναζητήσουν οι εκπαιδευτικοί το ΙΔΕΚΕ και το ΙΝ.ΕΠ,. για να παρακολουθήσουν τα σεμινάριά τους. Προτείνω, λοιπόν, να υπάρξει συγκεκριμένη, σαφής και γενναία μοριοδότηση αυτών των σεμιναρίων στις κρίσεις των στελεχών της εκπαίδευσης. β) Να μοριοδοτείται, επίσης, η θητεία σε όλες τις θέσεις ευθύνης της εκπαίδευσης. Π.χ. η θητεία διευθυντή, υποδιευθυντή, σχολικού συμβούλου, υπευθύνου εκπαιδευτικών θεμάτων, υπευθύνου σχολικών δραστηριοτήτων σε κάθε νέα προκήρυξη που αφορά στελέχη της εκπαίδευσης. Η μοριοδότηση αυτή να μην γίνεται μόνο για την ίδια θέση (Δ/ντής για Δ/ντή) αλλά να ισχύει για όλες τις νέες θέσεις. Με τον τρόπο αυτό αναγνωρίζεται η εμπειρία που έχει αποκτήσει κάποιος από μια θητεία σε θέση ευθύνης. γ) Για να αναγνωρίζεται και να επιβραβεύεται η κοινωνική και επιστημονική δράση των εκπαιδευτικών προτείνω τη μοριοδότηση της θητείας σε Διοικητικά και Εποπτικά Συμβούλια των Επιστημονικών Ενώσεων (Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων, Μαθηματικών, Φυσικών, καθώς και στις αντίστοιχες Περιφερειακές Ενώσεις). Επίσης, να μοριοδοτείται η συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε Συντακτικές Επιτροπές επιστημονικών και εκπαιδευτικών περιοδικών καθώς και η συμμετοχή τους στις οργανωτικές επιτροπές μεγάλων επιστημονικών συνεδρίων. Οι μοριοδοτήσεις αυτές ίσχυαν σε παλαιότερες προκηρύξεις, και πολύ κακώς, κατά τη γνώμη μου, ακυρώθηκαν με τους τελευταίους νόμους. Ένα στέλεχος εκπαίδευσης θα πρέπει να έχει μια δημόσια παρουσία, μια ευρύτερη κοινωνική και επιστημονική προσφορά. Με τα παραπάνω, νομίζω, ότι επιβραβεύεται αυτή η δράση. δ) Πιστεύω, τέλος, ότι με το νομοσχέδιο θα πρέπει να αποκατασταθεί μια μεγάλη αδικία σε βάρος των εκπαιδευτικών εκείνων που υπηρέτησαν και υπηρετούν σε θέσεις υπευθύνων σχολικών δραστηριοτήτων (περιβάλλον, αγωγής υγείας, πολιτισμού, αγωγής σταδιοδρομίας). Συγκεκριμένα, ενώ οι εκπαιδευτικοί είναι υποχρεωμένοι να κάνουν μια σειρά από σεμινάρια και να διδάσκουν στα Περιφερειακά Επιμορφωτικά Κέντρα δεν τους αναγνωρίζεται η διδακτική προϋπηρεσία παρά μόνο η διοικητική. Πρόκειται για μια μεγάλη αδικία, τελείως ακατανόητη και παράλογη, εάν αναλογισθούμε ότι η διδακτική προϋπηρεσία δίνεται σε εκπαιδευτικούς αποσπασμένους σε άλλα υπουργεία π.χ. στο Υπουργείο Εσωτερικών. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΚΟΡΔΑΣ, ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΛΥΚΕΙΟΥ