Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης2. Μεταθέσεις και ΑποσπάσειςΣχόλιο του χρήστη Κώστας Χρυσαφίδης | 2 Δεκεμβρίου 2009, 15:16
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμη κ. Υπουργέ, Σχετικά με το θέμα των αποσπάσεων εκπαιδευτικών θα ήθελα να αναφερθώ σε μια κατηγορία αποσπάσεων που δεν αφορά ούτε στις αποσπάσεις από σχολείο σε σχολείο, αλλά ούτε και στις απόσπασεις σε διοικητικό έργο. Πρόκειται για την ομάδα των εκπαιδευτικών που αποσπώνται κάθε ακαδημαϊκό έτος σε Πανεπιστημιακά Τμήματα, κυρίως σε Παιδαγωγικά Τμήματα και Καθηγητικές Σχολές, για την επίβλεψη των φοιτητών στις πρακτικές τους ασκήσεις, στα δημόσια σχολεία. Η παρουσία των εκπαιδευτικών αυτών στην οργάνωση και διεξαγωγή των πρακτικών ασκήσεων είναι ιδιαίτερα σημαντική, επειδή δεν είναι δυνατό ο υπεύθυνος καθηγητής του σχετικού μαθήματος να έχει μια εποπτική εικόνα άπό την παρουσία λ.χ. 280 φοιτητών (αυτός ο αριθμός αφορά στο δικό μας Τμήμα - ΤΕΑΠΗ, Πανεπιστήμιο Αθηνών) στα δημόσια νηπιαγωγεία. Για το λόγο αυτό μάλιστα στο προηγούμενο ακαδημαϊκό έτος συγκεντρωθήκαμε όλοι οι υπεύθυνοι των πρακτικών ασκήσεων, από όλα τα Πανεπιστήμια της χώρας, και συζητήσαμε για το μεγάλο πρόβλημα που δημιουργείται κάθε ακαδημαϊκό έτος, με το θέμα των αποσπάσεων. Τα συμπεράσματα της συνάντησης αυτής υποβάλαμε στο ΥΠΕΠΘ, ζητώντας να τηρηθούν οι διαδικασίας για μια δίκαιη και εποικοδομητική αντιμετώποιση του προβλήματος, με βάση τον αριθμό των φοιτητών κάθε Τμήματος. Θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι το έργο της επίβλεψης των πρακτικών ασκήσεων απαιτεί καταρτισμένους εκπαιδευτικούς, με ιδιαίτερα προσόντα και πολυετή εμπειρία, ώστε να έχουμε θετικά αποτελέσματα από την παρουσία τους. Σύμφωνα με τη σχετική βιβλιογραφία, ένα από τα βασικότερα προβλήματα του σχολείου και έιδικότερα της εκπαιδευτικής διαδικασίας βρίσκεται στην αδυναμία σύνδεσης της Θεωρίας με την πράξη. Στην προσπάθεια αυτή οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί αναλαμβάνουν ένα ρόλο γέφυρας για τους φοιτητές, εφόσον συνδέουν την εμπειρία τους, από την πολυετή υπηρεσία σε σχολεία, με τη θεωρητική τους κατάρτιση που ενισχύεται από τη διαρκή ενημέρωσή τους από τους υπεύθυνους των πρακτικών ασκήσεων καθηγητές. Η παρουσία συνεπώς έμπειρων και καταρτισμένων εκπαιδευτικών καθίσταται αυτονόητη. Εφόσον περιλαμβάνεται στις προθέσεις του Υπουργείου να δίνεται η ευκαιρία σε πολλούς εκπαιδευτικούς να συνεργάζονται με ΑΕΙ, θα πρέπει να υπάρχει κάθε χρόνο μια τμηματική ανανέωση του δυναμικού, όχι μεγαλύτερη του 20-25%. Η περίπτωση ανάκλησης όλων των παλαιών και αντικατάστασής τους με νέους θα επιφέρει μεγάλες δυσκολίες στα Τμήματα και κυρίως στους φοιτητές, που έχουν αναμφίβολα ανάγκη από την υποστήριξη έμπειρων εκπαιδευτικών. Σε τελική ανάλυση, κ. Υπουργέ, η επιτυχής ή μη επιτυχής διεξαγωγή των πρακτικών ασκήσεων στο Πανεπιστήμιο επηρεάζει άμεσα την προσπάθεια του Υπουργείου, να αναβαθμίσει την παρουσία των νέων εκπαιδευτικών μέσα στην τάξη. Κατά την προσωπική μου άποψη, υπάρχουν δυο δυνατότητες αντιμετώπισης του θέματος στελέχωσης των Πανεπιστημιακών Τμημάτων με εκπαιδευτικούς, για μια συγκροτημένης και εποικοδομητική επίβλεψη των πρακτικών ασκήσεων: Να συνεχίσει το Υπουργείο να αποσπά τον απαιτούμενο αριθμό εκπαιδευτικών ή Να προβεί στην προκήρυξη μόνιμων θέσεων ΕΕΔΙΠ ή ΕΤΕΠ, εν μέρει ή για το σύνολο των εκπαιδευτικών, που θα αναλάβουν το έργο που έχουν αναλάβει μέχρι σήμερα οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί. Σε καμιά περίπτωση δεν θα πρέπει να αποδυναμωθεί η προσπάθεια του Πανεπιστημίου για την απόκτηση από τους φοιτητές εμπειριών μέσα στην τάξη και να μεταβληθεί η όλη προσπάθεια, κατά μια έννοια, σε ασκήσεις επί χάρτου. Με εκτίμηση Κώστας Χρυσαφίδης Καθηγητής Πανεπιστήμιο Αθηνών ΤΕΑΠΗ Πρόεδρος του Τμήματος