• Σχόλιο του χρήστη 'Ελένη' | 2 Δεκεμβρίου 2009, 15:17

    1. Πιστεύω πως ο τρόπος που γίνεται, και που και εσείς προτείνετε, η επιλογή ειδικοτήτων (για αναληρωτές και ωρομίσθιους) από τους διευθυντές των σχολείων είναι εντελώς λάθος και δεν δίνει ίσες ευκαιρίες σε όλες τις ειδικότητες. Για παράδειγμα ένας καθηγητής ειδικότητας ΠΕ13 (Νομικών & Πολιτικών Επιστημών) κάνει σε 2η ανάθεση Οικονομικά και Κοινωνιολογία (όπως και οι ΟΙκονομολόγοι & Κοινωνιολόγοι κάνουν τους ΠΟλιτικούς θεσμούς, Κοινωνιολογία & Οικονομικά αντίστοιχα)όταν όμως ένα σχολείο έχει κενά σε Οικονομικά και ΠΟλιτικούς Θεσμούς ο διευθυντής στο 99% των περιπτώσεων ζητά Οικονομολόγους και όχι Πολιτικούς Επιστήμονες ή Κοινωνιολόγους. Με αποτέλεσμα η ζήτηση σε ΟΙκονομολόγους να είναι πολύ περισσότερη ενώ τα κενά και οι ανάγκες να είναι ισάριθμα και για τις 3 (αλληλοκαλυπτούμενες) ειδικότητες. Πιστεύω ότι πρέπει να βρεθεί ένας πιο δίκαιος τρόπος για τη ζήτηση τουλάχιστον των ειδικοτήτων που αλληλοκαλύπτονται με Α' & Β΄ αναθέσεις. Μετά την ορκομωσία της νέας κυβέρνηση και την ανάληψη των καθηκόντων της Υπουργού Παιδείας κυρίας Διαμαντοπούλου,προσλήφθηκαν επιπλέον αναπληρωτές εκπαιδευτικοί (σε πρώτη φάση)περίπου 700. Από αυτούς περίπου 30 ήταν ΟΙκονομολόγοι, 5 Κοινωνιολόγοι και κανένας ΠΕ13. Για ποιο λόγο; ΠΟιος κρίνει ότι τα οικονομικά είναι πιο σημαντικά και ότι οι Οικονομολόγοι κάνουν καλύτερα το μάθημα της Κοινωνιολογίας και των ΠΟλιτικών Θεσμών απ' ότι οι Κοινωνιολόγοι και οι Πολιτικοί Επιστήμονες κάνουν τα ΟΙκονομικά; 2. Το θέμα με την ΑΣΠΑΙΤΕ παραμένει αδιευκρίνιστο. Η παιδαγωγική επιμόρφωση είναι απαραίτητη σε όλες τις ειδικότητες και οι κάτοχοί της θα πρέπει να προηγούνται σε σχέση με όλους τους υπόλοιπους. 3. Προυπηρεσία. Η προυπηρεσία σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ του δημοσίου θα πρέπει επιτέλους να αναγνωριστεί (όπως ισχύει για τα δημόσια ΙΕΚ). Γιατί η προυπηρεσία σε ΙΕΚ αναγνωρίζεται ενώ σε ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα οχι; ποιο είναι το κριτήριο; 4. Γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ. Πιστεύω ότι ο τρόπος που γίνεται ο διαγωνισμός είναι ΑΔΙΚΟΣ. Αναγκαζόμαστε να πηγαίνουμε φροντιστήριο για μαθήματα που δεν τα έχουμε διδαχθεί ποτέ στην σχολή που έχουμε αποφοιτήσει. Για παράδειγμα ένας απόφοιτος του Παντείου Πανεπιστημίου Τμήμα Διεθνών & Ευρωπαϊκων Σπουδών ανήκει στην ειδικότητα ΠΕ13 (Νομικών & Πολιτικών Επιστημών) και δίνει εξετάσεις στο Αστικό Δίκαιο (μάθημα που δεν διδάσκεται στην σχολή!!!), πως είναι λοιπόν δυνατόν ο ΑΣΕΠ,επίσημο οργανο του κράτους, να ζητά από τους υποψήφιους της σχολής αυτής να ξέρουν αυτό το μάθημα; Δεν τους αναγκάζει έτσι να πάνε φροντιστήριο; Μην ξεχνάμε ότι το Αστικό Δίκαιο δεν είναι ιστόρία που την διαβάζεις και την μαθαίνεις, θέλει επεξήγηση και ανάλυση προκειμένου να το καταλάβει κανείς. 5. Τέλος το μεταπτυχιακό θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν στην επιλογή και κατάταξη των αναπληρωτών & ωρομίσθιων εκπαιδευτικών. Μέχρι σήμερα δεν είχε σημασία αν κάποιος έχει μεταπτυχιακό ή όχι, το μόνο που μετραγε ήταν η παιδαγωγιή κατάρτιση και η προυπηρεσία, ενώ σε όλους τους υπόλοιπους διαγωνισμούς του δημοσίου το μεταπτυχιακό (& διδακτορικό) παίζει βασικό ρόλο. Οι εκπαιδευτικοί όμως δεν χρειάζονται μετεκπαίδευση; είναι πιο σημαντική η προυπηρεσία;