• Σχόλιο του χρήστη 'Παναγιώτης Καρακολίδης' | 2 Δεκεμβρίου 2009, 15:34

    Αξιότιμη κυρία υπουργέ, Το σύστημα πρόσληψης των εκπαιδευτικών ταλανίζει για περισσότερο από 20 χρόνια τον εκπαιδευτικό κόσμο και την κοινωνία και η ρίζα του κακού βρίσκεται στον εντελώς ανορθολογικό τρόπο ίδρυσης καθηγητικών σχολών σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, οι οποίες παράγουν υπερπολλαπλάσιους δασκάλους και καθηγητές, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι ανάγκες της χώρας σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Αυτή ήταν πρακτική όλων των κυβερνήσεων που στην πράξη έφερε σε αδιέξοδο όλα τα συστήματα πρόσληψης (επετηρίδα, πίνακες). Στο υπάρχον σύστημα υπάρχουν τρία δεδομένα : 1. Οι πίνακες 60%-40% λειτουργούν καλά και δίνουν κίνητρα για την κάλυψη θέσεων σε δυσπρόσιτα σχολεία. 2. Οι μέχρι τώρα προσλήψεις από τον πίνακα του 40%, ο οποίος περιλαμβάνει συνάδελφους που έχουν προϋπηρεσία από ΠΔΣ, Ιδιωτικά, Εκκλησιαστικά, Σεβιτανίδειο, ΣΔΕ, ΟΑΕΔ κ.ά, έχουν μπλοκάρει τους πίνακες εις βάρος όσων προσπαθούν να πετύχουν στον ΑΣΕΠ. 3. Ο πίνακας του 24μηνου με μία επιτυχία στον ΑΣΕΠ αργά ή γρήγορα θα γεμίσει, οπότε θα καταργήσει στην πράξη τη διεξαγωγή νέων διαγωνισμών Επειδή, λοιπόν, οι προτάσεις της ΟΛΜΕ είναι γενικόλογες και σε μερικά σημεία ασαφείς, προτείνουμε :  Να υπάρξει μεταβατικό στάδιο τουλάχιστον τριετίας, για να προγραμματίσουν οι συνάδελφοι τη ζωή τους, καθώς υπήρξαν θύματα των πειραματισμών των Υπουργών Παιδείας την τελευταία δεκαετία.  Να συνεχίσουν υπάρχουν μόνο οι πίνακες 60% (επιτυχόντες ΑΣΕΠ) και 40%. Άλλωστε, ο πίνακας 40% (όσοι έχουν προϋπηρεσία) προέκυψε μετά το 2002 από την ανάγκη οι επιτυχόντες και μη διοριστέοι του ΑΣΕΠ να έχουν κίνητρο να αναπληρώνουν κενά σε απομακρυσμένα σχολεία. Και στους δύο πίνακες να προσμετράται ο βαθμός πτυχίου, τα μεταπτυχιακά, η προϋπηρεσία, (τα δυσπρόσιτα καλώς δίνουν διπλά μόρια, μόνο που πρέπει να επαναπροσδιοριστούν κάποια δυσπρόσιτα), ΟΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ ΣΤΟΝ ΑΣΕΠ.  Όλες οι προσλήψεις σε ΠΔΣ, ΟΑΕΔ, ΣΔΕ, κτλ να γίνονται από τους παραπάνω πίνακες. Σε όσα σχολεία ή τύπους σχολείων δεν προσλαμβάνονται από πίνακες, να μην αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία των συναδέλφων αυτών στους πίνακες 40% και 60%.  Κατάργηση του θεσμού της ωρομισθίας. Κλέινοντας, να επισημάνουμε ότι φυσικά δεν θεωρούμε τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ με την αποστήθιση και τις διφορούμενες συχνά ερωτήσεις του το τέλειο σύστημα, αλλά «τον μη χείρονα» τρόπο, για να γίνουν οι προσλήψεις με δίκαιους όρους για όλους. Κάθε άλλο σύστημα θα αδικεί κάποια μερίδα καθηγητών. Με εκτίμηση, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Ν. ΡΟΔΟΠΗΣ (Ν. Δαπέργολας, Κ. Καραΐσκος, Π. Καρακολίδης, Π. Μαμούκαρη)