• Σχόλιο του χρήστη 'Φιλόλογος Ειδικής Αγωγής' | 2 Δεκεμβρίου 2009, 16:19

    Αξιότιμη κα Υπουργέ, Κατ’ αρχάς, θα ήθελα να συγχαρώ και εγώ τη δυνατότητα που δίνετε για δημόσια διαβούλευση των επικείμενων μεταρρυθμίσεων, δεδομένου ότι θα λάβετε υπόψη σας τις απόψεις όσων είναι άμεσα ενδιαφερόμενοι και κυρίως γνωρίζουν στην πράξη τις εκπαιδευτικές ανάγκες και συνθήκες. Θέλω να εστιάσω την προσοχή σας στον τομέα της ειδικής αγωγής. Συγκεκριμένα, οι ανάγκες και οι απαιτήσεις του συγκεκριμένου κλάδου προϋποθέτουν ουσιαστική ειδίκευση (επιπέδου μεταπτυχιακών σπουδών), την οποία δεν κατέχουν όλοι όσοι εργάζονται τώρα στην ειδική αγωγή και σαφώς δεν καλύπτεται ούτε εξασφαλίζεται μόνο από εκπαιδευτική εμπειρία (έστω και πολυετή) ή βραχύχρονα σεμινάρια. Επομένως, θα πρέπει να διαμορφωθεί καταλλήλως η διαδικασία πρόσληψης των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής. Εφόσον διαθέτουν την απαιτούμενη εκπαίδευση, δε θα πρέπει να υποβάλλονται εκ νέου σε εξετάσεις με την ισχύουσα μορφή• πολύ περισσότερο δε, αφού οι δεξιότητες και οι ειδικές γνώσεις, που κατέχουν δύσκολα αξιολογούνται με τέτοιου είδους εξετάσεις, είναι όμως δεδομένες και επικυρώνονται από τα προγράμματα σπουδών ειδίκευσης στην ειδική αγωγή. Επομένως, η κατάταξη σε πίνακες με βάση τα τυπικά προσόντα και η πρόσληψη μέσω αυτών αποτελεί μια άμεση και αξιοκρατική λύση και συγχρόνως αξιολόγηση. Επιπλέον, είναι απαραίτητη η δημιουργία μόνιμων θέσεων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, διότι η έλλειψη αυτών διαιωνίζει την αδυναμία ή δυσκολία οργάνωσης της καθημερινής εκπαιδευτικής πρακτικής των ΣΜΕΑΕ σε επίπεδο τάξης ή και σχολείου. Αξιώνω ότι θα λάβετε υπόψη τις παρατηρήσεις όλων όσων συμμετείχαμε στη διαδικασία αυτή.