• Σχόλιο του χρήστη 'Δρ Χρ. Αλεξοπούλου, Σχολ. Σύμβουλος ΠΕ2' | 2 Δεκεμβρίου 2009, 16:30

    Αρχικά θεωρώ ότι οι προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας αποτελούν θετική αφετηρία διαβούλευσης. Με την εμπειρία των πολλών χρόνων εντός της τάξης θα ήθελα να συνεισφέρω με τις παρακάτω προτάσεις. 1.Για την πρόσληψη σε επίπεδο Διεύθυνσης να δοθούν επιπλέον κίνητρα για τις παραμεθόριες περιοχές και για την εντοπιότητα, ώστε οι νέοι συνάδελφοι να προτιμούν την επαρχία. Η παραμονή στην επαρχία να είναι υποχρεωτικά τουλάχιστον τριετής. 2.Να προσμετράται ως προϋπηρεσία και η διδασκαλία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. 3.Κατά τη διετία της δοκιμαστικής υπηρεσίας παράλληλα με την επιμόρφωση του εκπαιδευτικού να υπάρχει αξιολόγηση (από τον Διευθυντή του Σχολείου, τον Σύμβουλο ειδικότητας κλπ. ) με βάση αντικειμενικά κριτήρια για την επάρκειά του αλλά και πρόβλεψη για τον έλεγχο της ψυχικής του υγείας. Φυσικά η αξιολόγηση δεν θα περιοριστεί μόνο στους νεοεισερχόμενους, αλλά θα πρέπει να γίνεται κατά διαστήματα για όλους. Στα σχολεία μας το πρόβλημα είναι πια οξύ. Η κοινωνία είναι έτοιμη να δεχθεί τη θέσπιση αξιοκρατικών κριτηρίων αξιολόγησης. Δυστυχώς, βρίσκομαι στη δυσάρεστη θέση να γνωρίζω πολλές περιπτώσεις αυθαιρεσιών που αφορούν στη διδασκαλία, τη συμπεριφορά και τη σχέση εκπαιδευτικού-μαθητή. Είναι πλέον άμεση ανάγκη να ισχύσει το "Πρώτα ο μαθητής", γιατί στην πράξη αυτή η αρχή συχνά καταστρατηγείται και πορευόμαστε όλοι σαν να ισχύει το "Πρώτα ο Καθηγητής". Οι δικλείδες ασφαλείας θα μας οδηγήσουν, αν δεν μπορούμε να είμαστε εμπνευσμένοι παιδαγωγοί και λειτουργοί,να είμαστε τουλάχιστον σωστοί επαγγελματίες. Σας ευχαριστώ.