Η προτεινόμενη ρύθμιση αντιγράφει σχεδόν την ρύθμιση προηγούμενων κυβερνήσεων, η οποία απέτυχε να προασπίσει την ομαλή λειτουργία των σχολείων, ενώ συνέβαλε στον εκφυλισμό των μαθητικών κινητοποιήσεων.
Ο διδακτικός χρόνος δεν αναπληρώνεται με τις λύσεις αυτές, ενώ η ολοκλήρωση της ύλης μπορεί να γίνει μόνο προσχηματικά.
Προτάσεις
Η διαδικασία αναπλήρωσης απολεσθέντος διδακτικού χρόνου πρέπει να συμπεριλάβει και τις περιπτώσεις κατά τις οποίες , με ευθύνη της υπηρεσίας , δεν τοποθετούνται εγκαίρως εκπαιδευτικοί στα σχολεία .
Η αναπλήρωση θα πρέπει να αφορά το σύνολο των απολεσθεισών διδακτικών ωρών στο ακέραιο.
Στις προτεινόμενες λύσεις , πρέπει να προστεθούν κατά σειρά (με την έννοια ότι η επόμενη λύση θα ενεργοποιείται με την εξάντληση των δυνατοτήτων της προηγουμένης)
4) αξιοποίηση των περιόδων στις οποίες τα σχολεία παραμένουν κλειστά (Χριστουγέννων και Πάσχα) – μέχρι 4 ημέρες σε κάθε περίοδο
5) παράταση του διδακτικού έτους μέχρι 25 Μαίου
6) διδασκαλία μαθημάτων μετά την 7η ώρα και τα Σάββατα, με υπερωριακή αποζημίωση των εκπαιδευτικών και με τήρηση των εργασιακών δικαιωμάτων τους.
Αν παρά την εξάντληση των παραπάνω ο απολεσθείς χρόνος δεν αναπληρώνεται, ο υπολειπόμενος χρόνος θεωρείται χρόνος απουσίας των μαθητών και συνυπολογίζεται στο γενικό σύνολο απουσιών για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης.
Την διαδικασία αναπλήρωσης επικυρώνει και ελέγχει ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, ο οποίος ευθύνεται για την εφαρμογή της όπως προβλέπεται στον νόμο.
Η προτεινόμενη ρύθμιση αντιγράφει σχεδόν την ρύθμιση προηγούμενων κυβερνήσεων, η οποία απέτυχε να προασπίσει την ομαλή λειτουργία των σχολείων, ενώ συνέβαλε στον εκφυλισμό των μαθητικών κινητοποιήσεων. Ο διδακτικός χρόνος δεν αναπληρώνεται με τις λύσεις αυτές, ενώ η ολοκλήρωση της ύλης μπορεί να γίνει μόνο προσχηματικά. Προτάσεις Η διαδικασία αναπλήρωσης απολεσθέντος διδακτικού χρόνου πρέπει να συμπεριλάβει και τις περιπτώσεις κατά τις οποίες , με ευθύνη της υπηρεσίας , δεν τοποθετούνται εγκαίρως εκπαιδευτικοί στα σχολεία . Η αναπλήρωση θα πρέπει να αφορά το σύνολο των απολεσθεισών διδακτικών ωρών στο ακέραιο. Στις προτεινόμενες λύσεις , πρέπει να προστεθούν κατά σειρά (με την έννοια ότι η επόμενη λύση θα ενεργοποιείται με την εξάντληση των δυνατοτήτων της προηγουμένης) 4) αξιοποίηση των περιόδων στις οποίες τα σχολεία παραμένουν κλειστά (Χριστουγέννων και Πάσχα) – μέχρι 4 ημέρες σε κάθε περίοδο 5) παράταση του διδακτικού έτους μέχρι 25 Μαίου 6) διδασκαλία μαθημάτων μετά την 7η ώρα και τα Σάββατα, με υπερωριακή αποζημίωση των εκπαιδευτικών και με τήρηση των εργασιακών δικαιωμάτων τους. Αν παρά την εξάντληση των παραπάνω ο απολεσθείς χρόνος δεν αναπληρώνεται, ο υπολειπόμενος χρόνος θεωρείται χρόνος απουσίας των μαθητών και συνυπολογίζεται στο γενικό σύνολο απουσιών για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης. Την διαδικασία αναπλήρωσης επικυρώνει και ελέγχει ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, ο οποίος ευθύνεται για την εφαρμογή της όπως προβλέπεται στον νόμο.