Ας μην κρυβόμαστε!
Με την ύπαρξη της Τράπεζας Θεμάτων οι καθηγητές "έβαζαν" σε όλους μεγάλους βαθμούς (πάνω από 15) ώστε και με ένα πέντε (05) ο μαθητής να περάσει την τάξη. Τους 'έλεγες' μάλιστα και το 1ο θέμα που θα βάλεις, για να πάρει το 05 να περάσει, αλλά και πάλι κατάφερναν να μείνουν!!
Όσοι παραπέμφθηκαν το Σεπτέμβριο, πέρασαν όλοι! Τους έμεινε όμως το "μάθημα" των επαναληπτικών εξετάσεων, και αρκετοί από αυτούς "σοβαρεύτηκαν".
Μόλις καταργήθηκε η Τράπεζα, και παράλληλα η βάση του 09,5 σταμάτησε κάθε ενδιαφέρον και προσπάθεια από τους μαθητές, κάτι που το ομολογούν και οι ίδιοι οι γονείς!
Συνεπώς κάποιο φόβητρο έστω και τυπικό πρέπει να υπάρχει.
Ας δεχτούμε ότι δεν υπολογίζεται ο βαθμός Α και Β λυκείου για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Ας διατηρήσουμε ομως την προαγωγή με βαθμό 10 (έτσι και αλλιώς πάντα κάτι γίνεται και όλοι περνούν την τάξη)
Ας μετονομάσουμε την "Τράπεζα Θεμάτων" σε "Κριτήρια Αξιολόγησης" όπως παλαιότερα, και ας επιλέγεται από αυτήν το 4ο θέμα. Αφού έτσι και αλλιώς δεν θα έχει καμία μεταγενέστερη συνέπεια ο βαθμός, μήπως είναι μία καλή ευκαιρία για τους μαθητές να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους και σε ένα άγνωστο 4ο θέμα;
Συνεπώς:
α) Επαναφορά του βαθμού προαγωγής στις εξετάσεις Ιουνίου στο 10, όπως υπήρχε και πρίν, είτε με μαθήματα ανά ομάδες είτε αυτόνομα.
β) Διαμόρφωση του βαθμού προαγωγής στις εξετάσεις Σεπτεμβρίου για παράδειγμα στο 09 (αφού έτσι και αλλιώς αφού περνούν όλοι ακόμη και να οριστεί χαμηλότερα ο βαθμός δεν θα έχει κάποια ουσιαστική διαφορά. Θα παραμείνει όμως η εμπειρία στους μαθητές)
γ) Διαμόρφωση μίας Συλλογής Κριτηρίων Αξιολόγησης όπου θα επιλέγεται μόνο το 4ο Θέμα (ουσιαστικά πρόκειται για το 4ο θέμα της Τράπεζας Θεμάτων, στα οποία μπορεί να γίνει μία επιλογή ως προς την καταλληλότητά τους.)
Ας διατηρήσουμε λοιπόν ορισμένα σημεία να τα δοκιμάσουμε στην πράξη και ας αποφασίσουμε αργότερα εάν θα τα τροποποιήσουμε, αντικαταστήσουμε ή καταργήσουμε
Ας μην κρυβόμαστε! Με την ύπαρξη της Τράπεζας Θεμάτων οι καθηγητές "έβαζαν" σε όλους μεγάλους βαθμούς (πάνω από 15) ώστε και με ένα πέντε (05) ο μαθητής να περάσει την τάξη. Τους 'έλεγες' μάλιστα και το 1ο θέμα που θα βάλεις, για να πάρει το 05 να περάσει, αλλά και πάλι κατάφερναν να μείνουν!! Όσοι παραπέμφθηκαν το Σεπτέμβριο, πέρασαν όλοι! Τους έμεινε όμως το "μάθημα" των επαναληπτικών εξετάσεων, και αρκετοί από αυτούς "σοβαρεύτηκαν". Μόλις καταργήθηκε η Τράπεζα, και παράλληλα η βάση του 09,5 σταμάτησε κάθε ενδιαφέρον και προσπάθεια από τους μαθητές, κάτι που το ομολογούν και οι ίδιοι οι γονείς! Συνεπώς κάποιο φόβητρο έστω και τυπικό πρέπει να υπάρχει. Ας δεχτούμε ότι δεν υπολογίζεται ο βαθμός Α και Β λυκείου για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Ας διατηρήσουμε ομως την προαγωγή με βαθμό 10 (έτσι και αλλιώς πάντα κάτι γίνεται και όλοι περνούν την τάξη) Ας μετονομάσουμε την "Τράπεζα Θεμάτων" σε "Κριτήρια Αξιολόγησης" όπως παλαιότερα, και ας επιλέγεται από αυτήν το 4ο θέμα. Αφού έτσι και αλλιώς δεν θα έχει καμία μεταγενέστερη συνέπεια ο βαθμός, μήπως είναι μία καλή ευκαιρία για τους μαθητές να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους και σε ένα άγνωστο 4ο θέμα; Συνεπώς: α) Επαναφορά του βαθμού προαγωγής στις εξετάσεις Ιουνίου στο 10, όπως υπήρχε και πρίν, είτε με μαθήματα ανά ομάδες είτε αυτόνομα. β) Διαμόρφωση του βαθμού προαγωγής στις εξετάσεις Σεπτεμβρίου για παράδειγμα στο 09 (αφού έτσι και αλλιώς αφού περνούν όλοι ακόμη και να οριστεί χαμηλότερα ο βαθμός δεν θα έχει κάποια ουσιαστική διαφορά. Θα παραμείνει όμως η εμπειρία στους μαθητές) γ) Διαμόρφωση μίας Συλλογής Κριτηρίων Αξιολόγησης όπου θα επιλέγεται μόνο το 4ο Θέμα (ουσιαστικά πρόκειται για το 4ο θέμα της Τράπεζας Θεμάτων, στα οποία μπορεί να γίνει μία επιλογή ως προς την καταλληλότητά τους.) Ας διατηρήσουμε λοιπόν ορισμένα σημεία να τα δοκιμάσουμε στην πράξη και ας αποφασίσουμε αργότερα εάν θα τα τροποποιήσουμε, αντικαταστήσουμε ή καταργήσουμε