Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη helenitsaki | 2 Δεκεμβρίου 2009, 16:11
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το σχολείο πρέπει να αποτελεί πρότυπο δημοκρατικής κοινωνίας με όλους τους συμβαλλόμενους Διευθυντής, υποδιευθυντής, σύλλογος καθηγητών, μαθητές και σε κάποιες περιπτώσεις γονείς, να συμμετέχουν και να έχουν γνώμη σε όλες τις διαδικασίες. Δυστυχώς σήμερα σε πολλά σχολεία παρατηρούνται προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζονται όχι και πολύ δημοκρατικά ίσως γιατί τα στελέχη δεν έχουν την ικανότητα και τις γνώσεις για την δημοκρατική διοίκηση του σχολείου με αποτέλεσμα να παρατηρούνται αντιδράσεις μαθητών αλλά και αντιδράσεις καθηγητών και σε κάποιες περιπτώσεις και καταλήψεις. Γη αυτό και για την επιλογή των καταλληλότερων διευθυντών αλλά και υποδιευθυντών στην εκπαίδευση θα πρέπει να καταργηθεί η συνέντευξη (η οποία θεωρείται υποκειμενική και σε πολλές περιπτώσεις υποκινούμενη) Επειδή η επιλογή των διευθυντών και υποδιευθυντών χωρίς συνέντευξη είναι επίσης πολύ δύσκολη υπόθεση θα πρέπει να θεσπιστούν καταλληλα κριτήρια ώστε να επιλεγούν οι πλέον καταλληλότεροι για να μπορούν να ανταποκριθούν σωστά στο έργο τους, να έχουν ανοικτό πνεύμα και να προωθήσουν τη Δημοκρατία στο σχολείο Για το σκοπό αυτό προτείνω τα παρακάτω κριτήρια για μοριοδότηση: 1) Η 10ετή προϋπηρεσία στην εκπαίδευση (με ενεργεί διδασκαλία σε τάξη) να αποτελεί βασική προϋπόθεση για διεκδίκηση της θέσης του διευθυντή και με 0,5 μόρια για κάθε επιπλέον χρόνο υπηρεσίας, μέχρι ορίου 5 χρόνων δηλ. όριο 2,5 μόρια 2) Εάν η διδασκαλία των 10 χρόνων έγινε σε σχολείο επιλογής του υποψηφίου για διευθυντή – να έχει με 1 μόριο επιπλέον (σκοπός η καλύτερη γνώση των ιδιαίτερων συνθηκών λειτουργίας και οργάνωσης του σχολείου) 3) 0,5 μόρια κάθε χρόνο Διευθυντικής θέσης μέχρι του ορίου 2 μορίων 4) 0,5 μόρια για κάθε χρόνο Υποδιευθυντικής θέσης μέχρι ορίου 2 μορίων 5) 6 μόρια (Καλώς 4 μόρια, Λίαν καλώς 5 μόρια, άριστα 6 μόρια) για μεταπτυχιακό και 8 (Καλώς 6 μόρια, Λίαν καλώς 7 μόρια, άριστα 8 μόρια) για διδακτορικό Ανάλογα με το βαθμό του τίτλου ( σκοπός η προώθηση των πλέον καταρτισμένων και με υψηλή μόρφωση) 6) Γνώση 1ξένης γλώσσας σε επίπεδο Lower, 1 μόριο 7) Αποφοίτηση από Παιδαγωγική Σχολή (ΣΕΛΕΤΕ) ή ισότιμη σχολή, 0,5 μόρια (σκοπός η επιπλέον κατάρτιση σε παιδαγωγικά θέματα) 8) Πιστοποίηση για χρήση της νέας τεχνολογίας σε Η/Υ από Υπουργείο Παιδείας (1 μόριο) ή και από παρακολούθηση άλλων σεμιναρίων (0,25 μόρια για 50 ώρες σεμιναρίου). (Ο διευθυντής να χρησιμοποιεί H/Y) 9) Η συμμετοχή σε 1 πρόγραμμα του ΚΕΘΙ, 0,25 μόρια (η γνώση σε προγράμματα του ΚΕΘΙ) 10) Παρακολούθηση ημερίδας για Αξιολόγηση βιβλίων και η συμμετοχή σε αξιολόγηση, 0,25 μόρια. 11) Παρακολούθηση 40 ωρών σεμιναρίων Παιδαγωγικά, 0,25 μόρια από ΣΕΛΕΤΕ ή άλλη ισότιμη σχολή(η παιδαγωγική κάλυψη του Διευθυντή) 12) Παρακολούθηση ημερίδας από τον Ο.ΕΠ.ΕΠ., 0,25μόρια. 13) Παρακολούθηση προγράμματος για «Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης» και πιστοποίηση από το ΕΚΕΠΙΣ με εγγραφή στο Μητρώο Εκπαιδευτών, 1 μόριο (η καλύτερη επαφή, προσέγγιση, και βοήθεια του διευθυντή στους συναδέλφους, η αποδοχή και βοήθεια του σε εφαρμογή νέων μεθόδων διδασκαλίας) 14) Συμμετοχή σε τουλάχιστον 2 ομάδες υλοποίησης προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, 0,5 μόρια και σε 2 ομάδες Αγωγής Υγείας, 0,5 μόρια ( ο διευθυντής θα πρέπει να έχει εφαρμόσει όλα τα προγράμματα που υπάρχουν στην εκπαίδευση για να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς που τα εφαρμόζουν – επίσης η συμμετοχή σε αυτά τα προγράμματα δείχνει άτομο με ευαισθησίες για το περιβάλλον και τον άνθρωπο ). 15) Συμμετοχή σε 1 επιμορφωτικό σεμινάριο για το περιβάλλον 0,25 μόρια 16) Υπεύθυνος σχεδιαστής αξιολόγησης της Πρόσθετης διδακτικής Στήριξης του σχολείου του 0,5 μόρια για κάθε σχολική χρονιά με όριο 2 μόρια. (δείχνει άτομο που αγαπά τους μαθητές την εκπαίδευση, το σχολείο του και είναι οργανωτικός αφού οργανώνει και λειτουργεί ένα μικρό σχολείο) 17) Συμμετοχή στη θέση του προέδρου ή του γραμματέα στις επιτροπές Πανελληνίων εξετάσεων με 0,25 μόρια για κάθε χρονιά με ανώτερο τα 0,5 μόρια.( Δείχνει άτομο που γνωρίζει και έχει εφαρμόσει τις διαδικασίες αυτές. Η αποκλειστικότητα της μοριοδότησης του προέδρου και του γραμματέα μόνο είναι γιατί η εφαρμογή και δουλειά γίνεται κυρίως από αυτούς. Δεν χρειάζεται περισσότερα χρόνια γιατί μοριοδοτείται μόνο η γνώση της διαδικασίας ) Για τις περιπτώσεις των σχολείων Επαγγελματικής εκπαίδευσης (ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ κλπ) ο υποψήφιος διευθυντής προτείνεται εκτός από όλα τα παραπάνω μόρια που ισχύουν για τα γενικά Λύκεια, να έχει σαν προϋπόθεση για υποβολή υποψηφιότητας τα 10 χρονιά διδακτικής εμπειρίας εκ των οποίων τα 5 τελευταία τουλάχιστον σε Επαγγελματικό σχολείο θα πρέπει να αποτελεί βασική προϋπόθεση για διεκδίκηση της θέσης του διευθυντή. Επιπλέον να γίνεται μοριοδότηση για: 1) Την επαγγελματική εμπειρία που μπορεί να έχει πριν τον διορισμό του να παίρνει 0,25 μόρια για κάθε χρόνο προϋπηρεσίας με όριο τα 2 μόρια. (σκοπός η καλύτερη προσέγγιση του διευθυντή στους καθηγητές και μαθητές λόγω της τριβής του με τον επαγγελματικό χώρο και την αγορά εργασίας)