H κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων είναι τεράστιο λάθος!!
Είμαι εκπαιδευτικός της Δημόσιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Χημικός) και τα χρόνια κατά τα οποία εργάστηκα σε ΓΕΛ, είδα ένα ποσοστό μαθητών περίπου 15-20 %, που να μην έχουν καμία σχέση με την ΄ύλη βασικών μαθημάτων του Λυκείου, ήδη από την Α΄ Λυκείου, και να μην μπορούν στοιχειωδώς να παρακολουθήσουν.
Παρόλα αυτά, λόγω του βαθμού προαγωγής του 9,5, προάγονταν ανεμπόδιστα και απροβλημάτιστα από τάξη σε τάξη, σπαταλώντας τον χρόνο τους, σε ένα σχολείο με ακαδημαϊκή στόχευση, που πρακτικά κανένα εφόδιο δεν τους έδινε.
Όταν θεσμοθετήθηκε η τράπεζα θεμάτων, αυξήθηκε άρδην, ο αριθμός των μαθητών που έμειναν ανεξεταστέοι, ποσοστό της τάξεως του 20%, γεγονός που αποδόθηκε εσφαλμένα κατά τη γνώμη μου, στην "κακιά" και ταξικά τοξική, τράπεζα θεμάτων! Στην πράξη, η ένταξη της τράπεζας θεμάτων στο πρόγραμμα του Νέου Λυκείου απλά απεικόνισε την πραγματικότητα!
Υπάρχουν μαθητές που ακολουθούν με "κεκτημένη ταχύτητα" το Γενικό Λύκειο, ενώ αδυνατούν να παρακολουθήσουν στοιχειωδώς τα μαθήματα που τους παρέχονται από αυτό. Αν η Τράπεζα Θεμάτων παρέμενε σε ισχύ, θα "αναγκάζονταν" οι μαθητές αυτοί και οι οικογένειες τους να αντιληφθούν ότι ίσως η επιλογή του ΕΠΑΛ, να ταίριαζε περισσότερο στις δυνατότητες και τα ενδιαφέροντα τους.
Με τη θεσμοθέτηση της τράπεζας θεμάτων, παρατήρησα μαθητές του ελάσσονος κόπου να ανασκουμπώνονται και να αποκτούν ένα στοιχειώδες κίνητρο για επαφή με τη σχολική ύλη! Ας μην επιστρέψουμε στις συλλογιστικές της ελάσσονος προσπάθειας!!!
Να μην καταργηθεί η Τράπεζα Θεμάτων!Να μην υποβαθμιστεί το Λύκειο και να αφεθεί να επιστρέψει στην πρότερη κατάσταση του ελάσσονος κόπου! Να ενισχυθούν σε πρόγραμμα και πόρους τα ΕΠΑΛ, και να δώσουμε σε όλους τους μαθητές τη δυνατότητα να αντιληφθούν έγκαιρα τις δυνατότητες και τις κλίσεις τους, δίχως να σπαταλάμε το χρόνο τους, δίνοντας τους ένα απολυτήριο χωρίς αντίκρυσμα!
H κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων είναι τεράστιο λάθος!! Είμαι εκπαιδευτικός της Δημόσιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Χημικός) και τα χρόνια κατά τα οποία εργάστηκα σε ΓΕΛ, είδα ένα ποσοστό μαθητών περίπου 15-20 %, που να μην έχουν καμία σχέση με την ΄ύλη βασικών μαθημάτων του Λυκείου, ήδη από την Α΄ Λυκείου, και να μην μπορούν στοιχειωδώς να παρακολουθήσουν. Παρόλα αυτά, λόγω του βαθμού προαγωγής του 9,5, προάγονταν ανεμπόδιστα και απροβλημάτιστα από τάξη σε τάξη, σπαταλώντας τον χρόνο τους, σε ένα σχολείο με ακαδημαϊκή στόχευση, που πρακτικά κανένα εφόδιο δεν τους έδινε. Όταν θεσμοθετήθηκε η τράπεζα θεμάτων, αυξήθηκε άρδην, ο αριθμός των μαθητών που έμειναν ανεξεταστέοι, ποσοστό της τάξεως του 20%, γεγονός που αποδόθηκε εσφαλμένα κατά τη γνώμη μου, στην "κακιά" και ταξικά τοξική, τράπεζα θεμάτων! Στην πράξη, η ένταξη της τράπεζας θεμάτων στο πρόγραμμα του Νέου Λυκείου απλά απεικόνισε την πραγματικότητα! Υπάρχουν μαθητές που ακολουθούν με "κεκτημένη ταχύτητα" το Γενικό Λύκειο, ενώ αδυνατούν να παρακολουθήσουν στοιχειωδώς τα μαθήματα που τους παρέχονται από αυτό. Αν η Τράπεζα Θεμάτων παρέμενε σε ισχύ, θα "αναγκάζονταν" οι μαθητές αυτοί και οι οικογένειες τους να αντιληφθούν ότι ίσως η επιλογή του ΕΠΑΛ, να ταίριαζε περισσότερο στις δυνατότητες και τα ενδιαφέροντα τους. Με τη θεσμοθέτηση της τράπεζας θεμάτων, παρατήρησα μαθητές του ελάσσονος κόπου να ανασκουμπώνονται και να αποκτούν ένα στοιχειώδες κίνητρο για επαφή με τη σχολική ύλη! Ας μην επιστρέψουμε στις συλλογιστικές της ελάσσονος προσπάθειας!!! Να μην καταργηθεί η Τράπεζα Θεμάτων!Να μην υποβαθμιστεί το Λύκειο και να αφεθεί να επιστρέψει στην πρότερη κατάσταση του ελάσσονος κόπου! Να ενισχυθούν σε πρόγραμμα και πόρους τα ΕΠΑΛ, και να δώσουμε σε όλους τους μαθητές τη δυνατότητα να αντιληφθούν έγκαιρα τις δυνατότητες και τις κλίσεις τους, δίχως να σπαταλάμε το χρόνο τους, δίνοντας τους ένα απολυτήριο χωρίς αντίκρυσμα!