• Aξιότιμε κύριε Υφυπουργέ αξιότιμε κύριε ΓΕΝΙΚΕ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, αξιότιμε κύριε νομικέ σύμβουλε του ΥΦΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ χαιρετίζουμε την πρωτοβουλία σας για εξυγύναση του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ. Αν και το συγκεριμένο ΜΙΝΙ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙ να θέσει τελός στην ΒΙΑ το συγκεκριμένο άρθρο αν και προς την σωστή κατεύθυνση κατά την γνώμη μας θα πρέπει προς το παρόν να κρατηθεί προς διαβούλευση σε ένα αμέσως επερχόμενο ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΝΟΜΟ με ειδικά και λεπτομερή ΑΡΘΡΑ όπως επισημάναμε εκτενώς στο προηγούμενο νομισχέδιο του ΠΡΟΚΑΤΟΧΟΥ σας κ. ΑΝΔΡΙΑΝΟΥ στα σχετικ΄άρθρα που αφορουν την χειραγώγηση αγώνων και τον αθλητικό στοιχηματισμό. [ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΟΠΩΣ ΑΝΑΓΝΩΣΕΤΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΤΗΤΗΣΕΙΣ ΜΑΣ] πιό συγκεκριμένα 1 - οι αναφορές του συστήματος F.D.S - EMΠΟΡΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΤΗΣ KEΡΔΟΣΚΟΠΙΚΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΕΤΕΡΕΙΑΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ SPORTS RADAR προς την ΟΥΕΦΑ και αυτής με την σειρά της στην ΕΠΟ [ οπως και του Ε.L.M.S EU LOTTERIES] αποτελεί μια εμπορικη συμφωνία και πρακτική ιδιωτών ΕΠΟ ΝΠΙΔ - ΟΥΕΦΑ ΜΗ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ με τα εξής κατα την γνωμη μας ελλατώματα α- ειναι υποκειμενική αν και λεπτομερής β- δεν εφαρμόζεται με το παρόν ΠΚ της ΕΠΟ και αυτομάτως είναι ΑΧΡΗΣΤΗ διότι δεν έχει εναρμονιστεί ο ΠΚ της ΕΠΟ με αυτό της ΟΥΕΦΑ & ΦΙΦΑ γ- δεν στεκει νομικά ΑΣΤΙΚΟ ΠΟΙΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ δ- δεν ακολουθεί επιστημονική μεθοδολογια [ ποιοτική - ποσοτική κλπ] ε- προσκρούει με την προστασία προσωπικών δεδομένων συνολικα και συγκρουεται με το ευρωπαικό και ελληνικό πλαίσιο ΑΡΧΩΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ στ.ΜΠΟΡΕΊ και να αφορά και άλλα ομαδικά αθλήματα όπως η ΚΑΛΑΦΟΣΦΑΙΡΙΣΗ η ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ η ΧΕΙΡΟΣΦΑΙΡΙΣΗ η ΑΝΤΙΣΦΑΙΡΙΣΗ η ΥΔΑΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ κ.α. και υπο αυτή την έννοια το προτεινόμενο άρθρο είναι αποσπασματικό και επιλεκτικό μόνο για το ποδόσφαιρο η. ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ .. ΑΠΟΤΕΛΕΙ να θέλετε με την ευκαιρία της Μ. ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ την ΛΕΚΑΝΗ του ΠΟΝΤΙΟΥ ΠΙΛΑΤΟΥ [ ΕΠΟ ΟΥΕΦΑ ΦΙΦΑ που νύπτει τας χείρας στην ΣΤΑΥΡΩΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΟ ΚΑΙ ΟΥΕΦΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΜΠΛΟΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΝΟΧΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΕΣΜΩΝ ΤΗΣ [ ΕΛ.ΑΣ ΙΝΤΕΡΠΟΛ ΕΥΡΟΠΟΛ Δ.Δ.Α.Σ - ΓΓ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ - των ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ - του ΥΦΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ και των ειδικών τμημάτων της ΜΕ ΙΔΙΩΤΕΣ. [ ΕΠΟ - ΟΥΕΦΑ ] με βάση το ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΟ και την ΑΥΤΟΔΙΑΘΕΣΗ του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ κάτι τό οποιο και είναι σεβαστό σε όλο τον κόσμο. ΔΗΛΑΔΗ ΚΑΝΕΝΑ ΚΡΑΤΟΣ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΥΟΟΥΡΓΕΙΟ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΑΝΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΔΕΒ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΠΟΣΟ ΜΑΛΛΟΝ ΝΑ ΧΕΙΡΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΆΖΕΤΑΙ ΤΈΤΟΙΟΥΣ ΦΑΚΚΕΛΟΥΣ ΜΙΑΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΑ ΚΡΑΤΗ KAI OI ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΜΕ ΤΗΝ ΙΝΤΕΡΠΟΛ - ΕΥΤΟΠΟΛ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΔΔΑΣ ΕΛΑΣ ΙPCD ATHENS ] ΤΟ ΝΑ ΕΜΠΛΑΚΕΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΒΈΡΝΥΣΗ ΣΕ ΜΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΣΥΜΒΑΝΤΩΝ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗΣ ΑΓΩΝΩΝ Η ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΩΝ ΦΑΣΕΩΝ ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΕΝΟΣ ΑΓΩΝΑ - ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΘΥΜΗΤΗ ΓΙΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΣ ΣΠΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΟ - ΑΛΛΑ ΜΕ ΝΟΜΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ - ΕΓΚΥΚΛΕΙΟΥΣ - ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΦΩΝΗ ΓΝΩΜΗ ΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ - ΤΗΣ Ε.Ε.Ε.Π - ΤΗΣ ΕΛ.ΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΏΝ Ως γνώστες της αλληλογραφίας μετάξύ του ΠΡΏΗΝ προέδρου της ΕΠΟ με την ΟΥΕΦΑ [ ΤΜΗΜΑΤΑ ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ ] και της προτροπής του να εμπλεξει το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ και την ΕΕΑ σε μια από κοινού ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΞΕΦΥΛΙΣΜΑΤΟΣ ΦΑΚΚΕΛΩΝ ΤΗΣ SPORTSRADAR [ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΞΕΦΥΛΙΣΜΑΤΟΣ ΦΑΚΚΕΛΩΝ ΟΧΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΘΕΣΜΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΚΑΙ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΜΕΝΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΜΕ ΒΑΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΝΟΜΟ ] και ως μάρτυρες [με παρουσία του Κ ΙΟΥΛΙΟΥ ΣΥΝΑΔΙΝΟΥ ως εκπροσώπου του ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΣΥΡΙΖΑ] των ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΕΩΝ ΔΗΛΩΣΕΩΝ του ΝΟΜΙΜΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ του ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΕΠΟ ΙΩΑΝΝΗ ΝΤΖΟΥΦΡΑ - ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ ΟΥΕΦΑ - ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΟΥ ΟΠΑΠ EU LOTTERIS IRIS SPORT ACCORD MAY 2014 ATHENS SESSION ] ως γνωστες της δημόσιας αλληλογραφίας ΚΡΑΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥ με την ΟΥΕΦΑ [ ΤΜΗΜΑΤΑ ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ ] για τους φακέλους της SPORTSRADAR αλλά και το JOB DESCRIPTION & EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΦΙΛ του ΝΑΤΙΟΝΑL UEFA INTEGRITY OFFICER- ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΟ ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ OTI AN KAI KAΛΗ ΤΗΝ ΘΕΛΗΣΗ του υφΥΠΟΥΡΓΟΥ του γγΑ να λύσουν το προβλημα της ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗΣ ΑΓΩΝΩΝ στο ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥ στον ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ και για ΟΛΑ ΤΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ ,,,, θα πρέπει το συγκεκριμενο άρθρο ΟΠΩΣ ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ και κατατεθεί επικαιροποιημένο και συνολικά στον ΝΕΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΝΟΜΟ λαμβάνοντας υποψιν και την παρά της πρώην ΓΓΑ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ για την χειραγώγηση αγώνων και την ΔΕΥΣΜΕΥΣΗ ΠΟΥ ΑΠΟΡΡΕΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΉΝ για την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΡΑΤΙΚΗ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ 10 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2015 τα αποτελέσματα και συμπεράσματα των ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ EPAS OSLO NORWAY 18 ΜΑΡΤΙΟΥ 2015 την κατάθεση του ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟΥ ΜΑΣ ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΟΥ μας ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΟΣ προς τον Υ/Φ & τον ΓΓΑ στις 10 ΜΑΡΤΙΟΥ 2015 «ΕΘΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗΣ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ Κ.Ε.Α. ΚΩΔΙΚΑΣ ΕΥ ΑΓΩΝΙΖΕΣΘΑΙ Α.μ.Κ.Ε. Αθλητική Διαφάνεια Προστασία της Ακεραιότητας Ελληνικού Αθλητισμού ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΚΑΤΑΤΙΘΕΤΑΙ ΣΤΟ ΥΠ. ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ - ΥΦΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ Προς : κ. Χαράλαμπο-Σταύρο Κοντονή ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ Κοινοποίηση : κ. Ιούλιο Συναδινό γ.γ. ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΑΘΗΝΑ 10 ΜΑΡΤΙΟΥ 2015 ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ Νικόλαος Κωνσταντίνου Θεοδώρου, Γενικός Γραμματέας «Κ.Ε.Α. - ΚΩΔΙΚΑΣ ΕΥ ΑΓΩΝΙΖΕΣΘΑΙ» «ΕΘΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗΣ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ Αυτή η «εθνική πολιτική» για την ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ της ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗΣ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ αντικατοπτρί-ζει την δέσμευση της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ και των ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΩΝ ΦΟΡΕΩΝ, να εργαστούν από κοινού για να ορίσουν τα μέτρα, τις πολιτικές και διαδικασίες για το παράνομο αθλητικό στοίχημα και την χειραγώγηση αθλητικών αγώνων ή αλλοίωσης εξελικτικών φάσεων της εν εξελίξει πορείας αθλητικού γε-γονότος με σκοπό την προστασία των Ελλήνων πολιτών καταναλωτών και φιλάθλων αλλά και της διαφά-νειας και ακεραιότητας του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ Αυτή η εθνική πολιτική παρέχει την ευκαιρία συνεργασιών και συνεργειών και θα συνοδεύεται από προ-τεινόμενη νομοθεσία, κανονισμούς , πολιτικές διαδικασίες κώδικες συμπεριφοράς και πρότυπα Αναγνωρίζει ότι η ΕΛΛΑΔΑ θα χειριστεί με επιτυχία την απειλή της χειραγώγησης αγώνων αν και μόνο αν υπάρξει αμοιβαία συνεργασία και καλή θέληση μεταξύ της Ελληνικής κυβέρνησης των ελληνικών συντε-ταγμένων πολιτειακών αρχών , της ανεξάρτητης ελληνικής δικαιοσύνης, του αυτονόμου ελληνικού αθλη-τικού κινήματος, της κοινωνίας των πολιτών και της αθλητικής βιομηχανίας παροχής νομίμων προϊόντων και υπηρεσιών αθλητικών στοιχημάτων Αναγνωρίζοντας την υποστήριξη των μελών του αυτόνομου αθλητισμού και της αθλητικής βιομηχανίας Μαζί θα υλοποιήσουμε αυτή την ΕΘΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ η οποία και θα εξαλείψει την χειραγώγηση αθλητι-κών αγώνων το παράνομο αθλητικό στοίχημα και τον εθισμό στο στοίχημα και το παθολογικό τζόγο έτσι ώστε ως γνήσιοι ΈΛΛΗΝΕΣ μεταλαμπαδευτές του αρχαιοελληνικού ΕΥ ΑΓΩΝΙΖΕΣΘΑΙ να διαφυλάξουμε και αναδείξουμε την ακεραιότητα και φήμη ενός συστατικού στοιχείου του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ – προίμιο 2. Σκοπός 3. Ρόλος της Ελληνικής Πολιτείας & Κοινωνίας των Πολιτών 4. Ρόλος των Αυτόνομων Αθλητικών οργανώσεων 5. Ρόλος ΟΠΑΠ και Στοιχηματικών Εταιρειών 6. Σχεδιασμός, Οργάνωση, Εφαρμογή, Έλεγχος πολιτικής 7. Σχετικές εκτιμήσεις - ΕΕΕΠ 8. Διεθνείς Προοπτικές – Επιλογές ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ ΠΡΟΟΙΜΙΟ Η παρούσα εθνική αθλητική πολιτική κατά της χειραγώγησης αθλητικών αγώνων, αντικατοπτρίζει την θέληση για διέξοδο, λύτρωση, δικαίωση και ελπίδα για το μέλλον του ελληνικού αθλητισμού και στρέφεται ενάντια τις χειρότερες απειλές του δηλαδή την χειραγώγηση, τα στημένα παιχνίδια, την διαφθορά την εγκληματικότητα, το χρηματισμό και την μη χρηστή α-θλητική διακυβέρνηση. Μάστιγες που αφορούν λιγότερο τους παίκτες αθλητές προπονητές, διαιτητές και περισσότερο τους παράγοντες τα αθλητικά στελέχη ,τους ατζέντηδες, τους ιδιοκτήτες αθλητικών ανώνυμων εταιρειών και μεγάλων αθλητικών συλλόγων, τα μέλη και στελέχη των υπερκείμενων ενώσεων και αθλητικών ομοσπονδιών Από κοινού θεωρούμε τις μάστιγες αυτές ως ένα κοινωνικό πρόβλημα, μια πρόκληση της μονοπωλιακής αθλητικής βιομη-χανίας και των οικονομιών κλίμακας. Η κοινή επιθυμία των Ελλήνων πολιτών για την καταπολέμηση του οργανωμένου ε-γκλήματος στον αθλητισμό από όπου και αν προέρχεται, ανοίγει νέους δρόμους για τη συνεργασία μεταξύ των αθλητικών φορέων με την ελληνική κυβέρνηση, της ελληνική πολιτεία και των θεσμών της, του καλοδιάθετου ελληνικού αθλητικού κινήματος και άλλων ενδιαφερόμενων μερών που επηρεάζουν τους Έλληνες φιλάθλους και τους φίλους των αθλημάτων Ως μια πολύ ανταγωνιστική δραστηριότητα και ακόμη περισσότερο μια επιχείρηση πολλών εκατομμυρίων ευρώ, ο επαγ-γελματικός αθλητισμός μπορεί να υπόκεινται σε διαφθορά. Τα συνεχή πρόσφατα σκάνδαλα το ενισχύουν αυτό. Ενώ η ε-φαρμογή των αρχών της χρηστής αθλητικής διακυβέρνησης είναι το κλειδί, οι Ελληνικές Αυτόνομες Αθλητικές Οργανώσεις, καθώς και η ελληνική κυβέρνηση και πολιτεία, η οποία και τους υποστηρίζει οικονομικά, έφτασαν σε αδιέξοδο και πρέπει από κοινού να ακολουθήσουν, μαζί, μια πολιτική "μηδενικής ανοχής". Αυτή η αναγνώριση του αδιέξοδου λαβύρινθου, είναι από μόνη της μια αξιόλογη επίτευξη παραδοχής του προβλήματος όλων των μετόχων του ελληνικού αθλητισμού , που όμως αναδεικνύει τουλάχιστον ένα σημαντικό ερώτημα: Αν κάποιες πρωτοβάθμιες και δευτεροβάθμιες Αθλητικές αυτοδιοίκητες Ελληνικές Οργανώσεις βρίσκονται στο φαύλο κύκλο σκανδάλων και σε κίνδυνο διαφθοράς, ή έχουν στους κόλπους τους μεμονωμένους διεφθαρμένους ανθρώπους και παράνομες πρακτικές, πώς μπορούν να λειτουργήσουν ως αξιόπιστοι εθνικοί εταίροι για την καταπολέμηση της χειραγώγησης του χρηματισμού και της αδιαφάνειας στον αθλητισμό ? Πρόκειται περισσότερο για ελαττωματικούς και απαρχαιωμένους θεσμούς διοίκησης παρά για κακούς ανθρώπους που και οι ίδιοι καταλήγουν θύματα ενός διαβρωμένου συστήματος μεμονωμένων συντεχνιών. Ο αθλητισμός προϋποθέτει προσπάθεια, δέσμευση, σεβασμό των κανόνων και αντίπαλων, την αλληλεγγύη και το ομαδικό πνεύμα, μεταξύ άλλων. Πολύ πέρα από το ορατό πεδίο της αθλητικής δραστηριότητας , ο αθλητισμός προσφέρει μοντελο-ποίηση κοινωνικών προτύπων και ρόλων και ένα μέσο μεταφοράς των αξιών αυτών, στα μέλη της κοινωνίας, καθώς και στην νεολαία. Εκτός του εκπαιδευτικού ρόλου της, ο αθλητισμός συμβάλλει στην δημόσια υγεία, την κοινωνική ένταξη και συμμετοχή και είναι μια , όλο και πιο σημαντική , οικονομική δραστηριότητα. Οι Ελληνικοί αυτόνομοι Αθλητικοί Οργανισμοί και φορείς του αθλητισμού που απολαμβάνουν την ελευθερία που τους έδωσε η ελληνική κοινωνία και πολιτεία να μονοπωλούν, και το δικαίωμα στην ελευθερία «του συνεταιρίζεσθαι», με σεβασμό στην αυτοδιοίκηση και αυτοδιάθεση τους , αναμένεται να παρέχουν με την σειρά τους πολυάριθμα κοινωνικά οφέλη για τους Έλληνες πολίτες, και με την υποστήριξη του ελληνικού κράτους στο πλαίσιο της ισχύουσας ελληνικής νομοθεσίας. Οι Έλληνες πολίτες, οι φίλαθλοι, ζητούν την ακεραιότητα, απαιτούν της διαφάνεια, και καλούν για μια αθλητική ζωή ανοιχτή, δίκαιη και ακέραιο έτσι ώστε να μπορέσει να σπάσει ο κύκλος του αθέμιτου ανταγωνισμού Εάν το αυτόνομο ελληνικό αθλητικό κίνημα διοίκησης του αθλητισμού είναι και θέλει να ενεργεί ως αξιόπιστος και αποτε-λεσματικός εταίρος στην αντιμετώπιση των προκλήσεων διαφθοράς, ένας κοινός παρονομαστής απαιτείται: ένα πολύ κα-λύτερο επίπεδο αθλητικής εταιρικής διακυβέρνησης από ότι σήμερα, ειδικά στους ελληνικούς αθλητικούς εθνικούς φορείς που διέπουν τον ελληνικό αθλητισμό. Ωστόσο, όπως σε κάθε άλλο τομέα του αθλητισμού η κοινωνία δεν έχει ανοσία σε διαφθορά, αντίθετα, ως μια πολύ αντα-γωνιστική δραστηριότητα εκτίθεται σε συγκεκριμένους κινδύνους, ειδικά ως σήμερα τμήματά του έχουν γίνει μια επιχείρηση πολλών εκατομμυρίων ευρώ, ενώ οι δομές είναι μερικές φορές σταθερές στο παρελθόν του με πρακτικές πολιτικές και διαδι-κασίες τύπου ερασιτεχνικού σωματείου, με περιορισμένες απαιτήσεις λογοδοσίας. Με τους ανύπαρκτους εσωτερικούς ελέγχους και τις λογοδοσίες, τη διαφάνεια και τη ακεραιότητα να λείπει, πολλές αθλητικές οργανώσεις του αθλητισμού που από ερασιτεχνικές έγιναν επαγγελματικές, αγωνίζονται τώρα με την κατάχρηση της εξουσίας και της διαφθοράς. Αυτό δεν είναι ένα μοναδικό πρόβλημα, καθώς λόγω της προσοχής των μέσων αθλητικής ενημέρωσης για τον υψηλό αγω-νιστικό αθλητισμό που εξασκεί το σύγχρονο επαγγελματικό αθλητισμό, οποιοδήποτε αρνητικό συμβάν προβάλλεται στο κοινό ως ένα σκάνδαλο, το οποίο αμαυρώνει την εικόνα του ελληνικού αθλητισμού και αθλητισμού και καταστρέφει την εμπιστο-σύνη του φιλάθλου και της κοινής γνώμης και τη συμβολή του αθλητισμού στην κοινωνία. Η χρηστή διακυβέρνηση στον αθλητισμό και τους αυτόνομους οργανισμούς του είναι απαραίτητη για να κρατήσει ψηλά τις αξίες που ενυπάρχουν στον αθλητισμό και για να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη με υπόληψη από την Ελληνική κοινωνία - πολιτεία - κράτος. Αν και το τελευταίο ελληνικό φαινόμενο στο αθλητισμό σε ότι αφορά το στήσιμο αγώνων και το σύνδρομο σκανδάλων δι-αφθοράς, μπορεί να είναι ευκαιριακή περίπτωση για τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, η διαφθορά στην ελληνική αθλητική κοινότητα είναι μάλλον συνέπεια της κακής διάρθρωσης και δομών παρά των κακών διευθυντών, στελεχών και εύπορων ιδιωτών επιχειρηματικών συμφερόντων. Εν ολίγοις, επί δεκαετίες το φορτίο των ερασιτεχνικών δομών του ελληνικού αθλη-τισμού, δεν ήταν σε θέση να σηκώσει το βάρος της τεράστιας εμπορικής επιτυχίας της περασμένης δεκαετίας, κυρίως στα ομαδικά δημοφιλή αθλήματα του αθλητισμού. Πολλοί πειρασμοί προσφέρθηκαν και προσφέρεται στον επαγγελματικό αθλητισμό, και σπάνια υπάρχουν μηχανισμοί εσωτερικού ή εξωτερικού ελέγχου για να βοηθήσει τους αθλητικούς ηγέτες και τα στελέχη ομοσπονδιών, ενώσεων, συνδέσμων, ΠΑΕ, ΑΑΕ, και αθλητικών ομάδων, συλλόγων, σωματείων, να αντισταθούν στη διαφθορά και δωροδοκία. Με την τεράστια επίδραση στην καθημερινή ζωή όλων μας ο αθλητισμός αφορά την εκπαίδευση, την ψυχαγωγία, την οικο-νομία, την υγεία, τη ζωή της κοινότητας, τον αστικό σχεδιασμό, την προσωπική ανάπτυξη και άλλους ζωτικούς τομείς, και εμείς, ως Έλληνες πολίτες, χρειαζόμαστε αθλητικούς ηγέτες και αθλητικές οργανώσεις που να μπορούμε εμπιστευτούμε και να λαμβάνουμε υπηρεσίες και οφέλη που θα εξυπηρετήσουν όλους τους πολίτες ιδιαίτερα τη νέα γενιά του ελληνικού έθνους Αυτό δεν θα συμβεί χωρίς την ενεργό συμμετοχή και την προθυμία να κάνουμε τα επόμενα βήματα για την καταπολέμηση της διαφθοράς στον αθλητισμό. Με βάση το ανωτέρω σκεπτικό και ορθολογική, λαμβάνοντας υπόψη: το Σχέδιο Δράσης της Τρίτης Συνόδου Κορυφής των αρχηγών κρατών και κυβερνήσεων του Συμβουλίου της Ευρώπης (Βαρ-σοβία, 16 - 17 Μάιος 2005), η οποία προτείνει τη συνέχιση των δραστηριοτήτων του Συμβουλίου της Ευρώπης οι οποίες χρησιμεύουν ως στοιχεία αναφοράς στον τομέα του αθλητισμού και είναι απαραίτητη για τη περαιτέρω ανάπτυξη ενός κοι-νού ευρωπαϊκού και παγκόσμιου πλαισίου για την ανάπτυξη του αθλητισμού, με βάση τις έννοιες της πλουραλιστικής δη-μοκρατίας, του κράτους δικαίου, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των αθλητικών ηθικής γνωρίζοντας ότι : κάθε χώρα και κάθε είδος του αθλήματος άθλημα στον κόσμο ενδέχεται να θιγούν από τη χειραγώγηση των αθλητικών αγώνων και τονίζοντας ότι αυτό το φαινόμενο, αποτελεί μια παγκόσμια απειλή για την ακεραιότητα του, χρειάζεται, επο-μένως, μια απάντηση που πρέπει να υποστηρίζεται από την Ελληνική Πολιτεία εκφράζοντας την ανησυχία : για την συμμετοχή των εγκληματικών δραστηριοτήτων παράνομων εγκληματικών οργανώσεων και του οργανωμένου εγκλήμα-τος στην χειραγώγηση των αθλητικών αγώνων ανακαλώντας και υπενθυμίζοντας : η Σύμβαση για την Προστασία των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και των Θεμελιωδών Ελευθεριών (1950, ETS No. 5) και των πρωτοκόλλων της, τη Ευρωπαϊκή Σύμβαση για την βία των θεατών και την ανάρμοστη συμπεριφορά στις αθλητικές συναντήσεις και ιδιαίτερα στους ποδοσφαιρικούς αγώνες (1985, ETS No. 120), τη σύμβαση Αντι-Ντόπινγκ (1989, ETS No. 135), τη σύμβαση Ποινικού Δικαίου για τη Διαφθορά (1999, ETS No. 173) και η σύμβαση του Συμβουλίου της Ευρώπης για τη Συ-γκάλυψη, Έρευνα, Κατάσχεση και δήμευση των προϊόντων που προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες και για την Χρηματοδότηση της Τρομοκρατίας (2005, CETS No. 198) τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών κατά του Διεθνικού Οργανωμένου Εγκλήματος και τα σχετικά πρωτόκολλα (2000) τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών κατά της διαφθοράς (2003) ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ το βασικό ρόλο που διαδραμάτισε η Διεθνής Οργάνωση Εγκληματολογικής Έρευνας Αστυνομίας (Interpol) στη διευκόλυνση της αποτελεσματικής συνεργασίας μεταξύ των αρχών επιβολής του νόμου πέραν της δικαστικής συνεργασίας και τη σημασία της αποτελεσματικής Διερεύνησης Αδικημάτων χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση εντός της δικαιοδοσία της Ελλάδος. Αναγνωρίζοντας τα αποτελέσματα που έχουν ήδη επιτευχθεί στην καταπολέμηση της χειραγώγησης των αθλητικών αγώνων ΤΟΝΙΖΟΝΤΑΣ ότι οι αυτόνομοι αθλητικοί θεσμοί του Ελληνικού αθλητισμού, φέρουν μέρος ευθύνης για τον εντοπισμό και την επιβολή κυρώσεων για τη χειραγώγηση των αθλητικών αγώνων που διαπράττονται από πρόσωπα υπό τη δικαιοδοσία τους Πεπεισμένοι ότι για την αποτελεσματική καταπολέμηση της χειραγώγησης των αθλητικών αγώνων απαιτεί αυξημένη, ταχεία, βιώσιμη και εύ-ρυθμη λειτουργία των εθνικών φορέων και της διεθνούς συνεργασίας Έχοντας υπόψη : συστάσεις της Επιτροπής Υπουργών προς τα κράτη μέλη [Rec (92) 13rev αναθεωρημένος Ευρωπαϊκός Αθλητικός Χάρτης CM / Rec (2010) σχετικά με τον αναθεωρημένο Κώδικα Δεοντολογίας Αθλητισμού Rec (2005) σχετικά με τις αρχές της χρηστής διακυβέρνησης στον τομέα του αθλητισμού CM / Rec (2011) σχετικά με την προώθηση της ακεραιότητας του αθλητισμού για την καταπολέμηση της χειραγώγησης των αποτελεσμάτων, ιδίως του στησίματος αγώνων Υπό το φως των εργασιών και τα συμπεράσματα από τα ακόλουθα συνέδρια συναντήσεις συνέδρια: το 11ο Συμβούλιο της Ευρώπης Διάσκεψη των Υπουργών αρμόδιων για τον Αθλητισμό, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα στις 11 και 12 Δεκεμβρίου 2008 τη 18η Άτυπη Διάσκεψη του Συμβουλίου της Ευρώπης των Υπουργών αρμόδιων για τον αθλητισμό, σχετικά με την προώθηση της ακεραιότητας του αθλητισμού κατά της χειραγώγησης των αποτελεσμάτων (match-fixing) Μπακού, 22 Σεπτεμβρίου 2010 Τα αποτελέσματα του 12ου Συμβουλίου της Ευρώπης Διάσκεψη των Υπουργών των αρμόδιων για τον αθλητισμό , ιδίως όσον αφορά την εκπόνηση ενός νέου διεθνούς σχεδίου νομικής πράξης κατά της χειραγώγησης των αθλητικών αποτελεσμάτων Βε-λιγράδι, 15 Μαρτίου 2012 Τα αποτελέσματα του Σεμιναρίου του Συμβουλίου της Ευρώπης "Αθλητικό Στοίχημα και το Ξέπλυμα Χρήματος" που οργα-νώθηκε από το Κυπριακή Προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις Βρυξέλλες, Δεκέμβριος 2012 Τα αποτελέσματα της 5ης Διεθνής Διάσκεψης UNESCO Υπουργών και Υψηλών Αξιωματούχων για τη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό (MINEPS V), Βερολίνο 2013 Τα αποτελέσματα του συνεδρίου FIFPro για το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ - ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΩΝ - Π.Σ.Α.Π "DONT FIX IT" , Αθήνα Νοέμβριος 2013 Τα αποτελέσματα του διεθνούς συνεδρίου ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΎ SUPER LEAGUE ΕΛΛΆΔΑ football about με την συμμετοχή της TRANSPARENCY INTERNATIONAL GREECE - UEFA INTEGRITY SECURITY , Αθήνα Μάρτιος 2014 Τα αποτελέσματα του Σεμιναρίου του Υφυπουργείου Αθλητισμού και του Υπουργείου Δικαιοσύνης Διαφάνειας στον Αθλη-τισμό , Ελληνική Προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης 2014 , Μουσείο Ακρόπολης Απρίλιος 2014 Τα αποτελέσματα του ευρωπαϊκού σεμιναρίου I.R.I.S. - SPORT ACCORD - Ο.Π.Α.Π. "Ποια εθνικά δίκτυα για την καταπολέμηση του στησίματος αγώνων " Αθήνα Μάιος 2014 Τα αποτελέσματα της Ευρωπαϊκής ΕΡΕΥΝΑΣ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΩΝ FIFPro "Dont FIX IT", Λιουμπλιάνα, Ιούνιος 2014 Τα αποτελέσματα της δράσης I.R.I.S. - "Ευρωπαϊκά-εθνικά δίκτυα στην Ευρωπαϊκή Ένωση για την καταπολέμηση του στησί-ματος» των Βρυξελλών, Ιούνιος 2014 Τα αποτελέσματα του κοινού ευρωπαϊκού προγράμματος E.P.F.L / D.F.L. / SUPER LEAGUE GREECE - TRANSPARENCY INTERNATIONAL "Staying on side- how to stop match fixing" - Διεθνής Διαφάνεια Βερολίνο, Αύγουστος 2014 Την υπογραφή, παρά της Ελληνίδας Γενικής Γραμματέως Αθλητισμού , για λογαριασμό της Ελλάδος "Σύμβαση για τη χειρα-γώγηση των αθλητικών αγώνων" του Συμβουλίου της Ευρώπης, στο 13ο Συμβούλιο της Ευρώπης Διάσκεψη των Υπουργών των αρμόδιων για τον αθλητισμό, Macolin / Magglingen, Σεπτέμβριος 2014 Τα αποτελέσματα του συνεδρίου της ιταλικής Προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τα στημένα παιχνίδια, το Ιταλικό Υπουργείο Αθλητισμού, Milano, Σεπτέμβριος 2014 Τα αποτελέσματα του σεμιναρίου P.D.M - ΙΝTERPOL SPORT INTEGRITY UNIT - F.I.F.A SECURITY - WORKSHOP - ΕΛΛΗΝΙΚΗ Α-ΣΤΥΝΟΜΙΑ ATHENS I.P.C.D - Δ.Ε.Ε. ΕΛ.ΑΣ. , Αθήνα 19 Νοεμβρίου 2014 Πεπεισμένοι ότι: ο διάλογος και η συνεργασία μεταξύ των δημόσιων αρχών στον αθλητισμό, των αθλητικών οργανώσεων, των διοργανωτριών αρχών αγώνων και φορέων αθλητικών στοιχημάτων σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, στη βάση του αμοιβαίου σεβασμού και της εμπιστοσύνης, είναι απαραίτητη για την αναζήτηση αποτελεσματικών κοινών απαντήσεων στις προκλήσεις που θέτει το πρό-βλημα της χειραγώγηση των αθλητικών αγώνων η αναγνώριση της διαφάνειας και της ακεραιότητας, με βάση το θεμιτό και ισότιμο ανταγωνισμό, και η αξία του απρόβλεπτου χαρακτήρα του τελικού αποτελέσματος αγώνων, απαιτεί την προστασία από ανήθικες πρακτικές και συμπεριφορές στον αθλητισμό και πρέπει δυναμικά και αποτελεσματικά να αντιμετωπιστεί Τονίζοντας ότι η συνεπή εφαρμογή των αρχών της χρηστής διακυβέρνησης και της ηθικής στον αθλητισμό είναι ένας σημαντικός παράγοντας στην προσπάθεια για εξάλειψη της διαφθοράς, την χειραγώγηση των αθλητικών αγώνων και άλλα είδη αθέμιτων πρακτικών στον τομέα του αθλητισμού Αναγνωρίζοντας την αρχή της αυτονομίας του αθλητισμού, και των αυτόνομων αθλητικών οργανώσεων να είναι υπεύθυνες για τον αθλητισμό και να έχουν αυτο -ρυθμισμένες πειθαρχικές ευθύνες για την καταπολέμηση της χειραγώγησης των αθλητικών αγώνων, αλλά και ότι οι δημόσιες αρχές, έχουν υποχρέωση για την προστασία της ακεραιότητας του αθλητισμού, όπου ενδείκνυται. Αναγνωρίζοντας ότι η ανάπτυξη των δραστηριοτήτων των αθλητικών στοιχημάτων, ιδιαίτερα των παράνομων αθλητικών στοιχημάτων, αυξάνει τους κινδύνους χειραγώγησης Λαμβάνοντας υπόψη ότι η χειραγώγηση των αθλητικών αγώνων μπορεί να σχετίζεται με το αθλητικό στοίχημα, και τα συναφής ποινικές παραβάσεις, και που αυτό θα πρέπει να αντιμετωπιστεί σε όλες τις περιπτώσεις Γνωρίζοντας ότι η εγκληματικότητα και το στήσιμο αγώνων προσβάλει και καταστρέφει τον υγιή ανταγωνισμό με υπαρκτό τον κίνδυνο να δι-εισδύσουν στα θεμελιώδη ιδανικά του ελληνικού αθλητισμού, δηλαδή την αξιοπιστία, η εντιμότητα και η ακεραιότητα. Αυτή η αρνητική τάση σηματοδοτεί μια σοβαρή απειλή για τον ελληνικό αθλητισμό στο σύνολό του. Έχοντας από κοινού αναγνωρίσει αυτή την τάση που απειλεί την ακεραιότητα του αθλητισμού και την κοινωνική σημασία συ-στρατευόμαστε και συνεργαζόμαστε, για να διατηρηθούν οι κοινωνικές, ηθικές και πολιτιστικές αξίες του αθλητισμού, καθώς και η οικονομική σημασία και διάσταση του 1. Πλαίσιο 1.1 Η χειραγώγηση αγώνων περιλαμβάνει την αλλοίωση του τελικού αθλητικού αποτελέσματος ή μιας εξελικτικής φάσης του αγώνα από τους συναγωνιστές αθλητές παίκτες, διαιτητές κριτές προπονητές, ομάδες, τους αθλητικούς παράγοντες, προσωπικό υποστήριξης, αθλητικούς πράκτορες και των στελεχών και του προσωπικού της λέσχης, ομάδας, συλλόγου, ένωσης, συνδέσμου, ομοσπονδίας. Η συμπεριφορά αυτή περιλαμβάνει: α. το σκόπιμο καθορισμό του αποτελέσματος του αθλητικού πρωταθλήματος, διοργάνωσης, ημερίδας, διαγωνισμού, γεγονότος ή ενός συγκεκριμένου περιστατικού εξελικτικής φάσης, εντός του, αθλητικού πρωταθλήματος, διοργάνωσης, ημερίδας δια-γωνισμού, γεγονότος β. τη σκόπιμη υπο-απόδοση παικτών γ. απόσυρση – σκόπιμη πρόκληση αποβολής παικτών – σκόπιμη αποβολή παικτών από διαιτητές ή προπονητές δ. σκόπιμη εσφαλμένη μη εφαρμογή των κανόνων του αθλητικού πρωταθλήματος, διοργάνωσης, ημερίδας, διαγωνισμού, γε-γονότος από συναγωνιστές αθλητές παίκτες, διαιτητές κριτές προπονητές, ομάδες, τους αθλητικούς παράγοντες, προσωπικό υποστήριξης, αθλητικούς πράκτορες και των στελεχών και του προσωπικού της λέσχης, ομάδας, συλλόγου, ένωσης, συνδέσμου, ομοσπονδίας ε. παρεμβολή στην διεξαγωγή στον αγώνα ή τους αγωνιστικούς χώρους, πρόκληση προσωρινής ή μόνιμης διακοπής αγώνα στ. κατάχρηση εμπιστευτικών πληροφοριών για την υποστήριξη ενός αθλητικού στοιχήματος που τοποθετείται από oποιοδήποτε από τους παραπάνω, ή έχει τοποθετηθεί από έναν παίκτη προπονητή διαιτητή που τον έχουν προσεγγίσει τρίτοι για να χειριστούν ελέγξουν και χειραγωγήσουν ένα αποτέλεσμα, ή την εξελικτική πορεία μιας φάσης του αθλητικού πρωταθλήματος, διοργάνωσης, ημερίδας, διαγωνισμού, γεγονότος 1.2 Όλοι οι ‘Έλληνες πολίτες αναμένουν ότι το άθλημα το οποίο παρακολουθήσουν ή συμμετέχουν, παίζεται με ειλικρίνεια βασισμένο στα ιδανικά του «ευ αγωνίζεσθαι» και το οποίο προάγει το φίλαθλο πνεύμα. Η χειραγώγηση αγώνων και τη δι-αφθορά που απορρέει από αυτήν, δεν περιορίζεται στο επαγγελματικό ή υψηλού προφίλ αθλητικό πρωτάθλημα, διοργά-νωση, ημερίδα, διαγωνισμό,. Η χειραγώγηση αγώνων έχει συμβεί σε μικρότερα αθλήματα, σε χαμηλότερες αγωνιστικές κατηγορίες και αγώνες ερασιτεχνικών ομάδων και φοιτητικών-σχολικών πρωταθλημάτων, και σε μεγάλο βαθμό και σε α-τομικά αγωνίσματα. 1.3 Η χειραγώγηση αγώνων στον αθλητισμό είναι συχνά κίνητρο και ευκαιρία για σημαντικές οικονομικές παράνομες απο-λαβές ή άλλα προσωπικά κέρδη. Αθλητικά πρακτορεία στοιχημάτων παρέχουν την ευκαιρία για υψηλά ποσά κέρδους προ-κειμένου κάποιος να παίξει σε αθλητικά γεγονότα με την προοπτική πολύ υψηλών αποδόσεων. Αυτές οι δυνητικές υψηλές αποδόσεις μπορούν να παρέχουν ισχυρά κίνητρα για να επηρεάσουν τα αποτελέσματα αθλητικού πρωταθλήματος, διορ-γάνωσης, ημερίδας, διαγωνισμού και γενικότερα των οργανωμένων αθλητικών συναντήσεων. 1.4 Αν και αναγνωρίζεται ότι το ποντάρισμα είναι μια νόμιμη επιδίωξη, η παράνομη ή η δόλια δεν είναι. Δόλια στοιχήματα στον αθλητισμό και τα σχετικά με αυτά στημένα παιχνίδια είναι μια αναδυόμενη πρόκληση και κρίσιμο θέμα, σε παγκόσμιο επίπεδο, για τον αθλητισμό, τη βιομηχανία του στοιχήματος και για την πολιτεία. Έχει τη δυνατότητα να υπονομεύσει την εμπιστοσύνη του κοινού στην ακεραιότητα του αθλητισμού, τις αθλητικές εκδηλώσεις και τα προϊόντα που προσφέρονται από νόμιμα πρακτορεία στοιχημάτων. Αν αφεθεί ανεξέλεγκτη, αυτή η μορφή ακραίας διαφθορά θα υποτιμήσει την διαφάνεια και ακεραιότητα του αθλητισμού και μειώνουν την υπόληψη και την αποτελεσματικότητα του αθλητισμού ως εργαλείο για την ανάπτυξη και υποστήριξη πολλών πτυχών της κοινωνίας μας. 1.5 Αυτή η πολιτική στηρίζεται πάνω στις ακόλουθες συμφωνημένες αρχές: α. μία εθνική-συνεκτική προσέγγιση για την αποτροπή και την αντιμετώπιση των χειραγωγημένων παιχνιδιών στην Ελλάδα β. υψηλής απόδοσης δίκτυα ανταλλαγής πληροφοριών σε τοπικό εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο και μεταξύ κυβερνήσεων, συ-μπεριλαμβανομένων των διοργανωτών αθλητικών εκδηλώσεων, αθλητικού πρωταθλήματος, διοργάνωσης, ημερίδας, διαγω-νισμού και γενικότερα των φορέων διεξαγωγής οργανωμένων αθλητικών συναντήσεων, συμπεριλαμβανομένων των φορέων παροχής στοιχημάτων και κρατικών φορέων απονομής δικαιοσύνης και επιβολής του νόμου γ. συνεπή εθνικό κώδικα συμπεριφοράς και αρχών για τον αθλητισμό και δ. ενεργή συμμετοχή σε διεθνείς προσπάθειες για την καταπολέμηση της διαφθοράς στον αθλητισμό, συμπεριλαμβανομένων ενός διεθνικού -πρόσθετου κώδικα συμπεριφοράς από διεθνή οργανισμό. 1.6 Το παράνομο και δόλιο αθλητικό στοίχημα είναι σε άνοδο σε όλη την υδρόγειο. Τα στοιχεία που παρέχει η Interpol για την παράνομη και παράτυπη δραστηριότητα και διεξαγωγή αθλητικών στοιχημάτων αναφέρουν ότι πάνω από US $ 140.000.000.000 δολάρια παράγονται ετησίως από το παράνομο στοίχημα. Αυτό απειλεί την αξιοπιστία του αθλητισμού σε Ελλάδα Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο. 1.7 Σε διεθνές επίπεδο, υπάρχει αυξημένη έμφαση στη διασυνοριακή συνεργασία, με μια έκτακτη ώθηση για μια διεθνή ανταλλαγή πληροφοριών, την παρακολούθηση, την έρευνα και την επιβολή του νόμου από την ΙΝΤΕΡΠΟΛ και ΕΥΡΟΠΟΛ. Η Ελλάδα θα πρέπει να συνεργαστεί πιο ενεργά με άλλους φορείς κράτη και έθνη για να εξασφαλιστεί ότι τα διεθνή μέτρα που θα αναπτυχθούν και θα τεθούν σε εφαρμογή θα διασφαλίζουν την ασφάλεια και περαιτέρω προστασία του αθλητισμού της Ελλάδας από την διεθνή εγκληματική δραστηριότητα. Η επίδειξη μιας ισχυρής και ολοκληρωμένης Ελληνικής εσωτερικής αθλητικής πολιτικής θα εξασφαλίσει ότι η φωνή της Ελλάδος θα ακουστεί στη ευρωπαϊκή και διεθνή αθλητική πολιτική σκηνή. 1.8 Η αποτροπή και η αντιμετώπιση των χειραγωγημένων παιχνιδιών στον αθλητισμό θα είναι πολύπλοκη διαδικασία Πρέπει η Ελληνική Πολιτεία να εργαστεί από κοινού με τις αυτόνομες ελληνικές αθλητικές οργανώσεις και η ελληνική βιομηχανία στοιχημάτων κατά τρόπο σύμφωνο με το πνεύμα και τις προθέσεις της παρούσας πολιτικής. 2. Σκοπός 2.1 Η πολιτική στοχεύει στη μεγιστοποίηση της εμπιστοσύνης του ελληνικού κοινού στην διαφάνεια και ακεραιότητα του αθλητισμού και να εξασφαλίσει ίσους όρους ανταγωνισμού: α. αρθρώνοντας τους ρόλους, τις ευθύνες και τις φιλοδοξίες όλων των φορέων της Ελληνικής Πολιτείας, των αυτόνομων ελλη-νικών αθλητικών οργανώσεων και της ελληνικής βιομηχανίας στοιχημάτων β. κάνοντας μια δέσμευση να συνεχίσει σε εθνικό επίπεδο συνεπής νομοθετικές ρυθμίσεις και τυπικές απαιτήσεις σε όλες τις εθνικές κρατικές πολιτειακές αρχές, τις αυτόνομες ελληνικές αθλητικές οργανώσεις και τη ελληνική βιομηχανία στοιχημάτων στην προληπτική και κατασταλτική αντιμετώπιση των χειραγωγημένων αγώνων γ. εφαρμόζοντας λεπτομερή και ενδελεχή προσέγγιση για την εφαρμογή της πολιτικής. 2.2 Η πολιτική παρέχει επίσης τη βάση για την Ελληνική διεθνή αξιοπιστία έτσι ώστε η Ελληνική πολιτεία ενεργά να συμμε-τάσχει στις διεθνείς μεταρρυθμίσεις για την επίτευξη παρόμοιων διεθνών αποτελεσμάτων 2.3 Μέσω της πολιτικής όλες οι Ελληνικές πολιτειακές αρχές δεσμεύονται σε μια συνεργατική συντονισμένη προσπάθεια για τη διαφύλαξη του αθλητισμού της Ελλάδας από την ακατάλληλη και δόλια πρακτική των αθλητικών στοιχημάτων και των χειραγωγημένων αγώνων 3. Ρόλος Ελληνικής Πολιτείας & Κοινωνίας των Πολιτών 3.1 Όλες οι Ελληνικές πολιτειακές αρχές συμφωνούν ότι έχουν μια σημαντική υποχρέωση - να αντιμετωπίσουν από κοινού - την απειλή των χειραγωγημένων αγώνων και τη διαφθορά που απορρέει από αυτήν. 3.2 Στο πλαίσιο αυτό, όλες οι εμπλεκόμενες δημόσιες αρχές θα εξασφαλίσουν ότι το νομοθετικό πλαίσιο στην Ελλάδα λαμ-βάνει υπόψη και υιοθέτει τα ειδικότερα ζητήματα που συνδέονται με χειραγωγημένους αγώνες και τα αδικήματα που προκύπτουν από τους χειραγωγημένους αγώνες Εφαρμογή νομοθεσίας σε εθνικό επίπεδο 3.3 Όλες οι Ελληνικές πολιτειακές αρχές συμφωνούν να συνεχίσουν συνεκτικές εθνικές νομοθετικές ρυθμίσεις για την αντι-μετώπιση των ιδιαίτερων θεμάτων των χειραγωγημένων αγώνων Ποινικά αδικήματα για να αποτραπούν και να αντιμετωπιστούν οι χειραγωγημένοι αγώνες 3.4 Όλες οι Ελληνικές πολιτειακές αρχές, συμφωνούν να επιδιώξουν, με γενικούς εισαγγελείς, μια συνεκτική προσέγγιση για τα ειδικά ποινικά αδικήματα, συμπεριλαμβανομένης της νομοθεσίας από τις σχετικές δικαιοδοσίες, σε σχέση με τους χειρα-γωγημένους αγώνες έτσι ώστε να εξασφαλίζεται και να παρέχει ένα αποτελεσματικό αποτρεπτικό και επαρκή πλαίσιο κυ-ρώσεων οι οποίες να αντικατοπτρίζουν τη σοβαρότητα των αδικημάτων. Οι Ελληνικές πολιτειακές αρχές και η Ελληνική Δι-καιοσύνη, λαμβάνουν υπόψη και τονίζουν ότι α] η προσέγγιση για την εφαρμογή των διατάξεων αυτών μπορεί να ποικίλλει σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ανάλογα με τις υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις, και το Ευρωπαϊκό Δίκαιο β] οι αυτόνομοι αθλητικοί θεσμοί διέπονται από ένα ιδιότυπο αυτόνομο ιδιωτικό αθλητικό πειθαρχικό δίκαιο τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό και διεθνές δίκαιο Συμφωνίες μεταξύ των εθνικών πολιτειακών αρχών των ΜΚΟ των αθλητικών φορέων και του ΟΠΑΠ και Αθλητικών στοιχηματικών εταιρειών και πρακτορεία στοιχημάτων. 3.5 Όλες οι Ελληνικές πολιτειακές αρχές συμφωνούν να συνεχίσουν συνεκτικές εθνικές νομοθετικές ρυθμίσεις που προβλέπει τα εξής: