• Σχόλιο του χρήστη 'Νικολέτα' | 2 Δεκεμβρίου 2009, 17:12

    Αξιότιμη κυρία Υπουργέ Έχω σπουδάσει Ιστορία και είμαι αδιόριστη εκπαιδευτικός με μεταπτυχιακές σπουδές συναφείς στο αντικείμενο. Επιπλέον, έχω και προηγούμενη επιτυχία στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Συμφωνώ ότι είναι απαραίτητη η ύπαρξη ενός διαγωνισμού, καθώς και αξιοκρατικών κριτηρίων επιλογής για να εισαχθεί κανείς στην εκπαίδευση. Θα ήθελα όμως να εκφράσω τις επιφυλάξεις μου ως προς τη φύση του διαγωνισμού αυτού. Καταρχήν τα τελευταία χρόνια ο διαγωνισμός έχει σχεδόν χάσει την ουσία της ύπαρξής του, αφού ο αριθμός των ατόμων που διορίζονται μέσω αυτού είναι αμελητέος σε σχέση με όσους διορίζονται εκτός αυτού αλλά και με τις χιλιάδες αδιόριστων εκπαιδευτικών που υπάρχουν, καθώς επίσης και τις ανάγκες των σχολείων. Εκτός αυτού, έχω την άποψη ότι ο τρόπος επιλογής δεν είναι ο ενδεδειγμένος, καθώς δεν νομίζω ότι μπορεί κάποιος να αξιολογήσει ορθά έναν εκπαιδευτικό σε σχέση με το αν είναι κατάλληλος να διδάξει ή όχι από το αν γνωρίζει την υποσημείωση της υποσημείωσης κάποιου σχολικού βιβλίου. (Κάποια θέματα στον τελευταίο διαγωνισμό των φιλολόγων, για τον οποίο μπορώ να εκφράσω άποψη, το αποδεικνύουν αυτό). Αναρωτιέμαι αν με τον τρόπο αυτό γίνεται ορθά η επιλογή των κατάλληλων εκπαιδευτικών στα ελληνικά σχολεία. Βεβαίως πρέπει να κρίνεται η επάρκεια των γνώσεων του εκπαιδευτικού, δεν νομίζω όμως ότι αυτό επιτυγχάνεται με το υπάρχον σύστημα. Θεωρώ ότι η γνώση θα έπρεπε να συνδυάζεται με την κρίση και με την παιδαγωγική κατάρτιση του εκπαιδευτικού. Ένα ακόμη ζήτημα που θα ήθελα να θίξω είναι ότι μέχρι σήμερα λαμβάνονται ελάχιστα υπόψη στον διαγωνισμό οι σχετικοί μεταπτυχιακοί τίτλοι ή οι σχετικές έρευνες και μελέτες με τις οποίες έχει ασχοληθεί (ή έχει δημοσιεύσει) ένας εκπαιδευτικός. Κάποιος που ασχολείται μετά τον βασικό του τίτλο σπουδών με την έρευνα δεν είναι κατάλληλος να διδάξει το αντικείμενό του στη σχολική τάξη; Ευχαριστώ για τη δυνατότητα παρέμβασης