Αρχική Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευσηΆρθρο 47: Θέματα αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη grigoris | 18 Ιουνίου 2015, 17:52
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Οι τελικές ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς σε γενικές γραμμές κρίνονται θετικές. Το άνοιγμα των πινάκων και η προσμέτρηση της προϋπηρεσίας από 1-9-2010 και εξής, καταργεί πλήρως το προηγούμενο άδικο καθεστώς που προέβλεπε πάγωμα της, χωρίς μάλιστα καμία νομική βάση ή ιστορικό προηγούμενο. Ορθώς παραμένει ως έχει η πρόβλεψη για τα δυσπρόσιτα, εφόσον κατά το διάστημα 2010-2014 η στελέχωση τους έγινε με βάση το υφιστάμενο τότε νομικό καθεστώς. Δηλαδή, αν δεν είχε επιβληθεί το κλείδωμα των πινάκων έκτοτε, ενδεχομένως τα κριτήρια επιλογής των σχολικών μονάδων αυτών να ήσαν διαφορετικά, παρέχοντας μάλιστα τη δυνατότητα σε κάποιους αναπληρωτές -αποκλειστικά με δική τους προαίρεση- να τα δηλώσουν εξ΄αρχής με ξεχωριστή αίτηση τους. Επίσης, ορθώς διαχωρίζονται οι πίνακες γενικής και ειδικής αγωγής με βάση την προσφερθείσα υπηρεσία στην ανάλογη δομή, τηρώντας στην πράξη το αξιολογικό ρητό " ὁ καθείς ἐφ΄ῳ ἐτάχθη" . Από εκεί και ύστερα καταθέτω τρεις παρατηρήσεις: 1) Θεσμοθέτηση μεγίστου δυνατού ορίου αναπλήρωσης, τα τρία (3)διδακτικά έτη. Μετά το πέρας της ως άνω περιόδου, να επέρχεται η μονιμοποίηση του συμβασιούχου εκπαιδευτικού με βάση συντελεστές, ήτοι επιτυχίας σε ΑΣΕΠ (αυξημένης βαρύτητας) και συνολικής προσφερόμενης προϋπηρεσίας-τυπικών προσόντων. 2) Χορήγηση σε αναπληρωτές μοριοδοτούμενων αδειών για επιμορφωτικούς λόγους με αποδοχές , καθ΄όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους. 3) Δυνατότητα προσφοράς διδακτικού έργου αναπληρωτών στην ίδια σχολική μονάδα για διάστημα επιπλέον του ενός σχολικού έτους. Δηλαδή όσοι αναπληρωτές το επιθυμούν και εφόσον υπάρξει εκ νέου λειτουργικό κενό, να τοποθετούνται κατά προτεραιότητα στη σχολική μονάδα που υπηρέτησαν το τρέχον σχολικό έτος. Αυτό θα ωφελήσει πολλαπλώς τους εν λόγω εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θα αποφύγουν τα έξοδα μιας ενδεχόμενης μακρινής μετακίνησης (και μάλιστα σε χαλεπούς καιρούς), αλλά και τους μαθητές της σχολικής μονάδας, οι οποίοι θα συνεχίσουν συνεργαζόμενοι με τον διδάσκοντα τους και μάλιστα από την αρχή της νέας σχολικής χρονιάς.