Η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα που έχει δύο διαφορετικά είδη Ανώτατης Εκπαίδευσης και η μόνη χώρα στην οποία τα πτυχία πρώτου κύκλου (Bachelor) των ΤΕΙ και Πανεπιστημίων έχουν διαφορετική ισχύ. Για παράδειγμα στο Δημόσιο έχουν άλλη μεταχείριση ως προς το μισθό και την εξέλιξη οι πτυχιούχοι Πανεπιστημίων (ΠΕ) και ΤΕΙ (ΤΕ). Η διάκριση αυτή είναι απαράδεκτη και αναχρονιστική. Για παράδειγμα τι διαφορά έχει ένας απόφοιτος του Τμήματος Διατροφής και Διαιτολογίας του Πανεπιστημίου με ένα απόφοιτο ΤΕΙ Διατροφής και Διαιτολογίας, ή ένας απόφοιτος Νοσηλευτικής Πανεπιστημίου σε σχέση με απόφοιτο Νοσηλευτικής ΤΕΙ, όταν και στα δύο είδη ιδρυμάτων οι σπουδές είναι τετραετείς; Παλαιότερα επιχειρήματα για τη βάση εισαγωγής στα ΤΕΙ δεν ευσταθούν, εξάλλου είναι γνωστό ότι αρκετά Τμήματα ΤΕΙ έχουν βάσεις εισαγωγής μεγαλύτερες από αυτές κάποιων Πανεπιστημιακών Τμημάτων. Ήδη τα πτυχία των ΤΕΙ αντιμετωπίζονται στο εξωτερικό ως ισότιμα με αυτά των Πανεπιστημίων και μόνο στη χώρα που δίνει τα πτυχία αυτά υπάρχει διάκριση!
Η συνύπαρξη συχνά στην ίδια πόλη ίδιων Τμημάτων σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ αποτελεί σπατάλη πόρων. Ο τεχνολογικός χαρακτήρας και επαφή με την παραγωγή υπάρχει εξίσου τόσο π.χ. στα Πολυτεχνεία και τις Γεωπονικές Σχολές όσο και στις αντίστοιχες Σχολές των ΤΕΙ. Η διατήρηση των διακρίσεων οφείλεται σε λόγους συντεχνιακούς που δεν βοηθούν την Ανώτατη Εκπαίδευση και τη Χώρα.
Πρόταση: Η Ανώτατη Εκπαίδευση στην Ελλάδα είναι ενιαία και παρέχεται από Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Τα πτυχία πρώτου κύκλου από οποιοδήποτε ίδρυμα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που συμπληρώνουν τον απαραίτητο αριθμό διδακτικών ή πιστωτικών μονάδων εχουν την ίδια ισχύ και καταργείται ο διαχωρισμός ΠΕ και ΤΕ.
Η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα που έχει δύο διαφορετικά είδη Ανώτατης Εκπαίδευσης και η μόνη χώρα στην οποία τα πτυχία πρώτου κύκλου (Bachelor) των ΤΕΙ και Πανεπιστημίων έχουν διαφορετική ισχύ. Για παράδειγμα στο Δημόσιο έχουν άλλη μεταχείριση ως προς το μισθό και την εξέλιξη οι πτυχιούχοι Πανεπιστημίων (ΠΕ) και ΤΕΙ (ΤΕ). Η διάκριση αυτή είναι απαράδεκτη και αναχρονιστική. Για παράδειγμα τι διαφορά έχει ένας απόφοιτος του Τμήματος Διατροφής και Διαιτολογίας του Πανεπιστημίου με ένα απόφοιτο ΤΕΙ Διατροφής και Διαιτολογίας, ή ένας απόφοιτος Νοσηλευτικής Πανεπιστημίου σε σχέση με απόφοιτο Νοσηλευτικής ΤΕΙ, όταν και στα δύο είδη ιδρυμάτων οι σπουδές είναι τετραετείς; Παλαιότερα επιχειρήματα για τη βάση εισαγωγής στα ΤΕΙ δεν ευσταθούν, εξάλλου είναι γνωστό ότι αρκετά Τμήματα ΤΕΙ έχουν βάσεις εισαγωγής μεγαλύτερες από αυτές κάποιων Πανεπιστημιακών Τμημάτων. Ήδη τα πτυχία των ΤΕΙ αντιμετωπίζονται στο εξωτερικό ως ισότιμα με αυτά των Πανεπιστημίων και μόνο στη χώρα που δίνει τα πτυχία αυτά υπάρχει διάκριση! Η συνύπαρξη συχνά στην ίδια πόλη ίδιων Τμημάτων σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ αποτελεί σπατάλη πόρων. Ο τεχνολογικός χαρακτήρας και επαφή με την παραγωγή υπάρχει εξίσου τόσο π.χ. στα Πολυτεχνεία και τις Γεωπονικές Σχολές όσο και στις αντίστοιχες Σχολές των ΤΕΙ. Η διατήρηση των διακρίσεων οφείλεται σε λόγους συντεχνιακούς που δεν βοηθούν την Ανώτατη Εκπαίδευση και τη Χώρα. Πρόταση: Η Ανώτατη Εκπαίδευση στην Ελλάδα είναι ενιαία και παρέχεται από Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Τα πτυχία πρώτου κύκλου από οποιοδήποτε ίδρυμα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που συμπληρώνουν τον απαραίτητο αριθμό διδακτικών ή πιστωτικών μονάδων εχουν την ίδια ισχύ και καταργείται ο διαχωρισμός ΠΕ και ΤΕ.