Αρχική Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευσηΆρθρο 47: Θέματα αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Κατερίνα | 19 Ιουνίου 2015, 01:52
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Περί του διαχωρισμό πινάκων γενικής – ειδικής παιδείας. Θεωρείται ότι είναι δίκαιο για αναπληρωτές γενικής παιδείας που τα τελευταία πέντε χρόνια του μνημονίου, δεν έχουν δουλέψει αρκετά να πάρουν την θέση τους οι προερχόμενοι από την ειδική που δούλευαν ανελλιπώς αυτά τα χρόνια; Θεωρείται δίκαιο ενώ δουλεύουν τόσα χρόνια σαν ειδικής να <> στην γενική; Δίκαιο για αυτούς που είδαν την ειδική μόνο σαν δυνατότητα για να βρεθούν σε καλύτερη θέση από τους συναδέλφους τους της γενικής, με μοναδικό παραπάνω προσόν τα αμφιλεγόμενα πληρωμένα μεταπτυχιακά και σεμινάρια 400 ωρών ειδικής αγωγής; Ή μήπως είναι δίκαιο για τα παιδιά της ειδικής που μάλλον θα ξεκινήσουν την νέα χρόνια με άπειρους καθηγητές με μηδενικές προϋπηρεσίες; Αν κάποιος φέτος γραφτεί στους πίνακες της ειδικής αφού πήρε μεταπτυχιακό στην ειδική η προϋπηρεσία που είχε όλα αυτά τα χρόνια στην γενική θα μετρήσει στην ειδική η ισχύει μόνο το ανάποδο; Αν καταλαβαίνω καλά την παράγραφο 4 οι εκπαιδευτικοί της ειδικής αγωγής μπορούν να εγγράφουν σε δύο πίνακες και να έχουν διπλάσιες πιθανότητες για πρόσληψη, και αναρωτιέμαι αν αρνηθούν την πρόσληψη στον ένα πίνακα θα ισχύει το μπλοκάρισμα μόνο για αυτόν ή και για τους δύο; Η προσθήκη της πρότασης «Οι διατάξεις της παραγράφου αυτής δεν ισχύουν για την εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου» νομίζω καταλύει κάθε έννοια αξιοκρατίας και ισότητας και δημιουργεί αναπληρωτές δύο ταχυτήτων. Σας παραπέμπω στην άποψη του συνδέσμου αναπληρωτών δευτεροβάθμιας για τον διαχωρισμό των πινάκων όπως δημοσιεύτηκε στον ιστοχώρο alphavita πριν από λίγες μέρες: Δίκαιη η απόφαση του ΥΠΟΠΑΙΘ για διαχωρισμό πινάκων γενικής και ειδικής αγωγής Το πολύκροτο θέμα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, αποτελεί ένα από τα άκρως σοβαρά εκπαιδευτικά θέματα. Στην προκειμένη περίπτωση όμως το υπουργείο Παιδείας κινείται στη σωστή κατεύθυνση και αποκαθιστά μια αδικία χρόνων : με το ισχύον νομικό καθεστώς της παρεμβολής στους πίνακες προσωρινών αναπληρωτών γενικής αγωγής, εκπαιδευτικών της ειδικής αγωγής με μόνο προσόν κάποιο μεταπτυχιακό διακυβεύεται η αξιοκρατία , η διαφάνεια αλλά και το μελλοντικό δικαίωμα μονίμου διορισμού. Κατηγορίες και συκοφαντίες για εσκεμμένες και ιδιοτελείς επιλογές από εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής δεν ευσταθούν, ακόμη και όταν αυτές γίνονται υπό το κράτος επιπόλαιας και συμφεροντολογικής σκέψης. Ο λόγος των εκπαιδευτικών λειτουργών οφείλει πρωτίστως να χαρακτηρίζεται από σοβαρό ήθος και την αναγκαία λογική και επιχειρηματολογία και ύστερα να επιδεικνύει περίσσεια κριτικής και πολυμάθειας. Είναι δυνατόν να υποστηρίζεται η αναβάθμιση της ειδικής αγωγής από εκπαιδευτικούς οι οποίοι κατέχοντας «αγορασμένα» μεταπτυχιακά μπαίνουν στους πίνακες της ειδικής αγωγής και στη συνέχεια μεταπηδούν σε αυτόν της γενικής προσπερνώντας συναδέλφους που έχουν πετύχει σε εξετάσεις ΑΣΕΠ ή κατέχουν σημαντική προϋπηρεσία; Είναι δυνατόν να υποστηρίζεται η αναβάθμιση της ειδικής αγωγής και η βοήθεια σε παιδιά με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από εκπαιδευτικούς οι οποίοι αν και έχουν κάποια κατάρτιση και εμπειρία στην ειδική αγωγή μοναδικό μέλημά τους είναι να μεταπηδήσουν στη γενική αγωγή και τελικά να διοριστούν σε αυτή; Αποτελεί νομοθετική και πανεκπαιδευτική πρωτοτυπία το φαινόμενο αναπληρωτές εκπαιδευτικοί Γενικής Αγωγής λόγω κάποιου ακαδημαϊκού προσόντος (διδακτορικό/μεταπτυχιακό/σεμινάριο ή απλά προϋπηρεσία ενός έτους) να ονομάζονται κλάδοι ΠΕ, ΔΕ .50 και με το ίδιο βασικό πτυχίο να εγγράφονται σε δύο (2)πίνακες αναπληρωτών ταυτόχρονα. Το Υπουργείο Παιδείας με το πολυνομοσχέδιο που θα κατατεθεί εντός της επόμενης εβδομάδας εκφράζει την πολιτική βούληση για την προάσπιση των δικαιωμάτων, τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των μαθητών που συμμετέχουν στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και κάνει σαφές ότι αυτή δεν αποτελεί ένα ακόμη «παζάρι» δικαιωμάτων .Με το άνοιγμα και τον διαχωρισμό των πινάκων αναπληρωτών εκπαιδευτικών από το 2010 και την προσμέτρηση της προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών, κατόχων σεμιναρίων, μεταπτυχιακών ή διδακτορικών ειδικής αγωγής μόνο στον οικείο πίνακα και όχι και στους δύο (γενικής και ειδικής αγωγής ) εξασφαλίζεται η ποιότητα και αναβάθμιση της ειδικής εκπαίδευσης Η συγκεκριμένη απόφαση έρχεται να ικανοποιήσει τις μέχρι τώρα διεκδικήσεις του εκπαιδευτικού κόσμου, δικαιώνει τα δίκαια αιτήματά του και αποτελεί αναβάθμιση της ειδικής αγωγής και ενίσχυση του αισθήματος δικαίου και αξιοκρατίας στον πολύπαθο εκπαιδευτικό χώρο , για την επίτευξη της οποίας η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας αγωνίζεται και θα αγωνιστεί στο μέλλον. Επειδή, η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση είναι σύμφωνα με το ν.3699/2008 υποχρεωτική, δημόσια και δωρεάν, ζητούμε τη στελέχωσή της με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό και με χρήματα του τακτικού κρατικού προϋπολογισμού και όχι με κονδύλια που αποδίδονται προσωρινά από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η δίκαιη απόφαση του Υπουργείου Παιδείας παραπέμπει συνειρμικά στη φράση του σοφού γέρου του Μοριά, Θεόδωρου Κολοκοτρώνη: «ή παπάς παπάς ή ζευγάς ζευγάς» Για το Δ.Σ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΜΠΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ ΦΕΙΔΑΚΗ ΜΑΡΙΑ ________________________________________ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ Αρ.Μητρώου Σωματείου:30492 ειδ.6283 Αρ.Διαταγής Αναγνώρισης:457/14-10-21014 του Ειρηνοδικείου Αθηνών e -mail: pead2014@gmail.com. Αρ. Πρωτ.:17 Αθήνα 15-6-2015