Αρχική Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευσηΆρθρο 47: Θέματα αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη ΒΙΒΗ ΝΙΑΒΗ | 19 Ιουνίου 2015, 03:51
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είμαστε εκπαιδευτικοί που ανήκουμε στους κλάδους ΠΕ 70 (Δάσκαλοι) και ΠΕ 60 (Νηπιαγωγοί) γιατί αυτό είναι το βασικό μας πτυχίο, δηλαδή το Παιδαγωγικό, και έχουμε ενταχθεί στους πίνακες της Ειδικής Αγωγής ως ΠΕ 70.50 και ΠΕ 60.50 λόγω εξειδίκευσης στην Ειδική Αγωγή(μεταπτυχιακά- διδακτορικά, σεμινάρια) ή λόγω προϋπηρεσίας τουλάχιστον 10 μηνών σε δομές Ειδικής Αγωγής όπως εξάλλου όριζε ο νόμος 3699/2008. Το «.50» στους πίνακες (π.χ. 60.50/70.50) πρόκειται για ένα συμβατικό κωδικό που επεξηγεί ποιοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ70/ΠΕ60) έχουν πρόσθετα προσόντα και εξειδίκευση για να εργαστούν ΚΑΙ στην ειδική αγωγή, ο κλάδος όμως δεν αλλάζει. Δηλαδή είναι ένας λειτουργικός κωδικός, τίποτα άλλο. Είναι λοιπόν σαφές ότι πρόκειται για ένα συμβατικό κωδικό που επεξηγεί ποιοι εκπαιδευτικοί της γενικής αγωγής(ΠΕ70/ΠΕ60) έχουν πρόσθετα προσόντα και εξειδίκευση ΚΑΙ στον τομέα της ειδικής αγωγής (δηλαδή πέραν του απαραίτητου παιδαγωγικού πτυχίου), ο κλάδος όμως δεν αλλάζει. Η ρύθμιση περί διαχωρισμού γενικής και ειδικής εκπαίδευσης θίγει και επηρεάζει άμεσα πάνω από 1200 εν ενεργεία αναπληρωτές εκπαιδευτικούς καθώς ουσιαστικά ακυρώνει την μέτρηση στη γενική αγωγή όλης της προϋπηρεσίας που αποκτήσαμε υπηρετώντας σε δομές της ειδικής αγωγής καθώς: α) Τα ειδικά σχολεία, τα τμήματα ένταξης και η παράλληλη στήριξη (ειδικά τα δύο τελευταία αποτελούν δομές-τρόποι υποστήριξης των μαθητών με αναπηρία/ή εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία!) είναι ΟΛΕΣ δημόσιες δομές του Υπουργείου Παιδείας ΥΠΟ ΤΗΝ ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΤΟΥ. β) Η διαφύλαξη και η ενίσχυση του ενιαίου χαρακτήρα της εκπαίδευσης (ο οποίος είναι σαφής στην παράγραφο 1 του άρθρου 16 του νόμου 3699/2008) αποτελεί υποχρέωση του κράτους. Η εκπαίδευση είναι ενιαία. Η διάκριση μεταξύ ειδικής- γενικής αγωγής σε όλα τα επίπεδα (μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων) αποτελεί σαφή παραβίαση του δικαιώματος των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε ισότιμη εκπαίδευση και δεν ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ γ) Όταν το υπουργείο μας έδωσε το δικαίωμα να εργαστούμε σε δομές της Ειδικής Αγωγής και κληθήκαμε να δουλέψουμε σε αυτές έχοντας ως βασικό πτυχίο αυτό του εκπαιδευτικού της ΓΕΝΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ,όταν αναγνώρισε τα επιπλέον τυπικά προσόντα του καθενός μας (10μηνη προϋπηρεσία) και την εξειδίκευσή μας σε σχέση με τον τομέα της Ειδικής Αγωγής (Μεταπτυχιακά, Διδακτορικά, Σεμινάρια) και μας επέτρεψε να συμπεριληφθούμε στον πίνακα της ειδικής αγωγής (ως ΠΕ 70.5/ ΠΕ 60.5) παράλληλα με την παρουσία μας στον πίνακα της γενικής αγωγής (ΠΕ 70 / ΠΕ 60), Ουδεμία προειδοποίηση και ενημέρωση είχαμε λάβει ότι θα υπάρξει η συγκεκριμένη ή οποιαδήποτε άλλη επίπτωση όσον αφορά το εργασιακό μας μέλλον δ) Με βάση τον ισχύοντα νόμο και στην περίπτωση που δεν είχε «παγώσει» η προσμέτρηση της προϋπηρεσίας την 30/06/2010, η προϋπηρεσία μας θα βρισκόταν σήμερα καταχωρημένη και στον πίνακα της Γενικής(ως ΠΕ70-ΠΕ60) και αντίστοιχα στον πίνακα της Ειδικής (ως ΠΕ70,5-ΠΕ60.5). Είναι σαφές λοιπόν πως οι αποφάσεις μας και οι επιλογές μας έγιναν κάτω από ένα εντελώς διαφορετικό νομικό πλαίσιο από αυτό που προσπαθούν να περάσουν με το νέο Πολυνομοσχέδιο και σε καμία περίπτωση δεν έχουν το δικαίωμα να μας στερήσουν δικαιώματα που το ίδιο το υπουργείο μας παρείχε, πόσο μάλλον να μας «τιμωρήσουν» για αυτά και μάλιστα με αναδρομική ισχύ.Επιπλέον, βαλλόμαστε: 2) Με υπουργική απόφαση του πρώην Υπουργού Λοβέρδου, πέρυσι (με αριθ. 128005/Δ2/08-08-2014 ΦΕΚ 2217/23.08.2014 Τ.Β’), ανατρέπονται τελείως τα κριτήρια στους πίνακες κατάταξης των αναπληρωτών της ειδικής αγωγής. Ενώ στους πίνακες όλα αυτά τα χρόνια, προτάσσονταν σύμφωνα και με τον νόμο του 2008, όσοι είναι κάτοχοι παιδαγωγικού πτυχίου και μεταπτυχιακού στην ειδική αγωγή, με την υπουργική προτάσσονται οι απόφοιτοι του τμήματος Ειδικής Αγωγής Βόλου και Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας της Ελλάδας (με κατεύθυνση και όχι επάρκεια δασκάλου ή νηπιαγωγού) κατατασσόμενοι και συγκρινόμενοι μεταξύ τους με την προϋπηρεσία, και στη συνέχεια ακολουθούν οι έχοντες τα προσόντα του άρθρου 20 παράγ 2.1,2 κατατασσόμενοι με ακαδημαϊκά (μεταπτυχιακές/διδακτορικές σπουδές στην ειδική αγωγή/σχολική ψυχολογία, κάτοχοι σεμιναρίων στην ειδική αγωγή κ.ο.κ) και κοινωνικά κριτήρια. Η ρύθμιση αυτή (αν ισχύσει και φέτος), δεν είναι μόνο εργασιακό θέμα ή θέμα διοικητικού περιεχομένου, αλλά μια θεσμική αλλαγή η οποία έρχεται σε πλήρη αντίφαση με τις ευρωπαϊκές διακηρύξεις και συμβάσεις. Επιγραμματικά: - παραβιάζουν τις βασικές αρχές της Διακήρυξης της Salamanca και του Πλαισίου Δράσεων για την Ειδική Αγωγή της UNESCO (1994) και τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία των Ηνωμένων Εθνών (2006). - η λογική ότι η ειδική εκπαίδευση αποτελεί ξεχωριστό κλάδο από τη γενική εκπαίδευση και ότι ο ειδικός παιδαγωγός αποτελεί μια ανεξάρτητη επιστημονική και επαγγελματική οντότητα από τον παιδαγωγό είναι εκ' διαμέτρου αντίθετη με τα διεθνή και ευρωπαϊκά κείμενα ότι για τους ειδικούς παιδαγωγούς η εκπαίδευση πρέπει να αποτελεί επιπλέον προσόν το οποίο θα συμπληρώνει τη βασική τους εκπαίδευση στη γενική αγωγή. Επιπλέον, πισωγυρίζει το εκπαιδευτικό σύστημα σε παρωχημένα ιατρικά μοντέλα εκπαίδευσης, που έχουν στο επίκεντρό τους τη φυσιοπαθολογία των παιδιών. - απαξιώνει τις σπουδές μιας μερίδας εκπαιδευτικών στην Ανώτατη Εκπαίδευση και την προϋπηρεσία/προσφορά τους στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση (οι απόφοιτοι των εν λόγω τμημάτων αμέσως με την απόκτηση του πτυχίου και χωρίς προϋπηρεσία, θα προηγούνται στους πίνακες των αναπληρωτών έναντι όλων των εκπαιδευτικών). Επομένως, καταπατά τα εργασιακά/επαγγελματικά τους δικαιώματα, το ευρωπαϊκό προσοντολόγιο, αφού κάτοχοι του βασικού πτυχίου και επιπλέον κάτοχοι μεταπτυχιακού ή /-ων ή ακόμα και διδακτορικού τίτλου σπουδών δεν τίθενται ΟΥΤΕ ΚΑΝ επί ίσοις όροις και δεν εκκινούν σε ισότιμη. Παράλληλα, ενώ εμείς με βάση την προηγούμενη νομοθεσία είχαμε πάρει αποφάσεις για επένδυση χρημάτων και χρόνου σε επιπρόσθετα προσόντα (μεταπτυχιακά, διδακτορικά, σεμινάρια), με το νέο ΦΕΚ, εν μια νυκτί και χωρίς καμία επιστημονική λογική αχρηστεύτηκαν. Συμπερασματικά, τόσο με τη μη προσμέτρηση της προϋπηρεσίας, όσο και με την υπουργική απόφαση Λοβέρδου ενώ έχουμε όλα τα εκπαιδευτικά/επιστημονικά προσόντα για να δουλεύουμε και στην Ειδική και στη Γενική Αγωγή και την προϋπηρεσία ως εκπαιδευτικοί σε δημόσιες δομές, ουσιαστικά «πεταγόμαστε» από την εκπαίδευση. Τα παραπάνω έχουν ως άμεσο αποτέλεσμα τελικά να μην μπορούμε να προσληφθούμε ούτε στην γενική ούτε στην ειδική αγωγή, να οδηγούμαστε πιο απλά στον ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΑΦΑΝΙΣΜΟ. Απαιτούμε να αναγνωρίζεται συνολικά στον πίνακα γενικής εκπαίδευσης (ΠΕ 70-ΠΕ 60) η προϋπηρεσία όλων των συναδέλφων εκπαιδευτικών που εργάζονται σε δομές Ειδικής Αγωγής, είτε προσελήφθησαν από τον πίνακα ΠΕ 70.50 - ΠΕ 60.50, είτε από τον πίνακα ΠΕ 70 - ΠΕ 60 ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ