• Σχόλιο του χρήστη 'Βασίλης Κ. Γούναρης' | 2 Δεκεμβρίου 2009, 18:29

    Η αλλαγή που εισηγείσθε θα αποκτήσει νόημα μόνον εφόσον οι εξετάσεις του ΑΣΕΠ αναμορφωθούν. Προς το παρόν το σύστημα (τουλάχιστον όσον αφορά τους φιλολόγους) ευνοεί όσους έχουν τη δυνατότητα να απομνημονεύουν ημερομηνίες και ονόματα. Η γνώση αυτή μπορεί να αποτελεί ένδειξη μελετηρότητας και συνέπειας αλλά δεν έχει καμία σχέση με τις ζητούμενες αρετές του εκπαιδευτικού ούτε καν με την ουσία των γνωστικών αντικειμένων. Δεν μπαίνω καν στον κόπο να σχολιάσω το τμήμα της εξέτασης των παιδαγωγικών ικανοτήτων. Αρκεί να επισημάνω ότι πρόκειται για αναπαραγωγή εγχειριδίων που κυκλοφορούν στην αγορά. Θα πρότεινα μια σωστή εξέταση σε βάθος και μετά ετήσια φοίτηση-σεμινάρια παιδαγωγικής και διδακτικής με άσκηση και αξιολόγηση στα πειραματικά σχολεία της χώρας. Σεμινάρια από τα οποία δεν είναι ανάγκη να αποφοιτούν επιτυχώς όλοι τεκμαίρεται οι επιτυχόντες στο ΑΣΕΠ. Το ζήτημα της προϋπηρεσίας πρέπει απαραιτήτως να διευκρινιστεί. Γιατί να μην μετρά η προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση ή στα φροντιστήρια (εφόσον τεκμαίρεται); Αγνοείτε ότι εκεί έχουν καταφύγει και επιβιώσει γενεές ικανών φιλολόγων που έμειναν εκτός διορισμών λόγω της κατάργησης της επετηρίδας; Δεν είναι αυτοί στους οποίους εμπιστευόμαστε τα παιδιά μας για να καλύψουν τα κενά του δημοσίου σχολείου; H αποκλιμάκωση του ποσοστού των εισερχομένων μέσω της προϋπηρεσίας πρέπει να γίνει με τρόπο που να μην θίγει όσους για χρόνια τώρα έχουν οργανώσει τη ζωή τους διαφορετικά. Nulla poena sine lege...