Η βαθμίδα του **Λέκτορα** αποτέλεσε στο παρελθόν την πυλη εισαγωγής στο ΔΕΠ υπό συνθήκες μαζικής εκλογής του εν λόγω προσωπικού. Ήταν η βαθμίδα "δοκιμασίας", έτσι ώστε ο επιστήμονας να μπορεί να αποκτήσει δρόμους επικοινωνίας με τη λειτουργία του Πανεπιστημίου, αλλά και να δημιουργήσει εργαλεία στις μεθόδους διδασκαλίας και έρευνας.
Αυτά στο παρελθόν. Στο σήμερα και ενώ οι προκηρύξεις νέων θέσεων ΔΕΠ έχουν εκλείψει για μια 10ετία, τα Ιδρύματα στηρίζουν τη λειτουργία τους σε συμβασιούχους διδάσκοντες που έχουν τα τυπικά προσόντα για να διεκδικήσουν τη βαθμίδα Λέκτορα.
Είναι απολύτως απαραίτητο να δοθεί η δυνατότητα διεκδίκησης θέσης επί θητεία μέλους ΔΕΠ στη βαθμίδα του Λέκτορα, με ανοικτές διαδικασίες κρίσης. Οι άνθρωποι που υποστήριξαν τα δημόσια ΑΕΙ ως συμβασιούχοι διδάσκοντες τα προηγούμενα χρόνια, δεν πρέπει να αποκλειστούν -κάτι που επί της ουσίας θα συμβεί με τη διεκδίκηση θέσης σε βαθμίδα Επίκουρου Καθηγητή (περισσότερα προσόντα, μεγαλύτερος ανταγωνισμός).
Η βαθμίδα του **Λέκτορα** αποτέλεσε στο παρελθόν την πυλη εισαγωγής στο ΔΕΠ υπό συνθήκες μαζικής εκλογής του εν λόγω προσωπικού. Ήταν η βαθμίδα "δοκιμασίας", έτσι ώστε ο επιστήμονας να μπορεί να αποκτήσει δρόμους επικοινωνίας με τη λειτουργία του Πανεπιστημίου, αλλά και να δημιουργήσει εργαλεία στις μεθόδους διδασκαλίας και έρευνας. Αυτά στο παρελθόν. Στο σήμερα και ενώ οι προκηρύξεις νέων θέσεων ΔΕΠ έχουν εκλείψει για μια 10ετία, τα Ιδρύματα στηρίζουν τη λειτουργία τους σε συμβασιούχους διδάσκοντες που έχουν τα τυπικά προσόντα για να διεκδικήσουν τη βαθμίδα Λέκτορα. Είναι απολύτως απαραίτητο να δοθεί η δυνατότητα διεκδίκησης θέσης επί θητεία μέλους ΔΕΠ στη βαθμίδα του Λέκτορα, με ανοικτές διαδικασίες κρίσης. Οι άνθρωποι που υποστήριξαν τα δημόσια ΑΕΙ ως συμβασιούχοι διδάσκοντες τα προηγούμενα χρόνια, δεν πρέπει να αποκλειστούν -κάτι που επί της ουσίας θα συμβεί με τη διεκδίκηση θέσης σε βαθμίδα Επίκουρου Καθηγητή (περισσότερα προσόντα, μεγαλύτερος ανταγωνισμός).