• Σχόλιο του χρήστη 'ειρήνη' | 2 Δεκεμβρίου 2009, 19:10

    Κα Διαμαντοπούλου, Πιστεύω πως το μικτό σύστημα διορισμού των εκπαιδευτικών (60%-40%) πρέπει να παραμείνει ως έχει γιατί είναι δίκαιο. Με αυτό δίνεται η δυνατότητα στους νέους επιστήμονες να ασχοληθούν αμέσως μετά τη λήψη του πτυχίου τους με την εκπαίδευση, αφού επιτύχουν πρώτα στον ΑΣΕΠ. Επίσης και οι επιτυχόντες μη διοριστέοι του ΑΣΕΠ με το σύστημα αυτό ωφελούνται διότι μπορούν να δουλέψουν ως αναπληρωτές την πρώτη χρονιά και την επόμενη έχοντας τα μόρια αναπλήρωσης αλλά και τα μόρια από την επιτυχία στον ΑΣΕΠ μπορούν να διορισθούν μόνιμοι. Από την άλλη πλευρά το σύστημα δίνει τη δυνατότητα να μονιμοποιηθούν παλαιότεροι συνάδελφοι με βάση την εμπειρία τους (που την απέκτησαν κάνοντας θυσίες οικονομικές, οικογενειακές και προσωπικές τρέχοντας σε απομωνομένες και ξεχασμένες περιοχές της χώρας). Το σύστημα αυτό αντιπροσωπεύει αυτό που χρειάζεται το νέο σχολείο: τη νέα γενιά αλλά και την εμπειρία. Αν όντως σας ενδιαφέρει η ΠΟΙΟΤΗΤΑ στην εκπαίδευση τότε: 1) Μειώστε τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη. Όποιον εκπαιδευτικό και να ρωτήσετε θα σας πει ότι με 25 μαθητές στην τάξη είναι αδύνατον να γίνει μάθημα. Πόσον μάλλον σήμερα που στα μεγάλα αστικά κέντρα ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών είναι αλλοδαποί, οι οποίοι δεν γνωρίζουν καλά την ελληνική γλώσσα και χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή κατά τη διδασκαλία. Ποιος είναι ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη στις χώρες που έχουν βγει πρώτες στον ΟΟΣΑ; Στη Σουηδία για παράδειγμα, ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι 15. 2) Βρείτε τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων σε διδακτικό προσωπικό και κάντε μόνιμους διορισμούς. Γιατί, τι απόδοση μπορεί να έχει κάποιος που κάθε χρόνο αναγκάζεται να αλλάζει επαγγελματικό περιβάλλον και την επόμενη χρονιά δεν ξέρει αν και που θα δουλέψει; και για πόσα χρόνια μπορεί να το κάνει αυτό; Σταματήστε τους διορισμούς αναπληρωτών και ωρομισθίων. Είναι υπέρ σας που κλείσατε το «παραθυράκι» της ΠΔΣ αλλά τι θα κάνετε με τα αντίστοιχα «παραθυράκια» της Σιβιτανιδείου, των εκκλησιαστικών σχολείων, των ΙΔΕΚΕ και άλλων τέτοιων σχολείων; Στο κάτω-κάτω κάποιος με την ΠΔΣ μπορούσε να βγάλει γύρω στα 2,5 με 3 μόρια το χρόνο ενώ στη Σιβιτανίδειο και στα εκκλησιαστικά θα έβγαζε 8 με 9 μόρια το χρόνο. Αν όντως θεωρείτε ότι ο εκπαιδευτικός βρίσκεται στην καρδιά της εκπαιδευτικής διαδικασίας σταματήστε να τον καταρρακώνετε οικονομικά και ψυχολογικά. Σταματήστε τους αιφνιδιασμούς στον τρόπο πρόσληψης των εκπαιδευτικών (αλήθεια έχετε σκεφτεί με τι αρχές θα διαπαιδαγωγήσουμε τους αυριανούς πολίτες αυτής της χώρας όταν νοιώθουμε για χρόνια τώρα ότι το κράτος μας εμπαίζει – μας δίνει πτυχία και μετά μας λέει ότι δεν είναι αρκετά, μας χρησιμοποιεί για τις χρόνιες ανάγκες του και μετά μας λέει δώστε στο διαγωνισμό για να δούμε αν είστε οι καλύτεροι. Γιατί να είμαστε έντιμοι πολίτες όταν νοιώθουμε ότι το κράτος δεν ξέρει τι σημαίνει κοινωνική δικαιοσύνη;). Δεν αντέχουμε άλλες αλλαγές που θα φέρουν τα πάνω κάτω στη ζωή μας. Κάντε μικρές αλλαγές αλλά ουσιαστικές(όπως αυτή που ήδη κάνατε στην ΠΔΣ). Μην προσπαθήσετε σε μια μέρα να αλλάξετε ολόκληρη την εκπαίδευση.