Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Κώστας | 2 Δεκεμβρίου 2009, 19:27
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΓΕΝΙΚΑ Κατ’ αρχήν συγχαρητήρια γιατί πρώτη φορά δίνεται η δυνατότητα σε όλους μας να πουν την άποψή τους. Η μικρότερη αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό δεν είναι βέβαια έτσι και αυτό το γνωρίζουμε όλοι μας αφού στις πόλεις οι τάξεις είναι πολυάριθμες με αριθμό μαθητών πολύ πιο πάνω από το Μ.Ο. Τώρα το πως θα θεραπευτεί αυτό είναι απλό. Αρκεί να θέλουμε. Είναι θέμα λοιπόν πολιτικής βούλησης. Πρέπει να μπει τέρμα στις απίθανες αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε διάφορους φορείς, πολλές φορές άσχετους με την Εκπαίδευση. Και κάτι σημαντικό. Ακούγεται απλά ότι θα παίρνουν τα μόρια της θέσης απόσπασης και όχι της Οργανικής. Πιστεύω, εκτός από το προηγούμενο, πιο βασικό είναι η απόσπαση σε Γραφεία και Φορείς να μη θεωρείται θητεία στην Οργανική ή για να θεωρείται θητεία στην Οργανική να πρέπει η απόσπαση σ’ αυτά να είναι για χρόνο διπλάσιο από το χρόνο υποχρεωτικής παραμονής στην Οργανική. Οι βασικότερες αιτίες των χαμηλών επιδόσεων των μαθητών μας σε Παγκόσμιους Διαγωνισμούς ας αναζητηθούν στο Αναλυτικό Πρόγραμμα, στις κατευθύνσεις που αυτό βάζει και βεβαίως στον τρόπο που υποδεικνύει για να τις υλοποιήσουμε. Και πλήθος δραστηριοτήτων και απίθανα μεγάλη ποσότητα ύλης στα περισσότερα μαθήματα. Εξετάσαμε τι γίνεται στις χώρες των οποίων οι μαθητές έχουν μεγάλες επιδόσεις στους διεθνείς διαγωνισμούς αναφορικά με τον αριθμό μαθημάτων, το είδος τους και το μέγεθος της ύλης που πρέπει να καλυφτεί σε μια σχολική χρονιά; ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Πιστεύω ότι στα δυο προηγούμενα νομοσχέδια επιλογής στελεχών εκπαίδευσης, και σ’ αυτό με το οποίο έγιναν οι επιλογές του 2007 αλλά και σ’ εκείνο με το οποίο έγιναν οι επιλογές του 2002, έγινε σημαντική προσπάθεια από τους Νομοθέτες αλλαγής της φιλοσοφίας του συστήματος με τη θέσπιση γραπτού διαγωνισμού η οποία ακυρώθηκε στην πράξη αφού δεν έγινε τελικά ο διαγωνισμός ή έγινε το 2007 μόνο για Προϊσταμένους και Σχολικούς Συμβούλους για την εξασφάλιση μόνο 4 μορίων αντί των 40 που προβλεπόταν. Δυστυχώς λοιπόν δε μας δόθηκε η δυνατότητα να τα δοκιμάσουμε στην πράξη. Καθώς λοιπόν καταθέτουμε τις προτάσεις μας για ένα νέο Νομοσχέδιο πιστεύω κατ’ αρχήν ότι τα διοικητικά στελέχη της Εκπαίδευσης -πρέπει να είναι καλοί γνώστες της καθημερινής σχολικής πραγματικότητας, -πρέπει να μπορούν να διατηρούν καλές σχέσεις με το Σύλλογο Διδασκόντων, το Σύλλογο Γονέων και τους συνεργαζόμενους με το Σχολείο φορείς, -πρέπει να είναι προσοντούχοι -πρέπει να μπορούν να διεκπαιρεώνουν τις διοικητικές και οικονομικές υποθέσεις του Σχολείου. Εδώ θα πρέπει να πω ότι οι οικονομικοί απολογισμοί των Σχολείων είναι μικρού μεγέθους και δεν απαιτούν πια πτυχία οικονομικών Σχολών όπως είδα σε κάποιες προτάσεις. Συνεπώς πιστεύω πως θα πρέπει να μοριοδοτούνται: -η παλαιότητα στην υπηρεσία, η θητεία στη σχολική τάξη η θητεία σε διοικητικές θέσεις πιστοποιημένη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών αποδεδειγμένη γνώση αγγλικής γλώσσας (αναβάθμιση μορίων-τα μισά για οποιαδήποτε άλλη ξένη γλώσσα) 30% -τα δεύτερα πτυχία, Μεταπτυχιακά, Διδακτορικά, όχι όμως όλα με την ίδια βαρύτητα. Όσα είναι Διοίκησης να παίρνουν το μέγιστο των μορίων, όσα απλά έχουν στα μαθήματά τους «Διοίκηση» τα 2/3 των μορίων και τα υπόλοιπα το 1/3. Αυτή η διάκριση βέβαια μόνο για τις θέσεις Προϊσταμένων Δνσεων-Γραφείων και Διευθυντών. Επιμόρφωση στη διοίκηση από δημοσίους φορείς. 20% -γραπτός διαγωνισμός 40% -προφορική συνέντευξη από διευρυμένο όργανο, με πέντε Υπηρεσιακούς, οι δυο αιρετοί, και πέντε Πανεπιστημιακούς, οι τρεις από διοικητικές Σχολές και οι δυο από Παιδαγωγικές με συγκεκριμένη Τράπεζα θεμάτων και αναλυτική αιτιολόγηση βαθμολογίας. 10%.