Η απόδοση του τίτλου Master στις πενταετείς σπουδές των Πολυτεχνείων είναι παλιό συντεχνιακό αίτημα του ΤΕΕ και των Πολυτεχνείων που απ'ότι φαίνεται ο κος Μπαλτάς σκοπεύει να ικανοποιήσει.
Δυστυχώς, όμως, φαίνεται να λησμονεί άλλους πτυχιούχους με πενταετείς σπουδές (βλ. Γεωπόνους) οι οποίοι μπορεί να μην οδηγούνται σε MSc, ή ακόμα και με εξαετείς (βλ. Ιατρούς, οι οποίοι σημειωτέον αδικούνται ιδιαίτερα από αυτή την εξέλιξη).
Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα (που φανερώνει και το βαθμό εμπλοκής του ΤΕΕ στη διαδικασία) είναι η ανυπαρξία πρόβλεψης για τα προβλήματα που θα προκύψουν (τα οποία κραυγαλέα αποσιωπούνται από τους ευνοούμενους).
α. Το κυρίαρχο ερώτημα, λοιπόν, είναι πώς θα προκύπτουν τα επαγγελματικά δικαιώματα; Στην Ελλάδα τα επαγγελματικά δικαιώματα απορρέουν κυρίως από το βασικό πτυχίο. Επομένως ποιο θα είναι το βασικό πτυχίο των Πολυτεχνείων και ποια επαγγελματικά δικαιώματα θα προκύπτουν από αυτό;
β. Ποια επιπρόσθετα επαγγελματικά δικαιώματα προκύπτουν από το "Integrated Master";
Και όλα τα προφανή υποερωτήματα:
γ. Ποιος είναι ο βασικός τίτλος σπουδών που οδηγεί στο συγκεκριμένο Master;
δ. Σε πόσα έτη αντιστοιχούν οι σπουδές σε αυτό;
ε. Σε πόσα έτη σπουδών αντιστοιχεί το συγκεκριμένο Master;
στ. Σε τι και γιατί θα διαφοροποιείται ένας απόφοιτος ΤΕΙ (εδώ και πάρα πολλά χρόνια 4-ετούς φοίτησης) με συναφές μεταπτυχιακό από έναν απόφοιτο Πολυτεχνείου;
ζ. Τα Πολυτεχνεία θα δέχονται αποφοίτους άλλων συναφών επιστημών, π.χ. Μαθηματικούς, Φυσικούς, Πληροφορικούς, Χημικούς, ή ακόμη και αποφοίτους ΤΕΙ, π.χ Μηχανολογίας ή Πολιτικών Μηχανικών ΤΕ να σπουδάσουν ως μεταπτυχιακοί φοιτητές απευθείας στο πέμπτο έτος σπουδών για λήψη αντίστοιχου Master;
Μερικά ενδεικτικά παραδείγματα (οι διαφορές αναφέρονται στα επαγγελματικά δικαιώματα γιατί αυτό είναι το ουσιαστικό διακύβευμα):
- Σε τι θα διαφέρει ένας Μηχανολόγος Μηχανικός του Πολυτεχνείου (5 έτη) από έναν Μηχανολόγο Μηχανικό ΤΕ (4 έτη) με μεταπτυχιακό σε αντικείμενο συναφές με τη Μηχανολογία (+ 1,5 με 2 έτη);
- Σε τι θα διαφέρει ένας Χημικός Μηχανικός (5 έτη) από έναν Χημικό (4 έτη) με συναφές μεταπτυχιακό (+ 1,5 με 2 έτη);
- Σε τι θα διαφέρει ένας Ηλεκτρολόγος Μηχανικός του Τηλεπικοινωνιακού Τομέα (5 έτη) από έναν Φυσικό - Ραδιοηλεκτρολόγο (4+2=6 έτη);
- Σε τι θα διαφέρει ένας Πολιτικός Μηχανικός (5 έτη) από ένα Πολιτικό Μηχανικό ΤΕ (4 έτη) με συναφές μεταπτυχιακό (+1,5 με 2 έτη);
- Σε τι θα διαφέρει ένας Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών (5 έτη) από έναν Μηχανικό Πληροφορικής ΤΕ ή έναν Πληροφορικό (4 έτη) με συναφές μεταπτυχιακό (+1,5 με 2 έτη);
Σημειώστε ότι σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις ο δεύτερος συνδυασμός οδηγεί σε μεγαλύτερη διάρκεια σπουδών και προφανώς δεν μπορεί να οδηγεί σε λιγότερα επαγγελματικά δικαιώματα!
Η απόδοση του τίτλου Master στις πενταετείς σπουδές των Πολυτεχνείων είναι παλιό συντεχνιακό αίτημα του ΤΕΕ και των Πολυτεχνείων που απ'ότι φαίνεται ο κος Μπαλτάς σκοπεύει να ικανοποιήσει. Δυστυχώς, όμως, φαίνεται να λησμονεί άλλους πτυχιούχους με πενταετείς σπουδές (βλ. Γεωπόνους) οι οποίοι μπορεί να μην οδηγούνται σε MSc, ή ακόμα και με εξαετείς (βλ. Ιατρούς, οι οποίοι σημειωτέον αδικούνται ιδιαίτερα από αυτή την εξέλιξη). Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα (που φανερώνει και το βαθμό εμπλοκής του ΤΕΕ στη διαδικασία) είναι η ανυπαρξία πρόβλεψης για τα προβλήματα που θα προκύψουν (τα οποία κραυγαλέα αποσιωπούνται από τους ευνοούμενους). α. Το κυρίαρχο ερώτημα, λοιπόν, είναι πώς θα προκύπτουν τα επαγγελματικά δικαιώματα; Στην Ελλάδα τα επαγγελματικά δικαιώματα απορρέουν κυρίως από το βασικό πτυχίο. Επομένως ποιο θα είναι το βασικό πτυχίο των Πολυτεχνείων και ποια επαγγελματικά δικαιώματα θα προκύπτουν από αυτό; β. Ποια επιπρόσθετα επαγγελματικά δικαιώματα προκύπτουν από το "Integrated Master"; Και όλα τα προφανή υποερωτήματα: γ. Ποιος είναι ο βασικός τίτλος σπουδών που οδηγεί στο συγκεκριμένο Master; δ. Σε πόσα έτη αντιστοιχούν οι σπουδές σε αυτό; ε. Σε πόσα έτη σπουδών αντιστοιχεί το συγκεκριμένο Master; στ. Σε τι και γιατί θα διαφοροποιείται ένας απόφοιτος ΤΕΙ (εδώ και πάρα πολλά χρόνια 4-ετούς φοίτησης) με συναφές μεταπτυχιακό από έναν απόφοιτο Πολυτεχνείου; ζ. Τα Πολυτεχνεία θα δέχονται αποφοίτους άλλων συναφών επιστημών, π.χ. Μαθηματικούς, Φυσικούς, Πληροφορικούς, Χημικούς, ή ακόμη και αποφοίτους ΤΕΙ, π.χ Μηχανολογίας ή Πολιτικών Μηχανικών ΤΕ να σπουδάσουν ως μεταπτυχιακοί φοιτητές απευθείας στο πέμπτο έτος σπουδών για λήψη αντίστοιχου Master; Μερικά ενδεικτικά παραδείγματα (οι διαφορές αναφέρονται στα επαγγελματικά δικαιώματα γιατί αυτό είναι το ουσιαστικό διακύβευμα): - Σε τι θα διαφέρει ένας Μηχανολόγος Μηχανικός του Πολυτεχνείου (5 έτη) από έναν Μηχανολόγο Μηχανικό ΤΕ (4 έτη) με μεταπτυχιακό σε αντικείμενο συναφές με τη Μηχανολογία (+ 1,5 με 2 έτη); - Σε τι θα διαφέρει ένας Χημικός Μηχανικός (5 έτη) από έναν Χημικό (4 έτη) με συναφές μεταπτυχιακό (+ 1,5 με 2 έτη); - Σε τι θα διαφέρει ένας Ηλεκτρολόγος Μηχανικός του Τηλεπικοινωνιακού Τομέα (5 έτη) από έναν Φυσικό - Ραδιοηλεκτρολόγο (4+2=6 έτη); - Σε τι θα διαφέρει ένας Πολιτικός Μηχανικός (5 έτη) από ένα Πολιτικό Μηχανικό ΤΕ (4 έτη) με συναφές μεταπτυχιακό (+1,5 με 2 έτη); - Σε τι θα διαφέρει ένας Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών (5 έτη) από έναν Μηχανικό Πληροφορικής ΤΕ ή έναν Πληροφορικό (4 έτη) με συναφές μεταπτυχιακό (+1,5 με 2 έτη); Σημειώστε ότι σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις ο δεύτερος συνδυασμός οδηγεί σε μεγαλύτερη διάρκεια σπουδών και προφανώς δεν μπορεί να οδηγεί σε λιγότερα επαγγελματικά δικαιώματα!