Σχετικά με τα 5ετη μάστερ, για τα οποία ευαγγελίζεστε ότι "υπάρχουν και αλλού"εννοώντας προφανώς 2-3 χώρες (την "αντιλαϊκη και μνημονιακή" Γερμανία, Αυστρία) να σας θυμίσω οτι το "ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ 5ετες της Eλλάδας" ήταν αντιγραφή αυτών των χωρών, οι οποίες πλέον έχουν ΣΠΑΣΕΙ τα 5ετή αλλά και τα 4ετή προγράμματα σε 3+2!
Επίσης νομίζω οτι ο όρος ειναι MEng και οχι MSc. Ενιαίο ΜSc δεν υφίσταται.
Με αυτήν τη λογική αντιστοίχισαν τα παλαιά 5ετη με μαστερ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ (π.χ. συγκοινωνιολόγος μηχανικός και όχι γενικά Πολιτικός Μηχανικός) , και όχι με τη λογική συντήρησης τους ή με τη λογική "master σε 100 ειδικεύσεις"
Επίσης να σας υπενθυμίσω ότι ακόμα και όταν υφίσταντο τα 4ετή ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΤΕΙ, 4ετη ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ πανεπιστημια και 5ΕΤΗ γερμανικά πολυτεχνεία, οι διαφορές στα ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ηταν απειροελάχιστες.
Αφήστε στην άκρη τις λογικές των ομάδων και δημιουργήστε μία εκπαίδευση κατα την οποία θα μπορεί ο ελληνας να ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ και όχι απλά να μαζεύει μόρια για το Δημόσιο ή να Νοικιάζει σφραγίδες. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι όλα αυτά, θα απαξιώσουν περεταίρω τα πτυχία μας στο εξωτερικό, και κόβετε τα φτερά στους ανθρώπους που θέλουν να φύγουν για να μην σας είναι βάρος στα δημοσιονομικά.
Επίσης τα ιδρύματα έχουν αξιολογηθεί από την ΑΔΙΠ, και πολλά πανεπιστήμια ΤΕΙ απέσπασαν εξαιρετικές αξιολογήσεις ενώ πολλά πολυτεχνικά τμήματα όχι. Αναφορικά σε κάποιες αξιολογήσεις που έγιναν σε τμήματα του ΕΜΠ αναφέρθηκαν "επικαλυπτόμενα μαθήματα, απουσία φοιτητών από τα μαθήματα λόγω έλλειψης υποχρεωτικής παρακολούθησης, πεπαλαιωμένο πρόγραμμα σπουδών, μακρόσυρτο πρόγραμμα σπουδών χωρίς σαφή εξειδίκευση". Αυτά τα τμήματα γιατι πρέπει να επιβραβεύονται με Master? Δε φταίνε σαφώς οι φοιτητές τους, αλλά η λογική αυτή "εφάπαξ" της επιβραβευσης λόγω μορίων στις πανελλήνιες και λόγο διάρκειας σπουδών χωρίς σαφη ποιοτητα και αντικείμενο είναι ο ίδιος ο παράγοντας που δημιουργεί τις διαστρεβλώσεις στην ΑΓΟΡΑ (την πραγματική όχι των μορίων και των ενοικιάσεων πτυχίων και σφραγίδων)
Καμία μετονομασία των ΤΕΙ, ούτε η προσθήκη διαδακτορικού στα ΤΕΙ δεν πρόκειται να δώσει "αναβαθμιση", αφού οι πτυχιούχοι ΤΕΙ, ήδη εκπονούν διδακτορικές διατριβές σε άλλα ιδρυματα (εσωτερικού και εξωτερικού) ενώ το βασικό πτυχίο των ΤΕΙ (1983 και μετα) ανήκει στην ανωτατη εκπαίδευση.
Σχετικά με τα 5ετη μάστερ, για τα οποία ευαγγελίζεστε ότι "υπάρχουν και αλλού"εννοώντας προφανώς 2-3 χώρες (την "αντιλαϊκη και μνημονιακή" Γερμανία, Αυστρία) να σας θυμίσω οτι το "ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ 5ετες της Eλλάδας" ήταν αντιγραφή αυτών των χωρών, οι οποίες πλέον έχουν ΣΠΑΣΕΙ τα 5ετή αλλά και τα 4ετή προγράμματα σε 3+2! Επίσης νομίζω οτι ο όρος ειναι MEng και οχι MSc. Ενιαίο ΜSc δεν υφίσταται. Με αυτήν τη λογική αντιστοίχισαν τα παλαιά 5ετη με μαστερ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ (π.χ. συγκοινωνιολόγος μηχανικός και όχι γενικά Πολιτικός Μηχανικός) , και όχι με τη λογική συντήρησης τους ή με τη λογική "master σε 100 ειδικεύσεις" Επίσης να σας υπενθυμίσω ότι ακόμα και όταν υφίσταντο τα 4ετή ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΤΕΙ, 4ετη ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ πανεπιστημια και 5ΕΤΗ γερμανικά πολυτεχνεία, οι διαφορές στα ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ηταν απειροελάχιστες. Αφήστε στην άκρη τις λογικές των ομάδων και δημιουργήστε μία εκπαίδευση κατα την οποία θα μπορεί ο ελληνας να ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ και όχι απλά να μαζεύει μόρια για το Δημόσιο ή να Νοικιάζει σφραγίδες. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι όλα αυτά, θα απαξιώσουν περεταίρω τα πτυχία μας στο εξωτερικό, και κόβετε τα φτερά στους ανθρώπους που θέλουν να φύγουν για να μην σας είναι βάρος στα δημοσιονομικά. Επίσης τα ιδρύματα έχουν αξιολογηθεί από την ΑΔΙΠ, και πολλά πανεπιστήμια ΤΕΙ απέσπασαν εξαιρετικές αξιολογήσεις ενώ πολλά πολυτεχνικά τμήματα όχι. Αναφορικά σε κάποιες αξιολογήσεις που έγιναν σε τμήματα του ΕΜΠ αναφέρθηκαν "επικαλυπτόμενα μαθήματα, απουσία φοιτητών από τα μαθήματα λόγω έλλειψης υποχρεωτικής παρακολούθησης, πεπαλαιωμένο πρόγραμμα σπουδών, μακρόσυρτο πρόγραμμα σπουδών χωρίς σαφή εξειδίκευση". Αυτά τα τμήματα γιατι πρέπει να επιβραβεύονται με Master? Δε φταίνε σαφώς οι φοιτητές τους, αλλά η λογική αυτή "εφάπαξ" της επιβραβευσης λόγω μορίων στις πανελλήνιες και λόγο διάρκειας σπουδών χωρίς σαφη ποιοτητα και αντικείμενο είναι ο ίδιος ο παράγοντας που δημιουργεί τις διαστρεβλώσεις στην ΑΓΟΡΑ (την πραγματική όχι των μορίων και των ενοικιάσεων πτυχίων και σφραγίδων) Καμία μετονομασία των ΤΕΙ, ούτε η προσθήκη διαδακτορικού στα ΤΕΙ δεν πρόκειται να δώσει "αναβαθμιση", αφού οι πτυχιούχοι ΤΕΙ, ήδη εκπονούν διδακτορικές διατριβές σε άλλα ιδρυματα (εσωτερικού και εξωτερικού) ενώ το βασικό πτυχίο των ΤΕΙ (1983 και μετα) ανήκει στην ανωτατη εκπαίδευση.