• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΓΟΡΑΣΤΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ' | 2 Δεκεμβρίου 2009, 19:54

    Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, για να δημιουργηθεί ένα αξιοκρατικό-αντικειμενικό σύστημα πρόσληψης εκπαιδευτικών, θα πρέπει καταρχήν να ληφθούν τα εξής βασικά προτεινόμενα μέτρα και μετά να προχωρήσουμε στην αντιμετώπιση των λοιπών προβλημάτων: 1)ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΟΜΑΔΟΠΟΙΗΣΗ-ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ Δεν μπορεί, για παράδειγμα, στον κλάδο ΠΕ13 το πτυχίο της Νομικής να έχει την ίδια "αντικειμενική" αξία με το πτυχίο της Σχολής των Πολιτικών Επιστημών. Ο ίδιος προβληματισμός ισχύει και για τον κλάδο ΠΕ02. Την ίδια "αντικειμενική" αξία έχει το πτυχίο της Ελληνικής Φιλολογίας με αυτό της Ιστορίας; Πώς θα ληφθεί αντικειμενικά υπόψη ο βαθμός πτυχίου σε αυτές τις περιπτώσεις; Το ίδιο είναι ο βαθμός πτυχίου πέντε (5) της Νομικής και ο βαθμός πτυχίου πέντε (5) των Πολιτικών Επιστημών; Εκ των πραγμάτων όλοι γνωρίζουμε ότι τα συγκεκριμένα τμήματα ουδεμία σχέση έχουν, ειδικότερα όσον αφορά στο βαθμό δυσκολίας τους. Πρέπει λοιπόν να διαχωριστούν και να ομαδοποιηθούν οι περισσότεροι κλάδοι των εκπαιδευτικών, έτσι ώστε να ομαδοποιηθούν και οι αντίστοιχες προκηρυσσόμενες θέσεις. 2)ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΜΕΣΩ ΓΡΑΠΤΏΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ Δεν μπορεί ο μόνος τρόπος αποδείξεως της παιδαγωγικής κατάρτισης να δίδεται μέσω ΑΣΠΑΙΤΕ (πρώην ΣΕΛΕΤΕ) ή πτυχίου κάποιας "καθηγητικής" Σχολής, όπου ως επί το πλείστον διδάσκονται απλά και μόνο 2 παιδαγωγικά μαθήματα!!!! Δεν μπορεί με αυτούς και μόνο τους τρόπους να αποδεικνύεται η παιδαγωγική κατάρτιση κάποιου εν δυνάμει εκπαιδευτικού. Έτσι για παράδειγμα, για να μπορέσει κάποιος να εισαχθεί στην ΑΣΠΑΙΤΕ, θα πρέπει να προσκομίσει σε κάποιους κλάδους όχι μόνο δύο (2) τίτλους άριστης γνώσης ξένων γλωσσών, αλλά και τίτλους μεταπτυχιακών και διδακτορικών!!!!! Πρέπει λοιπόν να δίδετε η δυνατότητα στους υποψήφιους εκπαιδευτικούς να αποδεικνύουν την παιδαγωγική τους κατάρτιση μέσω γραπτών εξετάσεων π.χ. αν κάποιος λάβει το ποσοστό των 65% ή 70% της εξεταζόμενης ενότητας "Παιδαγωγικά-Διδακτική" του γραπτού διαγωνισμού εκπαιδευτικών ΑΣΕΠ. Δεν είναι άδικο, αν κάποιος υποψήφιος λάβει έναν μεσό όρο 90% σε όλες τις ενότητες (Γνωστικό Αντικείμενο-Παιδαγωγικά/Διδακτική)και παρόλα αυτά δεν διοριστεί, καθώς δεν μπορεί να αποδείξει με κάποιο έγγραφο την παιδαγωγική του κατάρτιση;; 3)ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΥΠΟ ΤΗΝ ΣΤΕΓΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Δεν μπορεί να διαφοροποιείται η σχολική μονάδα της ΕΠΑ.Σ. που υπάγεται στο Υπουργείο Απασχόλησης από την ΕΠΑ.Σ. που υπάγεται στο Υπουργείο Παιδείας, από την στιγμή που και οι δύο σχολικές μονάδες λειτουργούν για τον ίδιο σκοπό, σέβονται τις ίδιες αρχές και περαιτέρω διδάσκονται τα ίδια σχολικά εγχειρίδια!!!!Για παράδειγμα, στις περιπτώσεις αναγνώρισης προϋπηρεσίας δεν θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη το Υπουργείο, στο οποίο ανήκει μια σχολική μονάδα, αλλά η σχολική μονάδα αυτή καθ'αυτή. 4)ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΕΤΑΛΥΚΕΙΑΚΩΝ-ΜΕΤΑΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΥΠΟ ΤΗΝ ΣΤΕΓΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Δεν μπορεί όλα τα αναπτυγμένα κράτη του δυτικού κόσμου να υπάγουν όλες τις σχολικές μονάδες, ανεξαρτήτως βαθμίδας, στο αντίστοιχο Υπουργείο Παιδείας και εμείς στην Ελλάδα να τις διαφοροποιούμαι ανάλογα με το Υπουργείο, στο οποίο υπάγονται οργανικά και μόνο. Δεν μπορεί να διαφοροποιείται η σχολική μονάδα του Ι.Ε.Κ. που υπάγεται στο Υπουργείο Απασχόλησης από το Ι.Ε.Κ. που υπάγεται στο Υπουργείο Παιδείας. Η διαφοροποίηση αυτή δεν είναι μόνο εις βάρος των εκπαιδευτικών, αλλά και των εκπαιδευόμενων-καταρτιζόμενων-μαθητών! Κυρία Υπουργέ, στην Ελλάδα της "Μικράς Ευρώπης" (αντίστοιχο της Μικράς Ασίας) καθημερινά μαχόμαστε για τα αυτονόητα και τα ευκόλως εννοούμενα, δυστυχώς απέχουμε "έτη φωτός" από την υπόλοιπη αναπτυγμένη Ευρώπη. ΔΡΑΣΤΕ ΑΜΕΣΑ!! ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΕΛΠΙΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΗ ΓΕΝΙΚΑ! Ευχαριστώ.