• Σχόλιο του χρήστη 'Ρουμπίνη' | 19 Ιουνίου 2015, 15:48

    Το νέο Νομοσχέδιο καλύπτει στην 4η παράγραφο παράγραφο πολλές περιπτώσεις και αυτός είναι ο πρώτος παράγοντας διαφωνιών ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς. Ο δεύτερος θεωρώ πως είναι το πρόσφατο νομοσχέδιο της Ειδικής Αγωγής που επέφερε αλλαγές στον τρόπο κατάταξης στους πίνακες. Κάποιες απόψεις για συνεκπαίδευση και μη διάκριση της Ειδικής από τη Γενική Αγωγή, μετά λύπης είδα πως και στην διαβούλευση του νομοσχεδίου της Ειδικής Αγωγής, δεν εισακούστηκαν. Έτσι δεν ξέρω αν πρέπει να ελπίζω πως θα αλλάξει κάτι τώρα. Σε συνδυασμό αυτά τα δύο προκαλούν τη σημερινή κατάσταση: Στην Α/βαθμια εκπαίδευση υπάρχουν απόφοιτοι τμημάτων Γενικής Αγωγής με ειδίκευση στην Ειδική Αγωγή, και απόφοιτοι τμημάτων Ειδικής Αγωγής. Οι πρώτοι, με το τελευταίο νομοσχέδιο της ΕΑΕ μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα σε σχέση με τους δεύτερους, χωρίς καμιά ελπίδα να εργαστούν στην ΕΑΕ. Επομένως ένας δάσκαλος ή νηπιαγωγός που θέλει να εργαστεί σοβαρά στην ΕΑ μπορεί να το κάνει πλέον μόνο με κατατακτήριες στο τμήμα του Βόλου. Ας μην ψάχνει για μεταπτυχιακά να ξοδεύει και χρήματα. Κι αν έχει ήδη εργαστεί στην ΕΑ; Με τα μέχρι τώρα δεδομένα απλά ξεχνά την ΕΑ και εργάζεται με όση προϋπηρεσία έχει στη Γενική Αγωγή. Αν γίνει αυτό που ζητούν κάποιοι κι εφαρμοστεί αναδρομικά η 4η παράγραφος; Ας πετάξει την προϋπηρεσία τόσων χρόνων γιατί πολύ απλά δεν θα μετράει πουθενά σε λίγο καιρό (ήδη οι ΠΕ71 φτάνουν τους 1700). Στη Β/βαθμια από την άλλη δεν υπάρχουν τμήματα ειδικής αγωγής επομένως τα πράγματα είναι πιο απλά. Το ζήτημα που θίγεται από πολλούς για πληρωμένα διδακτορικά και μεταπτυχιακά θα το χαρακτηρίσω αστείο εφόσον παρέχονται από Ελληνικά Πανεπιστήμια ή αναγνωρίζονται από το ΔΟΑΤΑΠ. Είμαστε όλοι εκπαιδευτικοί και πρέπει να προωθούμε τη δια βίου μάθηση. Στο δια ταύτα: Όλοι σπουδάζουμε με βάση νόμους του κράτους. Παίρνουμε πτυχία και μεταπτυχιακά, κάνουμε επιμορφώσεις με βάση τους ίδιους νόμους. Τα τελευταία πέντε χρόνια όλοι κάνουμε αίτηση ως αναπληρωτές με βάση έναν άδικο νόμο, ο οποίος ήταν ωστόσο νόμος του κράτους. Κάναμε όλοι επιλογές προκειμένου να εργαστούμε και να συνεχίζουμε να εργαζόμαστε στο μέλλον. Κάθε επόμενος νόμος θα πρέπει να έχει στόχο την άρση προηγούμενων αδικιών. Αυτό δε μπορεί να συμβεί με κατάργηση της προσφερθείσας στην Ειδική Αγωγή προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών της Γενικής Αγωγής. Όταν εργαστήκαμε στην Ειδική Αγωγή το κάναμε γιατί ξέραμε πως θα μετρήσει κανονικά η προϋπηρεσία μας και στην Γενική. Επομένως, σίγουρα το νομοσχέδιο αυτό είναι μια καλή αρχή προς της επίλυση των αδικιών του προηγούμενου καθεστώτος, αλλά θέτοντας σε αναδρομική ισχύ την παράγραφο 4 για την προϋπηρεσία στην ΕΑΕ, όπως ζητούν κάποιοι σε αυτή τη διαβούλευση, δημιουργείται μια νέα αδικία για όσους τόσο καιρό έκαναν επιλογές με βάση το νόμο. Τέλος δημιουργείται ένα κακό προηγούμενο, αφού εάν τυχόν ισχύσει αναδρομικά αυτή η διάταξη και κάνουμε χαρτιά το καλοκαίρι με βάση το νέο αυτό νομοσχέδιο ποιος μας εγγυάται την αναγνώριση της μελλοντικής μας προϋπηρεσίας σε μια ενδεχόμενη αλλαγή από την ίδια ή από κάποια άλλη κυβέρνηση;