Η ενισχυτική στα Γυμνάσια έτσι όπως λειτούργησε, στη νέα της μορφή, τα 3 τελευταία χρόνια ήταν για γέλοια και για κλάματα:
- Τη πρώτη χρονιά για 2,5 εβδομάδες, τη δεύτερη χρονιά για ένα μήνα, την τρίτη χρονιά καθόλου.
- Αφορούσε κατά προτεραιότητα αδύναμους μαθητές, πολλοί από τους οποίους είχαν σοβαρά μαθησιακά προβλήματα, και για αυτό θα απαιτείτο προσεκτικότερη προετοιμασία του προγράμματος.
-Τα παιδιά προέρχονταν από όλη την ευρύτερη περιοχή. Στοιβάζονταν σε ένα σχολείο, που χαρακτηρίστηκε κέντρο, και έπρεπε να περιμένουν πολύ ώρα μέχρι να έρθει η σειρά τους για το μάθημα. Όσοι μαθητές δεν ήταν τυχεροί να είναι κοντά το σπίτι τους, έπρεπε ή νά μείνουν νηστικοί μέχρι τις 16:00 ή να βγαίνουν εκτός σχολείου για να αγοράσουν κάτι, πράγμα άκρως επικίνδυνο.
- Επειδή προέρχονταν από διαφορετικά σχολεία δεν βρίσκονταν στο ίδιο σημείο στην ύλη, και η προετοιμασία τους ήταν αδύνατη. Άλλο παιδί στο 11 κεφάλαιο, άλλο στο 15, διαφορετική ύλη στις εξετάσεις....
- Πόλλά παιδιά δεν προσήλθαν ποτέ αφού δήλωσαν συμμετοχή στο πρόγραμμα τον Σεπτέμβρη, και αυτό υλοποιήθηκε τον Απρίλη, Μάή. Όσα ήρθαν παρουσίασαν κόπωση, μολονότι στην αρχή έδειξαν ενθουσιασμό, και πολλά εγκατέλειψαν.
Προσωπικά θεωρώ ως τη μεγαλύτερη αδυναμία της Ενισχυτικής στο Γυμνάσιο τη δημιουργία ενός μόνο Κέντρου, που προφανώς έγινε για εξασφάλιση χρημάτων. Πρέπει το κάθε σχολείο να έχει τους δικούς του καθηγητές, για να μην αναγκάζονται τα παιδιά να μετακινούνται, με δικά τους εννοείται έξοδα, σε Κέντρο μακριά από το σχολείο που φοιτούν.
Ως προτεραίότητα, πάντως, θεωρώ πως πρέπει το Υπουργείο να θέσει την Πρόσθετη στα Λύκεια, κυρίως για τους μαθητές που δίνουν Πανελλήνιες. Είναι απόλυτη ανάγκη να σταματήσει η εθελοντική προσφορά καθηγητών στους Δήμους και στις Εκκλησίες, και να απορροφηθούν κονδύλια του Εσπα για ένα πρόγραμμα που θα αγκαλιάσει η κοινωνία και ο μαθητικός κόσμος μέσα στην οικονομική κρίση.
Η ενισχυτική στα Γυμνάσια έτσι όπως λειτούργησε, στη νέα της μορφή, τα 3 τελευταία χρόνια ήταν για γέλοια και για κλάματα: - Τη πρώτη χρονιά για 2,5 εβδομάδες, τη δεύτερη χρονιά για ένα μήνα, την τρίτη χρονιά καθόλου. - Αφορούσε κατά προτεραιότητα αδύναμους μαθητές, πολλοί από τους οποίους είχαν σοβαρά μαθησιακά προβλήματα, και για αυτό θα απαιτείτο προσεκτικότερη προετοιμασία του προγράμματος. -Τα παιδιά προέρχονταν από όλη την ευρύτερη περιοχή. Στοιβάζονταν σε ένα σχολείο, που χαρακτηρίστηκε κέντρο, και έπρεπε να περιμένουν πολύ ώρα μέχρι να έρθει η σειρά τους για το μάθημα. Όσοι μαθητές δεν ήταν τυχεροί να είναι κοντά το σπίτι τους, έπρεπε ή νά μείνουν νηστικοί μέχρι τις 16:00 ή να βγαίνουν εκτός σχολείου για να αγοράσουν κάτι, πράγμα άκρως επικίνδυνο. - Επειδή προέρχονταν από διαφορετικά σχολεία δεν βρίσκονταν στο ίδιο σημείο στην ύλη, και η προετοιμασία τους ήταν αδύνατη. Άλλο παιδί στο 11 κεφάλαιο, άλλο στο 15, διαφορετική ύλη στις εξετάσεις.... - Πόλλά παιδιά δεν προσήλθαν ποτέ αφού δήλωσαν συμμετοχή στο πρόγραμμα τον Σεπτέμβρη, και αυτό υλοποιήθηκε τον Απρίλη, Μάή. Όσα ήρθαν παρουσίασαν κόπωση, μολονότι στην αρχή έδειξαν ενθουσιασμό, και πολλά εγκατέλειψαν. Προσωπικά θεωρώ ως τη μεγαλύτερη αδυναμία της Ενισχυτικής στο Γυμνάσιο τη δημιουργία ενός μόνο Κέντρου, που προφανώς έγινε για εξασφάλιση χρημάτων. Πρέπει το κάθε σχολείο να έχει τους δικούς του καθηγητές, για να μην αναγκάζονται τα παιδιά να μετακινούνται, με δικά τους εννοείται έξοδα, σε Κέντρο μακριά από το σχολείο που φοιτούν. Ως προτεραίότητα, πάντως, θεωρώ πως πρέπει το Υπουργείο να θέσει την Πρόσθετη στα Λύκεια, κυρίως για τους μαθητές που δίνουν Πανελλήνιες. Είναι απόλυτη ανάγκη να σταματήσει η εθελοντική προσφορά καθηγητών στους Δήμους και στις Εκκλησίες, και να απορροφηθούν κονδύλια του Εσπα για ένα πρόγραμμα που θα αγκαλιάσει η κοινωνία και ο μαθητικός κόσμος μέσα στην οικονομική κρίση.