• Σχόλιο του χρήστη 'ΘΕΟΔΩΡΟΣ' | 19 Ιουνίου 2015, 17:24

    Η Κυβέρνηση, στο Πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία συμπεριέλαβε άρθρο για τη μοριοδότηση όσων έχουν υπηρετήσει σε δυσπρόσιτα σχολεία της Επικράτειας που οδηγεί στο εξής παράδοξο: Επιτρέπει τη διπλή μοριοδότηση αυτών των σχολείων έως το 2010 (όπως και ίσχυε έως τότε), όταν με το νόμο της Κας Διαμαντοπούλου (3848) ξεκίνησε μια μεταβατική περίοδος, κατά την οποία οι πίνακες έμειναν «κλειδωμένοι». Με το σκεπτικό ότι, κατά την τετραετία 2010-2014 των «κλειδωμένων» πινάκων, όσοι υπηρέτησαν σε δυσπρόσιτα σχολεία το έπραξαν τυχαία, αφού δε γνώριζαν αν και πότε θ’ ανοίξουν οι πίνακες και αν και πόσο θα μετρά η υπηρεσία τους σε αυτά τα σχολεία, η Κυβέρνηση εισηγείται τη μονή μοριοδότηση αυτών των σχολείων για την περίοδο 2010-2014. Τέλος, για τη φετινή σχολική χρονιά, 2014-2015, εισηγείται και πάλι τη διπλή μοριοδότηση αυτών των σχολείων, παρόλο που όταν τον Αύγουστο του 2014 οι αναπληρωτές καταθέσαμε τα χαρτιά μας κι επιλέξαμε περιοχές ο Κος Λοβέρδος δεν είχε ακόμη νομοθετήσει και όταν το έπραξε και παρόλο που είχε ήδη κληθεί η Α’ φάση αναπληρωτών, αρχές του Σεπτέμβρη, δεν ήταν ξεκάθαρο ακόμη και για τις Δευτεροβάθμιες - Πρωτοβάθμιες τι ακριβώς θα ισχύσει σχετικά με τα δυσπρόσιτα. Στην ουσία, τόσο κατά τη μεταβατική περίοδο 2010-2014, όσο και κατά τη φετινή χρονιά, όσοι υπηρέτησαν σε δυσπρόσιτα σχολεία, όταν το επέλεγαν, δε γνώριζαν πως θα μοριοδοτηθούν. Το παράδοξο και άδικο, λοιπόν, είναι πως κάποιος που, κατά τα έτη 2010-2014, υπηρέτησε σε δυσπρόσιτο σχολείο, λαμβάνοντας μονά μόρια, στο εξής θα υποσκελιστεί στον πίνακα των αναπληρωτών από κάποιον που, παρόλο πίσω του στον πίνακα έως τώρα, έτυχε φέτος να υπηρετήσει στο ίδιο ή άλλο δυσπρόσιτο σχολείο και θα μοριοδοτηθεί διπλά. Μετά από τόσες αλλαγές νόμων και κανόνων, κάποιες εκ των οποίων υλοποιούνταν εκ των υστέρων, δίκαιο και λογικό είναι ή διπλή μοριοδότηση των δυσπρόσιτων να ισχύει για όλους και πάντοτε ή να μην ισχύει για κανέναν και ποτέ. Τέλος, αν συνεχίσει να ισχύει η διπλή μοριοδότηση των δυσπρόσιτων σχολείων, είναι σωστό και δίκαιο να μελετηθεί σε βάθος κι ενδελεχώς ποια σχολεία πρέπει να χαρακτηρίζονται ως δυσπρόσιτα και ποια όχι. Για παράδειγμα, δυσπρόσιτο δικαίως χαρακτηρίζεται το σχολείο στους Λειψούς Δωδεκανήσων αλλά δυσπρόσιτο αδίκως χαρακτηρίζεται το σχολείο στο Μύτικα Αιτωλοακαρνανίας. Επίσης, ακόμη κι ένα δυσπρόσιτο σχολείο καθόλου δυσπρόσιτο δεν είναι για εκείνον που διαμένει πλησίον του.