Αρχική Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευσηΆρθρο 48: Θέματα Ιδιωτικών Σχολείων, Φροντιστηρίων και Κέντρων Ξένων ΓλωσσώνΣχόλιο του χρήστη Dimitris | 19 Ιουνίου 2015, 23:25
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμε Υπουργέ, Για δεκαετίες το φροντιστήριο είναι ένας θεσμός ο οποίος έχει βοηθήσει τα μέγιστα στον τομέα της παιδείας και της εκπαίδευσης στη χώρα. Όπως πλέον όλοι γνωρίζουμε, αυτό δεν πρόκειται για ένα φαινόμενο καθαρά ελληνικό. Σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες του κόσμου η προσφορά παιδείας και οι ευκαιρίες για περαιτέρω εκπαίδευση αποτελούν πρωτεύοντα στόχο. Μπορούμε να πούμε επίσης, ότι το φροντιστήριο σε πολλές περιπτώσεις κάλυπτε και συνεχίζει να καλύπτει τα δεκάδες κενά της δημόσιας εκπαίδευσης. Όπως όμως και οι εποχές αλλάζουν, χρειάζονται και στον τομέα του φροντιστηρίου αλλαγές. Το παραδοσιακό φροντιστήριο αρχίζει σιγά σιγά να φαίνεται παρωχημένο. Αυτό δεν μπορεί κανείς να το αμφισβητήσει ρίχνοντας απλώς μια ματιά στους τύπους φροντιστηρίων και ενισχυτικής εκπαίδευσης που έχουν αναπτυχθεί σε χώρες όπως ο Καναδάς, η Μεγάλη Βρετανία, ή οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Αυτό φανερώνει πως η λειτουργία φροντιστηρίων κάτω από τη στέγη ιδιωτικών σχολείων δεν ζημιώνει τους μαθητές ούτε την εκπαίδευση γενικότερα στη χώρα μας. Οι εγκαταστάσεις υψηλής ποιότητας και η παροχή περισσότερων υπηρεσιών στους μαθητές δεν μπορούν καθόλου να παραβλεφθούν. Οι ευκαιρίες εκπαίδευσης είναι πολύ περισσότερες από οποιοδήποτε άλλο φροντιστήριο, καθώς το κλίμα που δημιουργείται καλλιεργεί το ενδιαφέρον για μάθηση. Εποπτικά μέσα, αίθουσες πειραμάτων και βιωματικής μάθησης, χώρους παράλληλης άθλησης και άλλα, είναι μερικά από τα αναρίθμητα πλεονεκτήματα ενός μαθητή όταν φοιτά σε ένα τέτοιο φροντιστήριο. Οι προσπάθεια του Υπουργείου να διώξει αυτά τα φροντιστήρια από τέτοιους χώρους μονάχα φέρνει την εκπαίδευση εκεί που βρισκόταν πριν από δέκα ή και περισσότερα χρόνια. Η στασιμότητα είναι ο χειρότερος σύμβουλος. Από την άλλη μεριά, εφόσον το φροντιστήριο ως θεσμός είναι νομιμοποιημένος είναι ανήκουστο να εξαιρείται η ύπαρξη ξεχωριστών οργανισμών (φροντιστηρίων) σε εγκαταστάσεις ιδιωτικών σχολείων τις ώρες που αυτά δεν λειτουργούν. Πρόκειται για ευθεία επίθεση προς το διαφορετικό, αυτό που θα προσδώσει κύρος και ποιοτικό επίπεδο στην εκπαίδευση. Κλείνοντας, θα ήθελα να τονίσω πως το άρθρο αυτό του νομοσχεδίου (σχετικά με τη συστέγαση φροντιστηρίων και ιδιωτικών σχολείων) δείχνει τις διακρίσεις που γίνονται ακόμη και από μία κυβέρνηση, η οποία φαίνεται να θέλει το συμφέρον του λαού και ιδιαίτερα της νεολαίας. Όντας στα τριάντα μου και νιώθοντας κομμάτι αυτής, πρέπει να κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας ώστε οι νέες γενιές να εξοπλιστούν με γνώσεις και εμπειρίες που θα τις φέρουν πιο ψηλά στην εκπαιδευτική αξιολόγηση και στα επιστημονικά επιτεύγματα. Είναι καθήκον μας, αλλά και δικό σας να συμβαδίσουμε με τις εξελίξεις και να μην αφήσουμε οπισθοδρομικά συμφέροντα να μπουν εμπόδιο στο μέλλον. Τέλος, η προφανής αύξηση της ανεργίας με τις επερχόμενες απολύσεις προσωπικού θα δώσει ακόμη ένα μεγάλο χτύπημα στις προσπάθειες που κάνουν όλοι οι εκπαιδευτικοί ώστε να απορροφηθούν από την αγορά εργασίας. Το έργο τους θα παραμείνει ανεκμετάλλευτο και –όπως και χιλιάδες συμπολίτες μας– θα βιώσουν συναισθήματα αντιπαραγωγικότητας και απογοήτευσης. Η κατεύθυνση προς την κατάργηση τέτοιων φροντιστηρίων δεν βοηθάει κανέναν. Αντίθετα, με γοργούς ρυθμούς θα πρέπει η εκπαίδευση να προχωρήσει ακόμη πιο πέρα, όπως για παράδειγμα στην ασύγχρονη εκπαίδευση, την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και άλλες παρόμοιες μεθόδους. Η οπισθοδρόμηση δεν μπορεί να είναι επιλογή. Ευχαριστώ για τον χρόνο σας. Με εκτίμηση,