Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Γεώργιος | 25 Νοεμβρίου 2009, 19:05
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Πράγματι η κρίση των στελεχών της εκπαίδευσης πρέπει να στηρίζεται σε αντικείμενικά και μετρήσιμα κριτήρια που έχουν σχέση με τη γνώση και την εμπειρία. Όμως η μοριοδότηση των κριτηρίων θα πρέπει να είναι αντικειμενική και δίκαιη και όχι κομμένη.... για να επιτευχθεί ο στόχος που περιγράφετε. Επιτρέψτε μου να καταθέσω μια ολοκληρωμένη πρόταση, πιστεύοντας ότι δεν αδικεί κανέναν αλλά και ότι θα ληφθεί υπ' όψιν. Α.ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ-ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ-ΕΙΣΗΓΗΣΕΩΝ. 1.Διδακτορικό δίπλωμα: Μοριοδότηση τουλάχιστον στο διπλάσιο του μεταπτυχιακού.Υπενθυμίζω ότι ακόμα και στο σχέδιο νόμου για τις προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ (σχέδιο κ.Ραγκούση)το διδακτορικό μοριοδοτείται με τις διπλάσιες μονάδες.Επίσης στο Π.Δ.25/2002 η μοριοδότηση του διδακτορικού διπλώματος ήταν διπλάσια του μεταπτυχιακού. Μπορεί να έχει κάποιος αντίρρηση ότι είναι ο ανώτερος ακαδημαϊκός τίτλος; Μπορεί να διαφωνήσει κάποιος ότι απαιτεί κόπο, δαπάνη, αγώνα και χρόνο υπερδιπλάσιο του μεταπτυχιακού; Πρόταση: 10 μόρια. 2.Μεταπτυχιακό δίπλωμα: Μοριοδότηση στο μισό του διδακτορικού για τους παραπάνω λόγους. Αυτό είναι δίκαιο και ως προς την ακαδημαϊκή αξία μεταξύ διδακτορικού-μεταπτυχιακού, αλλά και ως προς το χρόνο που απαιτείται να αποκτηθούν. Πρόταση: 5 μόρια. 3.Διδασκαλείο:Η εισαγωγή στο διδασκαλείο απαιτεί πανελλήνιες εξετάσεις.Την επιτυχία ακολουθεί καθημερινή παρακολούθηση για δύο χρόνια με εργασίες επίπονες καιεξετάσεις σε υποχρεωτικά και επιλογής μαθήματα και τέλος πτυχιακή εργασία. Άρα το πτυχίο του διδασκαλείου μπορεί να θεωρηθεί ένα είδος "υπηρεσιακού μεταπτυχιακού" που πρέπει να πλησιάζει τη μοριοδότηση του μεταπτυχιακού. Πρόταση 4 μόρια. 4.Δεύτερο πτυχίο:Αφού το μεταπτυχιακό δίπλωμα έπεται χρονολογικά του πτυχίου ΑΕΙ και είναι ένας τίτλος που δίνει σαφώς μεγαλύτερη εξειδίκευση από το πανεπιστημιακό πτυχίο,έχει δε και μεγαλύτερη ακαδημαϊκή αξία, σαφέστατα το δεύτερο πτυχίο θα πρέπει να μοριοδοτείται με τις μισές μονάδες από αυτές του μεταπτυχιακού. Πρόταση 2,5 μονάδες. 5.Πιστοποίηση Η/Υ ΥΠΔΒΜΚΘ (αρχικά νέου λογότυπου). Θεωρώ ότι δεν πρέπει να γίνει διαχωρισμός επιπέδου 1 και 2, αφού το επίπεδο 2 λειτούργησε για μια χρονιά μόνο και σε πολλόυς εκπ/κούς δεν δόθηκε η δυνατότητα να το παρακολουθήσουν. Να μην ισχύσει "το όποιος πρόλαβε πήρε". Πρόταση 1 μονάδα για τους πιστοποιημένους του Υπουργείου. Σε μια εποχή που είναι απαίτηση της ίδιας (της εποχής),η συνεχής χρήση των Η/Υ από τα στελέχη της εκπαίδευσης και τους εκπαιδευτικούς, προτείνω την ενισχυμένη μοριοδότηση άλλων πτυχίων Η/Υ, εκτός της πιστοποίησης του Υπουργείου, όπως π.χ. ECDL,που θεωρείται απαραίτητο προσόν για διορισμό στο δημόσιο. Πρόταση 1-1,5 μονάδα. 6.Ετήσια επιμόρφωση π.χ. ΣΕΛΔΕ-ΕΑΠ-ΠΑΤΕΣ. Πρόταση 1 μονάδα. 7.Επιμόρφωση στα ΠΕΚ,εκτός εισαγωγικής. Πρόταση 0,50 μονάδες. 8. Ξένη Γλώσσα: 0,50 για Lower ή αντίστοιχο τίτλο άλλης γλώσσας και 1 μονάδα για Proficiency ή αντίστοιχο τίτλο άλλης γλώσσας. 9. α) Δημοσιεύσεις άρθρων σε επιστημονικά και μη περιοδικά που έχουν όμως σχέση με την Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση β) Εσηγήσεις σε διεθνή και μη συνέδρια σε ημερίδες και σεμινάρια για θέματα που έχουν σχέση με την Α/θμια και Β/Θμια εκπαίδευση γ) Συμμετοχή στην οργάνωση συνεδρίων-σεμιναρίων-ημερίδων δ) Συμμετοχή στη γραμματεία διεθνών συνεδρίων Η προσφορά του εκπαιδευτικού δεν πρέπει να περιορίζεται στις δημοσιεύσεις μόνο στα επιστημονικά περιοδικά, που πολλές φορές δεν περνάει το άρθρο του..., αλλά και σε άλλα περιοδικά συναφή με το επάγγελμά του, που φτάνουν στα σχολεία αλλά και στα χέρια των γονέων και της κοινωνίας του σχολείου. Οι κάθε είδους εισηγήσεις αποτελούν προσφορά από τον εκπαιδευτικό τόσο στο χώρο του όσο και στην κοινωνία. Πρόταση: Μονάδες 2 το ανώτερο. 10.Συγγραφή αυτοτελών βιβλίων με βεβαίωση ISBN,σχετικών με την Α/θμια ή Β/θμια εκπαίδευση. Σε περίπτωση συγγραφής από ΄΄ατομα περισσότερα του ενός" να γίνεται επιμερισμός των μονάδων. Πρόταση: από 1 μονάδα μέχρι 3. Β. ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ-ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΘΕΣΗΣ ΣΤΕΛΕΧΟΥΣ. 1.Εκπαιδευτική υπηρεσία: 0,50 για κάθε έτος και μέχρι 8. Το όριο χρόνων υπηρεσίας για δικαίωμα συμμετοχής στην διδικασία θα πρέπει να είναι τέτοιο ώστε να εξασφαλίζεται επαρκής εμπειρία του εκπαιδευτικού. 2.Προηγούμενη εμπειρία στελέχους της εκπαίδευσης: Προτείνεται μία μοριοδότηση άσχετα με το αν κάποιος έχει θητεύσει σε όλες τις θέσεις στελεχών της εκπαίδευσης(σύμβουλος,δ/ντήςεκπ/σης,Προίστάμενος,Δ/ντής Σχολείου). Υπήρξαν περιπτώσεις στελεχών που καταλάμβαναν μία θέση,συγκέντρωναν τα μόρια παραιτούντο και πήγαιναν σε άλλη θέση στελέχους και έπερναν και άλλα μόρια. Αυτό το μόνο που συνιστά είναι αδικία! ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΘΕΣΗ. Πρόταση: 0,50 για κάθε έτος και μέχρι 2 για όλους. Γ.ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ Ή ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ: Δεν θα κάνω πρόταση μοριοδότησης. Πρέπει όμως να αξιολογείται ενιαία και όχι λίγο απ' εδώ-λίγο απ'εκεί. ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ: Η ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣΗΣ.ΟΧΙ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥΣ. ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ "ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΗΣΕΙΣ". ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ. ΝΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ.ΝΑ ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΤΙΤΛΟ ΜΕ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ-ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ή ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ με υποχρεωση να καταθετουν τον συγκεκριμένο τίτλο:(π.χ.διδακτορικό,μεταπτυχιακό,διδασκαλείο) ΟΧΙ ΣΕ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ. ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΡΟΣΒΟΛΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ Π.Χ. 20 Ή 25 ΧΡΌΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΙΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΥΤΟΒΟΥΛΩΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ. ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΓΡΑΨΕΙ ΑΡΙΣΤΑ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙ ΩΣ ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.ΔΕΝ ΦΤΑΝΟΥΝ ΜΟΝΟ ΟΙ ΓΝΩΣΕΙΣ. ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Π.Χ. ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ "ΗΓΕΤΗ". ΑΡΑΓΕ ΦΑΊΝΕΤΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΥΤΟ;ΟΧΙ ΒΕΒΑΙΑ. ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΣΑΦΕΙΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΘΥΡΑ Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ ΟΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΑ. ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ:ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΚΟΥΒΕΝΤΑΣ. ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ. ΔΗΛΑΔΗ ΝΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΘΕΊ "ΑΝ ΣΤΕΚΕΤΑΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΘΕΣΗ". ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ.ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΘΕΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ.ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΙΚΡΟ ΑΝΟΙΓΜΑ. ΕΥΕΛΠΙΣΤΩ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΑΣΑ ΚΑΤΙ.ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΤΕ ΤΟ ΣΤΟΧΟ ΣΑΣ.