• Σχόλιο του χρήστη 'Κωνσταντίνα Κ.' | 20 Ιουνίου 2015, 09:57

    Τα ειδικά σχολεία, τα τμήματα ένταξης και η παράλληλη στήριξη (ειδικά τα δύο τελευταία αποτελούν δομές-τρόποι υποστήριξης των μαθητών με αναπηρία/ή εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία!) είναι ΟΛΕΣ δημόσιες δομές του Υπουργείου Παιδείας ΥΠΟ ΤΗΝ ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΤΟΥ. β) Η διαφύλαξη και η ενίσχυση του ενιαίου χαρακτήρα της εκπαίδευσης (ο οποίος είναι σαφής στην παράγραφο 1 του άρθρου 16 του νόμου 3699/2008) αποτελεί υποχρέωση του κράτους. Η εκπαίδευση είναι ενιαία. Η διάκρισης μεταξύ ειδικής- γενικής αγωγής σε όλα τα επίπεδα (μαθητών, εκπαιδευτικών, σχολείων) αποτελεί σαφή παραβίαση του δικαιώματος των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε ισότιμη εκπαίδευση και δεν ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ, γ) Όταν το υπουργείο μας έδωσε το δικαίωμα να εργαστούμε σε δομές της Ειδικής Αγωγής και κληθήκαμε να δουλέψουμε σε αυτές έχοντας ως βασικό πτυχίο αυτό του εκπαιδευτικού της ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ Ο ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ. Η εκπαίδευση είναι ενιαία. Οι όροι ένταξη και συνεκπαίδευση προφανώς είναι άγνωστοι όροι για μερικούς.Οι ΠΕ70.50 και οι ΠΕ60.50 ανήκουν στον κλάδο ΠΕ70/ΠΕ60. Είμαστε δάσκαλοι και νηπιαγωγοί με ένα επιπρόσθετο τυπικό προσόν (μεταπτυχιακός ή διδακτορικός τίτλος). Αυτόνομοι κλάδοι 70.50 και 60.50 δεν υπάρχουν. Πρόκειται περί ονομασίας για να ξεχωρίζουν από τους ΠΕ71 και ΠΕ61 (απόφοιτοι από τα τμήματα ειδικής αγωγής). Οι ΠΕ 70.50 ΚΑΙ ΠΕ 60.50 καλύπτουν κενά στην ειδική αγωγή, τα οποία σε σύντομο διάστημα θα καλύπτονται από τους ΠΕ 61- ΠΕ 71. Η ρύθμιση αυτή (αν ισχύσει και φέτος), δεν είναι μόνο εργασιακό θέμα ή θέμα διοικητικού περιεχομένου, αλλά μια θεσμική αλλαγή η οποία έρχεται σε πλήρη αντίφαση με τις ευρωπαϊκές διακηρύξεις και συμβάσεις. Επιγραμματικά: - παραβιάζουν τις βασικές αρχές της Διακήρυξης της Salamanca και του Πλαισίου Δράσεων για την Ειδική Αγωγή της UNESCO (1994) και τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία των Ηνωμένων Εθνών (2006). - η λογική ότι η ειδική εκπαίδευση αποτελεί ξεχωριστό κλάδο από τη γενική εκπαίδευση και ότι ο ειδικός παιδαγωγός αποτελεί μια ανεξάρτητη επιστημονική και επαγγελματική οντότητα από τον παιδαγωγό είναι εκ' διαμέτρου αντίθετη με τα διεθνή και ευρωπαϊκά κείμενα ό,τι για τους ειδικούς παιδαγωγούς η εκπαίδευση πρέπει να αποτελεί επιπλέον προσόν το οποίο θα συμπληρώνει τη βασική τους εκπαίδευση στη γενική αγωγή. Επιπλέον, πισωγυρίζει το εκπαιδευτικό σύστημα σε παρωχημένα ιατρικά μοντέλα εκπαίδευσης, που έχουν στο επίκεντρό τους τη φυσιοπαθολογία των παιδιών. - απαξιώνει τις σπουδές μιας μερίδας εκπαιδευτικών στην Ανώτατη Εκπαίδευση και την προϋπηρεσία/προσφορά τους στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση (οι απόφοιτοι των εν λόγω τμημάτων αμέσως με την απόκτηση του πτυχίου και χωρίς προϋπηρεσία, θα προηγούνται στους πίνακες των αναπληρωτών έναντι όλων των εκπαιδευτικών). Επομένως, καταπατά τα εργασιακά/επαγγελματικά τους δικαιώματα, το ευρωπαϊκό προσοντολόγιο, αφού κάτοχοι του βασικού πτυχίου και επιπλέον κάτοχοι μεταπτυχιακού ή /-ων ή ακόμα και διδακτορικού τίτλου σπουδών δεν τίθενται ΟΥΤΕ ΚΑΝ επί ίσοις όροις και δεν εκκινούν σε ισότιμη. Παράλληλα, ενώ εμείς με βάση την προηγούμενη νομοθεσία είχαμε πάρει αποφάσεις για επένδυση χρημάτων και χρόνου σε επιπρόσθετα προσόντα (μεταπτυχιακά, διδακτορικά, σεμινάρια), με το νέο ΦΕΚ, εν μια νυκτί και χωρίς καμία επιστημονική λογική αχρηστεύτηκαν.