Αρχική Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευσηΆρθρο 14: Τελικές και Μεταβατικές Διατάξεις για την Ανώτατη ΕκπαίδευσηΣχόλιο του χρήστη Δημήτρης Κουτσογιάννης | 20 Ιουνίου 2015, 11:27
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Οφείλω να συγχαρώ τους συντάκτες του νομοσχεδίου που δείχνουν να είναι γνώστες του πανεπιστημίου και των προβλημάτων του, και βελτίωσαν ουσιαστικά το νομοσχέδιο, σε σχέση με την πρωτόλεια μορφή του που είχε δημοσιοποιηθεί τον Απρίλιο. Ωστόσο, η τελευταία πρόταση των παραγράφων 1α και 1β, «Η εκλογική διαδικασία θα πρέπει να ολοκληρωθεί έως τις 31.7.2016», χρειάζεται διαφορετική διατύπωση γιατί στην παρούσα μορφή της δημιουργεί την εντύπωση της παύσης όσων πρυτάνεων και κοσμητόρων έχουν θητεία που υπερβαίνει την 31.7.2016. Η εντύπωση αυτή είναι διάχυτη σε διάφορα δημοσιεύματα. Προτείνω η συγκεκριμένη διατύπωση να ενσωματωθεί στην προηγούμενη πρόταση έτσι ώστε να γίνει «… έχουν δικαίωμα συμμετοχής στις διαδικασίες εκλογής … για μια επιπλέον θητεία διάρκειας τεσσάρων (4) ετών, εφόσον η εκλογική διαδικασία ολοκληρωθεί έως τις 31.7.2016». Η τελευταία διατύπωση θα επιτρέπει σε όσα μονοπρόσωπα όργανα δεν επιθυμούν να κάνουν χρήση της δυνατότητας επανεκλογής, να ολοκληρώσουν κανονικά τη θητεία τους, όποτε αυτή λήγει σύμφωνα με τα ΦΕΚ διορισμού τους. Θα πρέπει δηλαδή να είναι σαφές ότι δεν πρόκειται να επαναληφθεί η αρνητική εμπειρία της παύσης οργάνων, την οποία είχαμε ζήσει το 2011-12. Έχω επίγνωση της άποψης ορισμένων πως τα εκλεγμένα όργανα πρέπει τώρα να παυθούν γιατί δεν έχουν εκλεγεί δημοκρατικά, αιτιολογώντας τον τελευταίο ισχυρισμό με επιχειρήματα όπως ότι έχουν εκλεγεί με ηλεκτρονική ψηφοφορία. Όμως τέτοιου τύπου επιχειρήματα δεν ευσταθούν. Ως προς τον τύπο της, η ηλεκτρονική ψηφοφορία κρίθηκε στο Συμβούλιο Επικρατείας και βρέθηκε νόμιμη και συνταγματική. Ως προς την ουσία, η ηλεκτρονική ψηφοφορία αποτελεί ένα μέσο —όχι αυτοσκοπό— που αν το χειριστούμε κατάλληλα διευρύνει τη δημοκρατία. Θέλω να πιστεύω ότι βαδίζουμε προς μια δημοκρατικότερη Ελλάδα, στην οποία στο μέλλον η χρήση (όχι βέβαια αποκλειστική) του συγκεκριμένου μέσου θα είναι δεδομένη, διαδεδομένη και καθιερωμένη, οπότε οι σημερινοί (όποιοι) φόβοι σχετικά με τις ηλεκτρονικές διαδικασίες αποτελούν ήδη αναχρονισμό. Εν προκειμένω, η χρήση ηλεκτρονικών διαδικασιών στα πανεπιστήμια τέθηκε και λειτούργησε ως μέσο προστασίας της δημοκρατίας, προστασίας από διάφορες πρακτικές που είμαι βέβαιος πως οι συντάκτες του νομοσχεδίου γνωρίζουν και δεν χρειάζεται να τις αναφέρω εδώ. Είναι βέβαιο ότι απειλές και κίνδυνοι για τη δημοκρατία πάντα θα υπάρχουν και επομένως η δημοκρατία οφείλει να προστατεύει τον εαυτό της με τα διαθέσιμα δημοκρατικά μέσα. Δημήτρης Κουτσογιάννης