Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης2. Μεταθέσεις και ΑποσπάσειςΣχόλιο του χρήστη Α. Ηλιόπουλος | 2 Δεκεμβρίου 2009, 22:40
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1. "Πρώτα ο μαθητής" σημαίνει "Πρώτα ο εκπαιδευτικός", αφού ό σημαντικότερος παράγοντας μιας ποιοτικής εκπαίδευσης είναι ο εκπαιδευτικός. Γι' αυτό και οι όποιες αλλαγές γίνουν θα πρέπει να μην ταλαιπωρούν τον εκπαιδευτικό ώστε να μπορεί να είναι προσηλωμένος στο έργο του και να παρέχει ποιοτικές υπηρεσίες. Ακόμη και αν αυτό απαιτεί περισσότερα χρήματα, ποιότητα χωρίς χρήματα δεν είναι εφικτή. 2. Κάθε αλλαγή έχει θύματα ακόμη κι αν γίνεται με καλές προθέσεις. Γι' αυτό καλό θα ήταν να μη γίνουν αναδρομικές αλλαγές (συνέχεια του κράτους) και όποιες αλλαγές γίνουν να είναι πιο ελαστικές για τους παλαιότερους εκπαιδευτικούς οι οποίοι ήδη έχουν πέσει θύματα προηγούμενων αλλαγών. Σημαντικότερο θεωρώ θα ήταν πριν γίνει οποιαδήποτε αλλαγή να εφαρμοστεί σωστά και δίκαια το υπάρχον σύστημα παρά να το αλλάξουμε ριζικά για μια ακόμη φορά. 3. Για τις μεταθέσεις και τις αποσπάσεις έχω να προτείνω τα δύο ακόλουθα κριτήρια που θεωρώ ότι θα πρέπει να παίζουν σημαντικό ρόλο: Η παλαιότητα σε ηλικία, σε λήψη πτυχίου και σε εκπαιδευτική προϋπηρεσία στο αντικείμενο. Ειδικά για την προϋπηρεσία είναι σωστό και δίκαιο να "μετράει" και σε ιδιωτικό τομέα και σε φροντιστήρια. Η οικογενειακή κατάσταση σε συνδυασμό με τη συνυπηρέτηση. Υπάρχουν πολλοί λόγοι σήμερα να χωρίζουν οικογένειες ας μη γίνει το υπουργείο παιδείας ένας ακόμη. Ειδικά για τη συνυπηρέτηση είναι σωστό και δίκαιο να έχει την ίδια βαρύτητα για όλους, είτε είναι στρατιωτικοί είτε δικαστικοί είτε απλοί ιδιωτικοί υπάλληλοι. 4. Τέλος κάτι θα πρέπει να γίνει για τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι έχουν ειδικότητες με λίγες θέσεις και μεγάλο χρόνο αναμονής οι οποίοι είναι αναγκασμένοι να περιφέρονται ανά την επικράτεια σαν τις "άδικες κατάρες". Είτε θα πρέπει να αυξηθούν οι θέσεις τους μειώνοντας για παράδειγμα τους μαθητές ανά τάξη, είτε θα πρέπει να τους δοθεί προτεραιότητα αν το επιλέξουν να γίνουν στελέχη της εκπαίδευσης. Τέλος καλό θα ήταν να αυξηθεί το χρονικό όριο της διαβούλευσης διότι το διάστημα που έχει δοθεί θεωρώ ότι είναι πολύ περιορισμένο.