Η περιγραφή της βαθμίδας του Επίκουρου Καθηγητή, υποδηλώνει την άρρητη κατάργηση αυτής του Λέκτορα.
Η βαθμίδα του Λέκτορα καταγράφεται σε όλο το αγγλοσαξονικό σύστημα ανώατης εκπαίδευσης, το οποίο επικαλείται συχνά ο υπουργός. Για το σύστημα εκείνο οι 4 οι βαθμίδες είναι: Junior Lecturer, Senior Lecturer, Reader και Professor. Με το σχέδιο νόμου υπό διαβούλευση, το ελληνικό σύστημα θέλει να πρωτοτυπήσει και να εξοβελίσει τους νέους επιστήμονες που δεν έχουν ακόμα αποκτήσει προσόντα για τη βαθμίδα Επίκουρου, ενώ θα μπορούσαν εντούτοις να διεκδικήσουν την (ούτως ή άλλως επισφαλή) θέση Λέκτορα.
Από την άλλη πλευρά, το όραμα που αποτυπώνεται με την κατάργηση είναι:
α) το ελληνικό Πανεπιστήμιο θέλει να έλξει όσους βρίσκονται στο εξωτερικό και να τους επαναπατρίσει
β) το ελληνικό Πανεπιστήμιο θέλει να δώσει προβάδισμα σε όσους είχαν τη δυνατότητα να κάνουν έρευνα, όχι απαραίτητα με δημόσια χρηματοδότηση (αφού αυτή έχει περικοπεί βίαια τα τελευταία χρόνια)
γ) το ελληνικό Πανεπιστήμιο δεν θέλει να αναπαραχθεί, αλλά να του μεταγγίσουν νέο αίμα (βλ. -α- παραπάνω).
Υποστηρίζω τη ρητή επαναφορά της βαθμίδας του Λέκτορα.
Νίκος Καραφωτιάς (ΑΠΘ)
Η περιγραφή της βαθμίδας του Επίκουρου Καθηγητή, υποδηλώνει την άρρητη κατάργηση αυτής του Λέκτορα. Η βαθμίδα του Λέκτορα καταγράφεται σε όλο το αγγλοσαξονικό σύστημα ανώατης εκπαίδευσης, το οποίο επικαλείται συχνά ο υπουργός. Για το σύστημα εκείνο οι 4 οι βαθμίδες είναι: Junior Lecturer, Senior Lecturer, Reader και Professor. Με το σχέδιο νόμου υπό διαβούλευση, το ελληνικό σύστημα θέλει να πρωτοτυπήσει και να εξοβελίσει τους νέους επιστήμονες που δεν έχουν ακόμα αποκτήσει προσόντα για τη βαθμίδα Επίκουρου, ενώ θα μπορούσαν εντούτοις να διεκδικήσουν την (ούτως ή άλλως επισφαλή) θέση Λέκτορα. Από την άλλη πλευρά, το όραμα που αποτυπώνεται με την κατάργηση είναι: α) το ελληνικό Πανεπιστήμιο θέλει να έλξει όσους βρίσκονται στο εξωτερικό και να τους επαναπατρίσει β) το ελληνικό Πανεπιστήμιο θέλει να δώσει προβάδισμα σε όσους είχαν τη δυνατότητα να κάνουν έρευνα, όχι απαραίτητα με δημόσια χρηματοδότηση (αφού αυτή έχει περικοπεί βίαια τα τελευταία χρόνια) γ) το ελληνικό Πανεπιστήμιο δεν θέλει να αναπαραχθεί, αλλά να του μεταγγίσουν νέο αίμα (βλ. -α- παραπάνω). Υποστηρίζω τη ρητή επαναφορά της βαθμίδας του Λέκτορα. Νίκος Καραφωτιάς (ΑΠΘ)