• Σχόλιο του χρήστη 'Ελένη' | 2 Δεκεμβρίου 2009, 22:29

    Το όλο πρόβλημα και των διορισμών και των αποσπάσεων-μεταθέσεων ξεκινάει από το γεγονός πως η πλειοψηφία των καθηγητών, είτε με ΑΣΕΠ, είτε με προϋπηρεσία διορίζεται σε μία ηλικία, κυρίως άνω των 30-35, όπου έχει κάνει οικογένεια, έχει κατασταλλάξει και σαφώς δεν είναι εύκολο να ανατρέψει όλη της τη ζωή και να αρχίσει να γυρίζει όλη την Ελλάδα. Πρέπει να βρεθεί λοιπόν μία λύση, με την οποία θα διορίζονται νεότεροι συνάδελφοι, όπως συμβαίνει με τα Παιδαγωγικά, ώστε αφενός να μην συντρέχουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μεγαλύτερης ηλικίας εκπαιδευτικοί. Οι νεότεροι και όρεξη έχουν και δεν έχουν και τις οικογενειακές ή άλλες υποχρεώσεις που τους εμποδίζουν να απομακρυνθούν από τον τόπο διαμονής τους. Προσωπικά προτείνω να δημιουργηθεί μία διετής Ακαδημία, όπως συμβαίνει και σε άλλες χώρες του εξωτερικού, όπου θα υπάρχει παιδαγωγική κατάρτιση για όλες τις ειδικότητες, πέραν του πρώτου πτυχίου. Θα μπαίνουν με εξετάσεις τύπου ΑΣΕΠ. Ο ΑΣΕΠ δηλαδή να μεταφερθεί στην εισαγωγή σε αυτήν την Ακαδημία. Δεν θα υπάρχουν περαιτέρω εξετάσεις για τον διορισμό. Όσοι την παρακολουθήσουν επιτυχώς θα διορίζονται μετά από δοκιμαστική περίοδο στην τάξη. Έτσι θα υπάρξει και ένα φίλτρο. Γιαί αυτή τη στιγμή όσοι τελειώνουν μία σχολή θεωρούν πως τους οφείλεται μία θέση εκπαιδευτικού στο Δημόσιο, διότι τμήμα των αποφοίτων έγιναν καθηγητές. Και μιλάνε για καθηγητικές σχολές. Καμία σχολή, εκτός των Παιδαγωγικών, δεν είναι καθηγητική. Το Φυσικό, το Μαθηματικό, οι Φιλολογίες δίνουν ακαδημαϊκές γνώσεις και οι απόφοιτοι τους μπορούν να ακολουθήσουν διάφορα επαγγέλματα. Πιστεύω λοιπόν πως με 2ετή παιδαγωγική Ακαδημία θα έχουμε τα εξής θετικά αποτελέσματα: 1. Εξειδικευμένους καθηγητές με παιδαγωγική και διδακτική κατάρτιση στο αντικείμενο τους (που τώρα είναι ελλειπής) 2. Συνειδητοποιημένους εκπαιδευτικούς ως προς τη φύση του επαγγέλματος λόγω των δοκιμασιών που θα έχουν περάσει, αλλά και της πρακτικής τους εξάσκησης. 3. Νεότερους εκπαιδευτικούς, διότι κυρίως αυτοί θα διαθέτουν το χρόνο και την όρεξη να μπουν σε αυτές τις διαδικασίες. Πρέπει να υπάρξει ωστόσο και μία μεταβατική περίοδος, για τους παλαιότερους πτυχιούχους.