• Σχόλιο του χρήστη 'Ξένια' | 20 Ιουνίου 2015, 18:30

    Με βάση το Άρθρο 47 , παρ.4 θα ήθελα να θίξω τα εξής : Πρώτον , η συγκεκριμένη παράγραφος που προβλέπει τη μη προσμέτρηση προϋπηρεσίας των ΠΕ60.50 και ΠΕ70.50 στον πίνακα γενικής παιδείας, οδηγεί όλους τους συναδέλφους στην ανεργία ενώ προσελήφθησαν και υπηρέτησαν έως σήμερα για πάγια κενά του Υπουργείου Παιδείας καθώς δεν μπορούσαν να καλυφθούν με εκπαιδευτικούς ΠΕ71 και ΠΕ61. Και αυτό γίνεται με τον εξής τρόπο : στους πίνακες ειδικής αγωγής προτάσσονται οι εκπαιδευτικοί ΠΕ71 & ΠΕ61 και έπονται οι εκπαιδευτικοί ΠΕ60.50 και ΠΕ70.50 Αποτέλεσμα αυτού είναι κάθε χρόνο που νέοι απόφοιτοί των Τμημάτων Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Βόλου και ΠΑΜΑΚ(ΠΕ61 &ΠΕ71 με μηδενική προϋπηρεσία) θα εισέρχονται στον πίνακα πριν από τους ΠΕ60.50 και ΠΕ70.50 (με προϋπηρεσία) και έτσι η σειρά κατάταξής των δεύτερων θα έχει καθοδική πορεία παρόλο που τα χρόνια υπηρεσίας τους αυξάνονται. Αυτό δεν συμβαίνει σε κανένα άλλο πίνακα εκπαιδευτικών, δηλαδή να υπάρχει αντιστρόφως ανάλογη σχέση μεταξύ των χρόνων προϋπηρεσίας και του αριθμού σειράς κατάταξης στον πίνακα. Συνεπώς, όταν πλέον θα υπάρχει επάρκεια εκπαιδευτικών ΠΕ61 & ΠΕ71 τότε οι ΠΕ60.50 και ΠΕ70.50 θα έχουν οδηγηθεί στον εργασιακό αποκλεισμός αφού πλέον στον πίνακα ειδικής αγωγής με πολυετής προϋπηρεσία θα βρίσκονται πολύ χαμηλά ενώ στους πίνακες γενικής παιδείας δεν θα προσμετράται. Δεύτερον, αφού η προϋπηρεσία αποτελεί κριτήριο διορισμού, οι ΠΕ60.50 και οι ΠΕ70.50 δεν θα έχουν καμία τύχη διορισμού στο μέλλον αφού ακόμη και με 10 χρόνια προϋπηρεσίας στην ειδική αγωγή/παράλληλη στήριξη δεν θα έχουν το δικαίωμα να διοριστούν αφενός από τους πίνακες ειδικής αγωγής αφετέρου η συνολική τους προϋπηρεσία στους πίνακες γενικής παιδείας που είναι και ο κλάδος τους ( ΠΕ60 & ΠΕ70) θα μηδενίζεται. Σχετικά με τη ρύθμιση της ποσόστωσης(ασαφής!) δεν αποτελεί δικλείδα ασφαλείας στο να εξασφαλιστεί πλήρως η συνολική προϋπηρεσία (των ΠΕ60.50 &πε70.50) στους πίνακες που την προσφέρουν αφού κάθε χρόνο θα προσλαμβάνονται με ποσοστό που θα επαφίεται στην κρίση του εκάστοτε Υπουργού (άρα πάλι καμία σταθερότητα)και στους πίνακες γενικής θα μηδενίζεται. Η συγκεκριμένη πρόταση λοιπόν , είναι επιπόλαιη και απερίσκεπτη χωρίς να λαμβάνονται υπ' όψιν οι συνέπειες σε βάθος χρόνου αφού κάθε χρόνο μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών με προϋπηρεσία θα μένει χωρίς δουλειά αφού εν ολίγοις θα αποκλείεται και από τους δύο πίνακες πλην όσων θα προσλαμβάνονταν με την ποσόστωση και κερδίζοντας εν τέλει προϋπηρεσία που μελλοντικά δεν θα τους χρησιμεύει για αναπλήρωση κατά πόσο μάλλον για διορσιμό . Με αυτή τη λογική κανένας εκπαιδευτικός από τους ΠΕ60.50 και ΠΕ70.50 δεν θα θέλει να εργαστεί στην ειδική αγωγή και με το άνοιγμα των σχολείων τα κενά αυτά δεν θα καλύπτονται αφού δεν επαρκεί πλέον ο αριθμός των ΠΕ71 & ΠΕ61. Έτσι η παράγραφος 4 δημιουργεί ένα φαύλο κύκλο προβλημάτων για τους ΠΕ60.50 και ΠΕ70.50 που αντί να λυθούν θα διαιωνίζονται. Τρίτον , το Υπουργείο Παιδείας (οποιασδήποτε κυβέρνησης) είναι δυνατόν να προτείνει απερίσκεπτα λύσεις τύπου «εθελοντές εκπαιδευτικοί» , «φαντάροι εκπαιδευτικοί» , προσμέτρηση προϋπηρεσίας με ποσόστωση ; Θεωρούνται αυτές ως λύσεις που θα αναβαθμίσουν την εκπαίδευση στη χώρα μας ; Μου είναι αδύνατον να πιστέψω ότι κανένας Υπουργός Παιδείας που εκτέλεσε τα καθήκοντά του στη χώρα μας δεν είναι ενήμερος για τα εκπαιδευτικά συστήματα του εξωτερικού και κυρίως της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σήμερα εν έτει 2015 αντί να μιλάμε για τη ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ όπως ορίζεται από τη Διακήρυξη της Σαλμάνκα ( UNESCO , 1994) διχοτομούμε αν όχι αποδεκατίζουμε την εκπαίδευση . Η παράλληλη στήριξη ως θεσμός λειτουργεί μέσα στα γενικά σχολεία με σκοπό ο κάθε μαθητής να μπορεί να φοιτά στο σχολείο της γειτονιάς του , μαζί με όλους τους συμμαθητές του και να συμμετέχει σε όλες τις πτυχές της σχολικής ζωής ως μέρος του συνόλου όλου του μαθητικού πληθυσμού. Η διχοτόμηση της εκπαίδευσης σε ειδική και γενική κάνει διάκριση ανάμεσα στους μαθητές και ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς . Οι όροι «γενική» και «ειδική» δεν είναι πολιτικά και ιδεολογικά αποφορτισμένες έννοιες. Είναι η αιτία για να διαχωρίζονται οι άνθρωποι. Το να μη γίνουν αντιληπτές οι παραπάνω θέσεις και να εφαρμοστούν άδικες ρυθμίσεις δεν θα μας πείσει καμία δικαιολογία στο μέλλον, καθώς όλα είναι θέμα πολιτικής βούλησης. Το κράτος αναγνώρισε όσες περιπτώσεις πολιτών που οδηγήθηκαν στην ανεργία με αντισυνταγματικά μέτρα και το ανέτρεψε επαναπροσλαμβάνοντας εργαζόμενους της ΕΡΤ , Δημοτική Αστυνομία , καθαρίστριες στο Υπ. Οικονομικών . Ζητούμε το κράτος να αναγνωρίσει και την αδικία που πρόκειται να υποστούν οι ΠΕ60.50 και ΠΕ70.50 με τις ρυθμίσεις της παραγράφου 4. Ευελπιστώ πως το νέο πολυνομοσχέδιο θα αποτελεί μία συλλογική εργασία και τελικός σκοπός του θα είναι να αποδοθεί η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ και η ΙΣΟΤΗΤΑ στο χώρο της εκπαίδευσης σε όλο το μήκος αλλά και το βάθος των προβλημάτων που εντοπίζονται ( όπως ελαστικές σχέσεις εργασίας , αμέτρητες κενές θέσεις εργασίας εκπαιδευτικών, ανισότητα ως προς τα δικαιώματα εκπαιδευτικών δύο και τριών ταχυτήτων κ.α.) Η ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ δεν είναι απλά μια ιδέα που αφορά την εκπαίδευση. Είναι ένα ΟΡΑΜΑ που εκτείνεται πέρα από τα εργασιακά δικαιώματα , πέρα από τους εκπαιδευτικούς , πέρα από τις σχολικές τάξεις κ.α. και εν τέλει αφορά όλη την ΚΟΙΝΩΝΙΑ. Το κάθε κράτος οφείλει να αντιμετωπίζει τα προβλήματα από τη ρίζα με ΟΛΙΣΤΙΚΟ τρόπο , αντικαθιστώντας τις κοινωνικές συγκρούσεις κάθε μορφής με την ΑΣΦΑΛΕΙΑ, ΙΣΟΤΗΤΑ , ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ και ΕΥΗΜΕΡΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ . Νηπιαγωγός ΠΕ60.50