Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Φ.Μ | 2 Δεκεμβρίου 2009, 23:35
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η σύνδεση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας και ο επαγγελματικός προσανατολισμός των μαθητών έχουν αφεθεί στην τύχη τους! Μία ακόμη απόδειξη της εγκατάλειψης και υποβάθμισης των ΕΠΑ.Λ , είναι η αντιμετώπιση από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας των Γραφείων Σύνδεσης με την Αγορά Εργασίας και Επαγγελματικού Προσανατολισμού, γνωστά ως ΓΡΑΣΥ! Τα Γραφεία αυτά για πρώτη φορά στα Ελληνικά δεδομένα περιγράφονται στο εθνικό Πρόγραμμα Δράσης για την Παιδεία και ονομάζονται Γραφεία Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Σύνδεσης με την Αγορά Εργασίας, δηλαδή Γραφεία Ε.Π.Σ.Α. Επίσημα από πλευράς ΥΠΕΠΘ δημιουργούνται με την Υπουργική απόφαση 130807/Γ2/5-12-02 και ονομάζονται Γραφεία Σύνδεσης με την Αγορά Εργασίας και Επαγγελματικού Προσανατολισμού δηλαδή Γραφεία Σ.Υ.Ε.Π.. Σήμερα είναι γνωστά ως Γραφεία Σύνδεσης. Παρά το μακροσκελές του αρχικού τίτλου τους, η επιλογή ως μοναδικού τίτλου του όρου «Γραφείο Σύνδεσης» σηματοδοτεί την εγκατάλειψη πολιτικά του επαγγελματικού προσανατολισμού,(ο οποίος θα έπρεπε να είναι ο κύριος ρόλος τους) και την μονομερή κατεύθυνσή τους προς την αγορά εργασίας. Όμως, ακόμη και αν κάποιος παραβλέψει αυτή την πολιτικά και ιδεολογικά νεοφιλελεύθερη στροφή, είναι αδύνατο να μην επισημάνει την αδυναμία των Γραφείων να επιτελέσουν ακόμη και στοιχειώδεις λειτουργίες τους, υπό τους όρους και τις συνθήκες υπό τους οποίους αυτά λειτουργούν. Τα σημερινά ΓΡΑΣΥ ιδρύθηκαν και στελεχώθηκαν από το ΥΠΕΠΘ στο πλαίσιο της πράξης 2.3.2.δ. (ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ) με αποτέλεσμα να μην ανήκουν στην Δ/νση ΣΕΠΕΔ του ΥΠΕΠΘ. Έτσι παρότι ορισμένα στελέχη υπηρετούν από την έναρξη του θεσμού στα ΓΡΑ.ΣΥ δεν αμείβονται με το ειδικό επίδομα των ΓΡΑ.ΣΕΠ, γεγονός που δείχνει για μια ακόμη φορά την άνιση μεταχείριση των εκπαιδευτικών από πλευράς Υπουργείου. Η επιμόρφωση είναι το σημαντικότερο πρόβλημα που η επίλυσή του συντελεί καθοριστικά για να «σταθεί» ένα στέλεχος αξιοπρεπώς στον χώρο του ΓΡΑΣΥ.. Για τη στελέχωση των Γραφείων αυτών προβλεπόταν επιμόρφωση 520 ωρών, η οποία ξεκίνησε μόλις στις 6/10/2008 και συνεχίστηκε ως τις 12.12.2008, οπότε έληξε αναγκαστικά ,λόγω λήξης του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ στο τέλος του παρόντος έτους. Με αυτά τα δεδομένα, η επιμόρφωση των στελεχών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης των ΓΡΑ.ΣΥ. έμεινε ημιτελής και είχε διαρκέσει, αντί για τις προβλεπόμενες 520 ώρες μόλις 408, αναδεικνύοντας για άλλη μία φορά την προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζει το ΥΠΕΠΘ και οι υπεύθυνοι τα θέματα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και της «πολυδιατυμπανιζόμενης» αναβάθμισης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, αλλά και την κατασπατάληση κοινοτικών πόρων ελλείψει έγκαιρου προγραμματισμού. Η συγκεκριμένη έκπτωση των ωρών επιμόρφωσης των στελεχών ΓΡΑ.ΣΥ «οδηγεί σε ουσιαστική και τυπική υποβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης», είναι, όμως και άνευ αντικρίσματος, γιατί τους στερεί τόσο το δικαίωμα να εκτιμώνται ισάξια με τα αντίστοιχα στελέχη των Γραφείων Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΓΡΑΣΕΠ), όσο και τη δυνατότητα να αναλαμβάνουν αναθέσεις ΣΕΠ, που προϋποθέτουν σεμινάρια τουλάχιστον 500 ωρών, επι πλέον η υπερεντατική και σχεδόν «τραυματική» αυτή επιμόρφωση δεν μοριοδοτείται. Σε ποιες άμεσες, συγκεκριμένες και αποτελεσματικές ενέργειες προτίθεται να προέλθει το Υπουργείο Παιδείας, ώστε έστω και τώρα, να «θεραπευθούν» οι παραπάνω ελλείψεις και να λειτουργήσουν αποδοτικά για τους μαθητές των ΕΠΑ.Λ τα Γραφεία Σύνδεσης; Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί άμεσα προκειμένου να σταματήσει αυτός ο παράλογος διαχωρισμός και να εξασφαλιστεί η ισοτιμία και ισονομία των στελεχών(!) ΓΡΑ.ΣΥ προς τους συναδέλφους τους των ΓΡΑΣΕΠ;