Αρχική Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευσηΆρθρο 48: Θέματα Ιδιωτικών Σχολείων, Φροντιστηρίων και Κέντρων Ξένων ΓλωσσώνΣχόλιο του χρήστη Παντελής Λ.. | 20 Ιουνίου 2015, 20:03
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ζητάω προκαταβολικά συγνώμη για το αναγκαστικά μακροσκελές σχόλιο μου. Εργάζομαι σε Κέντρα Ξένων Γλωσσών εδώ και μερικά χρόνια. Μολονότι η δουλειά μου με συναρπάζει, οι συνθήκες εργασίας και το περιβάλλον είναι μια αθλιότητα και σκέφτομαι αναγκαστικά μετά από όσα βιώνω να στραφώ σε άλλη δραστηριότητα. Είναι γνωστό ότι σε όλη την ελληνικά επικράτεια λειτουργούν πάνω από 6.500 νόμιμα κέντρα ξένων γλωσσών όπου Φοιτούν εκατοντάδες σπουδαστές και στα οποία απασχολούνται νομίμως ή παρανόμως (μαύρη εργασία) περίπου 25.000 εκπαιδευτικοί. Είναι γνωστό ότι στις εκπαιδευτικές μονάδες των κέντρων ξένων γλωσσών, στα φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης αλλά και στα ιδιωτικά σχολεία επικρατεί μια απίστευτη ανομία για μια χώρα που θέλει να είναι ευρωπαϊκή (διατήρηση επί σειρά ετών καρτέλ υψηλών τιμών εργοδοτικών ενώσεων του PALSO, θέματα αδειοδότησης και ασφάλειας μαθητών) πρωτεύοντος δε στο εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών. Μία ανομία που συστυχώς την βιώνει το σύνολο των εργαζομένων. Εργοδότες εκπρόσωποι παρατάσσουν μπράβους έξω από τα από κέντρα ξένων γλωσσών όπως αποκαλύπτονται στον ηλεκτρονικό τύπο. Πολλές οι περιπτώσεις μη καταβολής δεδουλευμένων. Σωρεία οι παραβιάσεις της εργατικής νομοθεσίας αποκαλύπτουν επίσημα έγραφα που κατατίθενται στην Βουλή. Την εργατική ανομία καλύπτει ένα μαϊμού σωματείο δήθεν εργαζομένων στα κέντρα ξένων γλωσσών νομού Αττικής που συνέστησαν εργοδότες προκειμένου να καταργήσουν το σύνολο των κατακτήσεων του κλάδου και να κοστολογούν την εργασίας με 3,52 ευρώ την ώρα (μεικτά)! Είναι αποκαλυπτικά τα άρθρα στον έντυπο τύπο. Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ έχουν καταθέσει σχετικές ερωτήσεις (μία επίκαιρη) και θέτουν το ζήτημα των ημερών Διακοπών και το γενικότερο ζήτημα της ανομίας στα κέντρα ξένων γλωσσών που επανειλημμένως απασχολήσει την Βουλή. Οι Εργοδοτικά συμφέροντα έχουν προσπαθήσει να καταργήσουν τις ιστορικά θεσμοθετημένων αργιών και διακοπών των εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα μέσα από χορήγηση υποχρεωτικής άδειας για τις μέρες αυτές και χωρίς καταβολή μισθολογικών απολαβών, πριν ακόμα την έλευση της τρόικας στην χώρα μας! Ας μην λοιπόν τις καταργήσει και η κυβέρνηση της Αριστεράς! Ενώ οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου που είχαν γνωστοποιηθεί στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο βρισκόταν στην σωστή κατεύθυνση, η αναδιατύπωση των ρυθμίσεων, θεσμοθετούν τις απαράδεκτες και δόλιες πρακτικές εργοδοτών για την κατάργηση των Διακοπών των εορτών Χριστοuγέννων και Πάσχα που ισχύουν και στα δημόσια σχολεία. Με τον περιορισμό τους ή και την κατάργηση τους διευκολύνουν τους εργοδότες την στιγμή που δεν θα παρέχουν υπηρεσίες την περίοδο Χριστουγέννων και Πάσχα - οι μαθητές δεν παρακολουθούν μαθήματα, πολλοί φοιτητές κάτοικοι επισκέπτονται τις οικογένειες τους σε άλλες πόλεις, μικροί μαθητές βρίσκονται διακοπές, κλπ – θα αφήνουν απλήρωτους τους καθηγητές ή θα τους υποχρεώνουν σε άδεια άνευ αποδοχών, όπως άλλωστε και τώρα κάνουν. Συμβάσεις εργασίας ορισμένου, χρόνου, υποανασφάλιση και ανεργία, αυτή είναι η κατάσταση. Θεωρώ ότι μία Αριστερή κυβέρνηση οφείλει να προστατέψει την εργασία και το εκπαιδευτικό έργο δεκάδων χιλιάδων εργαζομένων και τους μαθητές. Είναι δυνατόν μια τέτοια κυβέρνηση να καταργεί δια νόμου ήδη θεσμοθετημένες Αργίες και Διακοπές και να δημιουργεί αναστάτωση στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς. Ούτε η τρόικα δεν το έκανε! Εκ των πραγμάτων, θεωρώ αναγκαίο οι παρούσες ρυθμίσεις να αναθεωρηθούν: 1. Οι ημέρες των Αργιών και Διακοπών να είναι όπως ήδη προβλέπεται ιστορικά με την υπουργική απόφαση Δ5/5000/1983. Τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών απευθύνονται σε μαθητές από νηπιακή ηλικία έως και ενήλικες. Συνεπώς για την ξεκούραση των σπουδαστών μας αλλά και των καθηγητών αλλά και την ομοιόμορφη λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων και χωρίς παρεκκλίσεις των εκπαιδευτικών προγραμμάτων να παραμένουν κλειστά από 24 Δεκεμβρίου μέχρι και την 7η Ιανουαρίου και από τη Μεγάλη Δευτέρα μέχρι και την Κυριακή του Θωμά. Αν η προτεινόμενη ρύθμιση δεν αλλάξει και ψηφιστεί, πιστεύω η εργοδοτική ασυδοσία θα κορυφωθεί. Εργοδότες αντικειμενικά δεν θα παρέχουν μαθήματα αφού οι μαθητές θα απουσιάζουν και οι εργαζόμενοι θα παραμένουν απλήρωτοι ή θα υποχρεώνονται σε υποχρεωτική άδεια όταν μάλιστα τα δίδακτρα εισπράττονται. Αυτό άλλωστε κάνουν και τώρα! Επείγουσα λοιπόν η ρύθμιση με την ταυτόχρονη πρόβλεψη την καταβολή των αποδοχών των εκπαιδευτικών. Εξάλλου τα δίδακτρα των σπουδαστών αφορά το σύνολο του ενιαίου προγράμματος σπουδών και συνήθως κατανέμονται κατά μήνα. 2. Η πλήρης εργασιακή εβδομαδιαία απασχόληση να ρυθμιστεί στις 18 ώρες όπως ιστορικά έχει καθοριστεί και όχι στις 21 όπως ισχύει στα Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης. Ταυτόχρονη ασφαλιστική κάλυψη 25 ένσημων το μήνα. Πράγμα που δεν αυξάνει το επιχειρηματικό κόστος δεδομένου ότι οι εργοδοτικές εισφορές είναι ανάλογες των μηνιαίων αποδοχών των εργαζομένων. Η αύξηση του πλήρους ωραρίου εργασίας, αυτήν τη στιγμή, κατά 3 ώρες είναι παντελώς λανθασμένη αφού θα εκτοξεύσει το ποσοστό ανεργίας ενός ήδη χειμαζόμενου από την ανεργία κλάδου και μειώνει περαιτέρω τις ήδη πενιχρές αποδοχές μας. 3. Τα είδη των παρεχόμενων υπηρεσιών κέντρων ξένων γλωσσών και φροντιστηρίων διαφέρουν όσο και στις ηλικιακές ομάδες των μαθητών στους οποίους απευθύνονται. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να δίνεται η δυνατότητα σε νομικά πρόσωπα (εκτός δημοσίων φορέων) να ανοίγουν κερδοσκοπικές εκπαιδευτικές μονάδες. 4. Να μην ανανεώνεται η άδεια λειτουργίας στις εκπαιδευτικές μονάδες που αποδεδειγμένα είναι φορείς ανασφάλιστης εργασίας και παρακρατούν αποδοχές εργαζομένων. Ελπίζω ότι η πολιτική ηγεσία να κατανοήσει ιδιαίτερα το ζήτημα των ημερών Διακοπών και του ωραρίου που αφορά την προστασία του κοινωνικού συνόλου και να συνεχίσουμε να παλεύουμε μαζί για μια αποκλειστικά δημόσια εκπαίδευση υψηλού επιπέδου που να παρέχεται δωρεάν και χωρίς διακρίσεις. Με εκτίμηση