Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Γρηγόρης | 25 Νοεμβρίου 2009, 19:32
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, Ετυμολογικά ο όρος «διοίκηση» προέρχεται από το ρήμα διοικώ, που σημαίνει μεριμνώ για την πραγματοποίηση στόχων και έργου. Βασικά στοιχεία και καθήκοντα ενός διοικητικού στελέχους είναι ο σχεδιασμός-προγραμματισμός, η λήψη αποφάσεων, η οργάνωση, η διεύθυνση-ηγεσία και ο έλεγχος. Ουσιαστικά μιλάμε για λειτουργίες management, εκ των οποίων η σπουδαιότερη κατά γενική ομολογία είναι η διαδικασία Διεύθυνσης (επικοινωνία, ομαδική εργασία, ηγεσία, διαχείριση ανθρώπινων πόρων, διαχείριση συγκρούσεων, συναισθηματική νοημοσύνη). Για να επιλέξουμε λοιπόν ικανά στελέχη στην εκπαίδευση που θα ανταποκρίνονται στη σημερινή πραγματικότητα, θα πρέπει να βρούμε αυτούς/ές που έχουν σε υψηλό βαθμό επαγγελματικές, διαπροσωπικές και αντιληπτικές ικανότητες, σύμφωνα με τη σύγχρονη βιβλιογραφία και πρακτική. Άρα λοιπόν πέραν των τυπικών προσόντων που μπορεί να έχουν πολλοί/ές (πτυχία, έτη υπηρεσίας, εμπειρία κ.λ.π.) είναι επιτακτική ανάγκη να έχουν τα στελέχη της εκπαίδευσης υψηλό δείκτη συναισθηματικής νοημοσύνης (Daniel Goleman 2000). Ένας δείκτης ο οποίος δύναται να μετρηθεί και αφορά τόσο τις προσωπικές ικανότητες (συναισθηματική αυτογνωσία, αξιοπιστία, αυτοέλεγχο, πρωτοβουλία κ.ά) όσο και τις κοινωνικές ικανότητες (ενσυναίσθηση, επικοινωνία, συνεργασία, αίσθηση οργανωσιακής ζωής, διευθέτηση συγκρούσεων κ.ά). Θα πρέπει για την επιλογή των κατάλληλων στελεχών εκπ/σης, πέραν των τυπικών προσόντων και μετρήσιμων κριτηρίων να δομηθεί ένας διαγωνισμός που θα αφορά διοικητικές ικανότητες και δεξιότητες και πραγματική συνέντευξη (με συμμετοχή εργασιακού ψυχολόγου) ώστε να διαπιστώνονται όλες οι πτυχές μιας προσωπικότητας που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες διοικητικές απαιτήσεις. Και φυσικά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε: Τεσσάρων δε μέμνησθαι τον Άρχοντα. 1. Ότι άνθρωπος εστί. 2. Ότι ανθρώπων άρχει. 3. Ότι κατά νόμων άρχει. 4. Ότι ουκ αεί άρχει. Ισσοκράτους «Πανηγυρικός» Με τιμή Γρηγόρης Ι. Τζίμας