Η Ελλάδα βρίσκεται υπό καθεστώς δημογραφικής κατάρρευσης. Ήδη είναι αισθητή η μείωση των νέων στον πληθυσμό, αφού το φάσμα ηλικιών 0-14 ετών έχει μειωθεί κατά 40% σε σχέση με το 1982 (στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ). Η σχέση γεννήσεων/θανάτων ελλήνων έχει φτάσει περίπου 80,000/115,000 με συνεχή πτωτική τάση λόγω της κρίσης. Δεδομένου του δημογραφικού προβλήματος είναι απαραίτητο να ενεργοποιηθούν οι διατάξεις του συντάγματος που επιβάλλουν τη θέσπιση σοβαρής δημογραφικής πολιτικής και την προστασία της πολύτεκνης οικογένειας. Σύμφωνα με το Σ.τ.Ε. η αρχή της ισότητας υποχωρεί μπροστά στα δικαιώματα της πολύτεκνης οικογένειας που κατοχυρώνει ο νόμος. Η κυβέρνηση έχει υποχρέωση να θεσπίσει δημογραφικά κίνητρα, μέρος των οποίων είναι και προνόμια που δίνονται στην πολύτεκνη οικογένεια προκειμένου να δίνονται ηθικά και υλικά κίνητρα στα νέα ζευγάρια που θέλουν να φτιάξουν πολυμελείς οικογένειες.
Θα πρέπει να αποσυρθεί ως απαράδεκτη η μοριοδότηση της παρ.7.ε, των πολυτέκνων και των τέκνων των με 2 μόλις μόρια και να προστεθεί στο άρθρο 12 παρ. 8 μετά το τέλος της περιπτώσεως β΄ η ακόλουθη περίπτωση με την αρίθμηση γ΄: «γ) Πολύτεκνοι και τέκνα πολυτέκνων, που επέτυχαν ή φοιτούν σε Σχολές ή Τμήματα ΑΕΙ ή ΤΕΙ, μεταγράφονται στην αντίστοιχη Σχολή ή Τμήμα ΑΕΙ ή ΤΕΙ, που είναι πλησιέστερη στον τόπο κατοικίας τους ή εκεί όπου φοιτά ο (η) αδελφός (η) τους και στο αντίστοιχο έτος, η δε πολυτεκνική ιδιότητά τους αποδεικνύεται με βάση την παρ. 9 του άρθρου 67 του Ν.4316/2014».
Η μοριοδότηση των πολυτέκνων για μετεγγραφή με δύο (2) μόλις μόρια βρίσκεται εκτός της Συνταγματικής προστασίας που παρέχεται στις πολύτεκνες οικογένειες με την παρ. 2 του άρθρου 21 του Συντάγματος.
Η Ελλάδα βρίσκεται υπό καθεστώς δημογραφικής κατάρρευσης. Ήδη είναι αισθητή η μείωση των νέων στον πληθυσμό, αφού το φάσμα ηλικιών 0-14 ετών έχει μειωθεί κατά 40% σε σχέση με το 1982 (στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ). Η σχέση γεννήσεων/θανάτων ελλήνων έχει φτάσει περίπου 80,000/115,000 με συνεχή πτωτική τάση λόγω της κρίσης. Δεδομένου του δημογραφικού προβλήματος είναι απαραίτητο να ενεργοποιηθούν οι διατάξεις του συντάγματος που επιβάλλουν τη θέσπιση σοβαρής δημογραφικής πολιτικής και την προστασία της πολύτεκνης οικογένειας. Σύμφωνα με το Σ.τ.Ε. η αρχή της ισότητας υποχωρεί μπροστά στα δικαιώματα της πολύτεκνης οικογένειας που κατοχυρώνει ο νόμος. Η κυβέρνηση έχει υποχρέωση να θεσπίσει δημογραφικά κίνητρα, μέρος των οποίων είναι και προνόμια που δίνονται στην πολύτεκνη οικογένεια προκειμένου να δίνονται ηθικά και υλικά κίνητρα στα νέα ζευγάρια που θέλουν να φτιάξουν πολυμελείς οικογένειες. Θα πρέπει να αποσυρθεί ως απαράδεκτη η μοριοδότηση της παρ.7.ε, των πολυτέκνων και των τέκνων των με 2 μόλις μόρια και να προστεθεί στο άρθρο 12 παρ. 8 μετά το τέλος της περιπτώσεως β΄ η ακόλουθη περίπτωση με την αρίθμηση γ΄: «γ) Πολύτεκνοι και τέκνα πολυτέκνων, που επέτυχαν ή φοιτούν σε Σχολές ή Τμήματα ΑΕΙ ή ΤΕΙ, μεταγράφονται στην αντίστοιχη Σχολή ή Τμήμα ΑΕΙ ή ΤΕΙ, που είναι πλησιέστερη στον τόπο κατοικίας τους ή εκεί όπου φοιτά ο (η) αδελφός (η) τους και στο αντίστοιχο έτος, η δε πολυτεκνική ιδιότητά τους αποδεικνύεται με βάση την παρ. 9 του άρθρου 67 του Ν.4316/2014». Η μοριοδότηση των πολυτέκνων για μετεγγραφή με δύο (2) μόλις μόρια βρίσκεται εκτός της Συνταγματικής προστασίας που παρέχεται στις πολύτεκνες οικογένειες με την παρ. 2 του άρθρου 21 του Συντάγματος.