• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΥΡΟΓΙΑΝΝΗΣ' | 21 Ιουνίου 2015, 04:10

    Οι προτεινόμενες διατάξεις πρέπει να τροποποιηθούν ώστε να εξαιρεθούν οι πολύτεκνοι και τα παιδιά τους από κάθε περιορισμό μετεγγραφής, δικαιούμενοι της συνταγματικά προβλεπόμενης ειδικής προστασίας. Ειδικότερα προτείνεται όπως στην παρ. 8 του άρθρου 12 του νομοσχεδίου προστεθεί γ’ περίπτωση ως κατωτέρω: «γ) Πολύτεκνοι και τέκνα πολυτέκνων, που επέτυχαν ή φοιτούν σε Σχολές ή Τμήματα ΑΕΙ ή ΤΕΙ, μετεγγράφονται στην αντίστοιχη Σχολή ή Τμήμα ΑΕΙ ή ΤΕΙ, που είναι πλησιέστερη στον τόπο κατοικίας τους ή εκεί όπου φοιτά ο (η) αδελφός (η) τους και στο αντίστοιχο έτος, η δε πολυτεκνική ιδιότητά τους αποδεικνύεται με βάση την παρ. 9 του άρθρου 67 του Ν.4316/2014». Οι λόγοι που επιβάλουν την τροποποίηση αυτή είναι οι ακόλουθοι: Α. ΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΙΑ ΤΟΥ ΠΕΔΙΟΥ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ Με τις ρυθμίσεις που εισάγονται με το άρθρο 12 του νομοσχεδίου εξωθούνται οι υποψήφιοι φοιτητές να συμμετάσχουν σε μια μελλοντική διαδικασία μετεγγραφών, με εντελώς άγνωστο πεδίο ανταγωνισμού, και προφανώς αβέβαιο αποτέλεσμα. Καλούνται εν ολίγοις τα παιδιά να δηλώσουν σχολή εκτός του τόπου της μόνιμης κατοικίας τους, και, εφόσον πετύχουν σ' αυτή, να κάνουν αίτηση για μετεγγραφή με βάση τα μόρια που προβλέπονται στο άρθρο αυτό. Πόσοι όμως πρόκειται να είναι οι ανταγωνιστές τους; Άγνωστο! Για πόσες θέσεις πρόκειται να ανταγωνιστούν: Άγνωστο! Β. ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΟΡΘΗΣ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΟΥΜΕΝΩΝ ΜΟΡΙΩΝ Την ώρα που αποτελεί μείζονα εθνική ανάγκη και στόχο ο δραστικός περιορισμός της φοροδιαφυγής που μπορεί να υπερβαίνει και το 30% της φορολογητέας ύλης, το εισοδηματικό καθίσταται ως το βασικότερο κριτήριο μοριοδότησης (έως και 5 μόρια). Η ρύθμιση είναι ηθικά έκθετη και νομικά ή/και συνταγματικά ευάλωτη. Ιδιαιτέρως σε σχέση με τους πολύτεκνους, για τους οποίους διακινδυνεύεται η καταστρατήγηση της συνταγματικά προβλεπόμενης ειδικής προστασίας τους, όπως σχεδόν σαράντα χρόνια έβρισκε εφαρμογή στις περί μετεγγραφών φοιτητών διατάξεις. Γ. ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ Είναι βέβαιο ότι εκείνοι που θα είναι σε θέση να δηλώσουν τα παιδιά τους σχολές εκτός της περιοχής της μόνιμης οικογενειακής κατοικίας αναλαμβάνοντας ταυτόχρονα το ρίσκο να μην πάρει τελικά το παιδί τους μετεγγραφή, είναι όσες οικογένειες δηλώνουν χαμηλό εισόδημα ώστε να προκύπτει αυξημένη πιθανότητα να πάρουν τη μετεγγραφή, ενώ ταυτόχρονα έχουν πρόσθετο αδήλωτο εισόδημα, που μπορεί να στηρίξει οικονομικά τις σπουδές στην πόλη μακριά απ΄την οικογενειακή εστία. Αποτέλεσμα και δίδαγμα από όλα αυτά θα είναι ένα και μόνο: για άλλη μια φορά επιβραβεύονται οι φοροφυγάδες και την πληρώνουν οι φορολογικά συνεπείς πολίτες. Δ. ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΔΑΠΑΝΩΝ ΓΙΑ ΦΟΙΤΗΣΗ ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΕΔΡΑΣ Τι θα γίνει με αυτούς που, μην έχοντας τα ΑΓΝΩΣΤΑ ελάχιστα μόρια που τελικώς θα απαιτηθούν για τη μετεγγραφή, θα κληθούν να σπουδάσουν μακριά από το σπίτι τους χωρίς όμως να έχουν την οικονομική δυνατότητα να διαθέτουν τα απαιτούμενα ποσά των 7.000 έως 10.000€ κάθε χρόνο; Δεν είναι αφέλεια να βασιστεί κανείς σε αόριστες υποσχέσεις για υποστήριξη της διαμονής τους στην πόλη που πέτυχαν; Εκτός αν οι Φοιτητικές Εστίες που υπάρχουν επαρκούν ποσοτικά και οι συνθήκες σ' αυτές διαφέρουν ριζικά από αυτές που μάθαμε ότι ίσχυαν στην Εστία των Ιωαννίνων του δυστυχή Γιακουμάκη!!! Δυστυχώς, ακόμα και αυτή η αριστερή κυβέρνηση φαίνεται πως άγεται και φέρεται από το νεοφιλελεύθερο κατεστημένο που έχει πάρει τα ηνία του δημόσιου τομέα, και μέσα σ' αυτόν και του καθηγητικού πανεπιστημιακού κατεστημένου. Αυτό που φαγώθηκε να περιορίσει τη δυνατότητα ελεύθερων μετεγγραφών των νεοεισερχόμενων φοιτητών ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ οικογενειών. Αυτό που απορροφημένο στους προσωπικούς επαγγελματικούς του στόχους και επιστημονικές ανησυχίες, αδυνατεί προφανώς να συμμεριστεί πόσο δυσκολότερο είναι για ένα παιδί να προετοιμάζεται για τις εισαγωγικές του εξετάσεις μελετώντας στο ίδιο δωμάτιο με άλλα αδέρφια του, ή πόσο πιο περιορισμένοι είναι οι οικογενειακοί οικονομικοί πόροι για να στηρίξουν την προσπάθεια αυτή σε σχέση με οικογένειες με ένα ή δύο μόνο παιδιά. Δυστυχώς, με αυτές τις ρυθμίσεις που εισάγει η πρώτη φορά αριστερή κυβέρνηση, διακινδυνεύει τον πατριωτικό χαρακτήρα της, που ανέκαθεν περιλαμβανόταν στο τρίπτυχο της Αριστεράς: ΛΑΪΚΗ - ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ - ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ! Πριν είναι λοιπόν πολύ αργά, ας θυμηθεί η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ τις πιο πρόσφατες θέσεις και προτάσεις της. 1) ΤΗΝ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗ ΣΧΕΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΝΟΜΟΥ (Δεκέμβριος 2012) Διαπιστώνοντας ο ΣΥΡΙΖΑ, σύμφωνα με τη σχετική εισηγητική έκθεση, ότι σε συνθήκες κρίσης ολοένα και περισσότεροι νέοι αδυνατούν να παρακολουθήσουν τις σπουδές τους εκτός του τόπου διαμονής τους, και θεωρώντας ως επιβεβλημένο να υιοθετηθεί από την κυβέρνηση ρύθμιση η οποία μπορεί να ανακουφίσει τις οικογένειες οι οποίες πλήττονται από την κρίση ενώ τα παιδιά τους σπουδάζουν, ήδη στις 20/12/2012 ο ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε στη Βουλή τροπολογία – προσθήκη άρθρου στο σχέδιο του μετέπειτα νόμου 4115/2013 “Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις”, περιλαμβάνοντας ρυθμίσεις, με τις οποίες γινόταν προσπάθεια άρσης των κοινωνικών αποκλεισμών για τους νέους και τις νέες που εκ των πραγμάτων δεν έχουν τη δυνατότητα να εγγραφούν ή να συνεχίσουν τις σπουδές τους στη Σχολή ή στο Τμήμα επιτυχίας τους, ειδικότερα δε τις ακόλουθες: «α. Δικαίωμα για αίτηση μετεγγραφής έχουν οι φοιτητές, των οποίων το ετήσιο κατά το προηγούμενο οικονομικό έτος οικογενειακό κατά κεφαλήν εισόδημα δεν ξεπερνά το ποσό των 12.000 ευρώ. β. Για τις μονογονεϊκές οικογένειες (ανύπαντροι γονείς, διαζευγμένοι, με αποθανόντα σύζυγο κ.λπ.) και τους επιτυχόντες που είναι τυφλοί ή κωφάλαλοι ή νεφροπαθείς ή γενικά ανήκουν στην κατηγορία ατόμων ειδικών αναγκών σύμφωνα με όσα ορίζονται στο άρθρο 35 του ν.3794/2009 (ΦΕΚ 156 Αʼ), δεν ισχύει ο περιορισμός του εισοδηματικού κριτηρίου. γ. Για τα παιδιά τρίτεκνων ή πολύτεκνων οικογενειών, επίσης, δεν ισχύει ο περιορισμός του εισοδηματικού κριτηρίου. δ. Για τις περιπτώσεις όπου ο γονέας ή κηδεμόνας του φοιτητή είναι άνεργος και η κατάσταση αυτή υφίσταται τουλάχιστον κατά το τελευταίο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, δεν ισχύει ο περιορισμός του εισοδηματικού κριτηρίου. ε. Για τις περιπτώσεις αιτήσεων μετεγγραφής και που αφορούν Πανεπιστήμιο ή ΤΕΙ υποδοχής της Περιφέρειας δεν ισχύει ο περιορισμός του εισοδηματικού κριτηρίου. στ. Οι δικαιούχοι μπορούν να υποβάλλουν αίτηση στην κεντρική υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας για μέχρι τρία αντίστοιχα Τμήματα ή Σχολές, κατά την έννοια της υπʼ αρ. 67859/Β1/5-7-2006 απόφασης του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ʽΑντιστοιχίες Πανεπιστημιακών Τμημάτωνʼ (ΦΕΚ Βʼ 874) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. Η δυνατότητα μετεγγραφής ισχύει για όσους φοιτητές δεν είναι επί πτυχίω. ζ. Ο αριθμός των μετεγγραφόμενων φοιτητών δεν επιτρέπεται να ξεπερνά το 10% του συνολικού αριθμού των εισακτέων ανά μονοτμηματική Σχολή ή Τμήμα με την εξαίρεση των περιπτώσεων β έως ε της παρούσας παραγράφου. η. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος άρθρου κάθε αντίθετη σχετική διάταξη νόμου καταργείται.». Όπως ολοκάθαρα προκύπτει από τις παραπάνω προτάσεις, τα παιδιά πολύτεκνων οικογενειών εξαιρούντο από κάθε περιορισμό, είτε εισοδηματικού ορίου, είτε ποσοτικού ορίου μετεγγραφομένων σε κάθε σχολή υποδοχής. 2) ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΙΔΡΥΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ (ΙΟΥΛΙΟΣ 2013) Στη σελ.8 διαβάζουμε: «Η δημόσια εκπαίδευση … πρέπει να παρέχεται δωρεάν σε όλους όσους ζουν στην χώρα και για όλες τις βαθμίδες της, από την προσχολική μέχρι τη μεταπτυχιακή, … με ελεύθερη πρόσβαση σε όλες τις βαθμίδες του εκπαιδευτικού συστήματος.» http://www.syriza.gr/pdfs/politiki_apofasi_idrytikou_synedriou_syriza.pdf 3) ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ (ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014) Στη σελ. 6 διαβάζουμε: «Στις ΑΞΙΑΚΕΣ ΑΡΧΕΣ του ΣΥΡΙΖΑ περιλαμβάνονται: … η υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει δημόσια δωρεάν εκπαίδευση υψηλού επιπέδου, σε όλους, χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις, … και … ότι …. Οι δαπάνες από τον οικογενειακό προϋπολογισμό για την εκπαίδευση οφείλουν τελικά να μηδενιστούν. Η αντίστοιχη υποχρέωση ανήκει στην πολιτεία.». Αλλά και στη σελ. 8 συμπληρώνεται ότι «Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ του ΣΥΡΙΖΑ περιλαμβάνει … την ελεύθερη πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση.» http://www.syriza.gr/theseis/pros_diavoulefsi_paideia.pdf 4) ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ ΤΗΣ Α.Σ.Π.Ε. (ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015) Κατά τη συνάντηση στις 16/01/2015 με το προεδρείο της Ανωτάτης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδας, στην οποία μετείχαν επίσης οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης Λαφαζάνης και Δημήτρης Στρατούλης, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, ανέφερε μεταξύ άλλων: «Οι πολύτεκνες οικογένειες ήταν από τα μεγαλύτερα θύματα των αντικοινωνικών περικοπών που προωθήθηκαν τα χρόνια του μνημονίου. Με τις περικοπές σε βάρος των πολύτεκνων οικογενειών, η κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου παραβίασε το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμά τους για ειδική φροντίδα από το κράτος. Παραβίασε όμως και τη δική της συνταγματική υποχρέωση για σχεδιασμό και εφαρμογή δημογραφικής πολιτικής, οξύνοντας ακόμα περισσότερο το κρίσιμο για το μέλλον της χώρας δημογραφικό πρόβλημα. Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει την πολιτική βούληση, στο πλαίσιο του προγράμματός του για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, να αποκαταστήσει σταδιακά τις αδικίες και τις απώλειες των εισοδημάτων και των δικαιωμάτων των πολύτεκνων οικογενειών, που συντελέστηκαν στα χρόνια του μνημονίου». http://www.syriza.gr/article/Synanthsh-toy-Proedroy-toy-SYRIZA-Aleksh-Tsipra-me-to-Proedreio-ths-Anwtaths-Synomospondias-Polyteknwn-Elladas.html#.VYYYaDGsUlg Με βάση τα παραπάνω ο μόνος τρόπος να μην τρωθεί η αξιοπιστία του ΣΥΡΙΖΑ και η σχέση του με την «οικογένεια» των πολύτεκνων οικογενειών που με τον καθημερινό τους αγώνα στηρίζουν και αυτές όπως αυτή η Κυβέρνησή του το μέλλον αυτού του τόπου, είναι η πλήρης εξαίρεση των παιδιών των πολυτέκνων από κάθε μετεγγραφικό περιορισμό, υιοθετώντας την προσθήκη που εισαγωγικά προτείναμε ως περ.γ, της παρ.7 του άρθρου 12.