Αρχική Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευσηΆρθρο 47: Θέματα αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Giorgos | 21 Ιουνίου 2015, 08:09
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.- ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Πειραιάς, 08 Ιουνίου 2015 Αρ. Πρωτ.: 48 Το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής-Π.Ε.Σ.Ε.Α.- θεωρεί ότι το Πολυνομοσχέδιο –έκδοση7.2- του Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις» εναρμονίζεται εν μέρει με τις διεκδικήσεις του εκπαιδευτικού κόσμου για αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας. Αποτελούν θετική εξέλιξη οι ρυθμίσεις: α) για την κατάργηση του Π.Δ. 28/2014, του Ν. 2811/2000 καθώς και του Π.Δ. 152/2013 (ΦΕΚ 240/5-11-2013) –που απαιτείται να συμπληρωθεί με την κατάργηση του Ν. 4024/2011 ο οποίος συνδέει την αξιολόγηση με τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη, και β) στο άρθρο 45 του Τελικού Σχεδίου-έκδοση 7.2 καθώς και η ρύθμιση του άρθρο 47 παράγρ. 3α σύμφωνα με την οποία καταργείται η δίχρονη «τιμωρία» όσων αναπληρωτών εκπαιδευτικών δεν αποδέχονταν το διορισμό τους. Ωστόσο η διαρροή προηγούμενης έκδοσης του Πολυνομοσχεδίου για τη μη αναγνώριση προϋπηρεσίας αναπληρωτών Νηπιαγωγών και Δασκάλων που έχουν εργαστεί σε δομές της ειδικής εκπαίδευσης (Τμήματα Ένταξης και Παράλληλη Στήριξη), δομές ενταγμένες στη γενική εκπαίδευση, δημιούργησε κλίμα ανασφάλειας και αδικίας σε εργαζόμενους εκπαιδευτικούς οι οποίοι σε χρόνια δύσκολα κάλυψαν και καλύπτουν πάγιες ανάγκες του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος, ως θύματα των συνεπειών των μνημονιακών πολιτικών που πάγωσαν τους μόνιμους διορισμούς και υποχρηματοδότησαν την εκπαίδευση. Η ειδική εκπαίδευση λειτούργησε και λειτουργεί με προγράμματα ΕΣΠΑ με «μονίμως» αναπληρωτές εκπαιδευτικούς τους οποίους προσπάθησαν οι εκάστοτε ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας -εκμεταλλευόμενες την ανάγκη των αδιόριστων εκπαιδευτικών για εργασία- να τους διαχωρίσουν και να τους κατηγοριοποιήσουν εξυπηρετώντας πρόσκαιρες πελατειακές και συντεχνιακές σχέσεις εις βάρος του ενιαίου-δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Αν μια τέτοια ρύθμιση, που αποκλείει από τους Πίνακες εργαζόμενους εκπαιδευτικούς και δεν αναγνωρίζει την προϋπηρεσία τους (είτε στην ειδική είτε στη γενική αγωγή) ενταχθεί σε οποιαδήποτε νομοσχέδιο, εκτός του ότι είναι άδικη και παράνομη, ταυτόχρονα υποδηλώνει και τη στάση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας σε ανάλογα εργασιακά θέματα που οι προηγούμενες κυβερνήσεις δημιούργησαν σε ένα πλέγμα πελατειακών εξαρτήσεων, άνισης, μη νόμιμης, αλλά και αντισυνταγματικής μεταχείρισης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής-Π.Ε.Σ.Ε.Α.- καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, ενόψει των προσεχών διορισμών μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, η διανυθείσα προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ 60 (και ΠΕ 60.50), καθώς και ΠΕ 70 και (ΠΕ 70.50) να υπολογίζεται συνολικά στον Ενιαίο Πίνακα Αναπληρωτών Γενικής Εκπαίδευσης. Στο προτεινόμενο Πολυνομοσχέδιο στο άρθ. 45 με τίτλο «Προγραμματισμός και κριτική της δράσης των σχολικών μονάδων» αναφέρεται ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων αφού λάβει υπόψη του τις «απόψεις» του Σχολικού Συμβουλίου, «σχεδιάζει» και «υποβάλλει» τον ετήσιο προγραμματισμό της σχολικής μονάδας στον Σχολικό Σύμβουλο. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής-Π.Ε.Σ.Ε.Α.- θεωρεί αναγκαία και χρήσιμη τη συμβολή και συμμετοχή των λαϊκών οργάνων στη λειτουργία της σχολικής μονάδας. Όμως όσο το πλαίσιο λειτουργίας του σχολείου παραμένει εγκλωβισμένο στο μηχανισμό της κανονιστικής συμμόρφωσης που καθορίζουν με συγκεντρωτικό, ιεραρχικό και γραφειοκρατικό προσανατολισμό οι κεντρικές υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας μέσα από μια δαιδαλώδη σειρά κανονισμών, εγκυκλίων, προεδρικών διαταγμάτων και νόμων που αποθαρρύνουν τη λήψη εκπαιδευτικών πρωτοβουλιών και παιδαγωγικών δράσεων. Όσο ο κεντρικός έλεγχος και η ανεπαρκής χρηματοδότηση της παιδεία εξακολουθούν να υφίσταται, οι όποιες προσπάθειες για ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις του σχολείου θα προσκρούουν στα παραδοσιακά πρότυπα που εξυπηρετούν το συγκεντρωτισμό και το γραφειοκρατικό χαρακτήρα του εκπαιδευτικού συστήματος ο οποίος επεκτείνεται δραματικά και στις Περιφερειακές δομές του εκπαιδευτικού συστήματος εις βάρος του μαθητικού πληθυσμού και των εκπαιδευτικών. Οι όποιες προσπάθειες της σχολικής μονάδας για Προγραμματισμό θα αποτελεί ένα τεχνικό ζήτημα καταγραφής δραστηριοτήτων με κίνδυνο να μετατραπεί και σε τεχνική εντατικοποίησης της σχολικής εργασίας χωρίς να αποτελεί εργαλείο και μια ανανεωτική στρατηγική για τη βελτίωση όλων των παραγόντων που απαρτίζουν την καθημερινή εκπαιδευτική πραγματικότητα. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής-Π.Ε.Σ.Ε.Α.- θεωρεί ότι το προτεινόμενο Νομοσχέδιο αποτελεί ένα μεταβατικό στάδιο έως την κατάθεση νέου Ενιαίου νόμου για την Εκπαίδευση. Ενός νόμου που με την εισαγωγή ριζικών αλλαγών θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις ώστε το σχολείο της γειτονιάς να γίνει «ένα σχολείο για όλους» χωρίς εμπόδια στη μάθηση. Σε μια τέτοια κατεύθυνση, σε έναν ουσιαστικό και δημοκρατικό διάλογο έχουν θέση θέματα όπως: η έγκαιρη παρέμβαση που πρέπει να πάρει συγκεκριμένη μορφή ώστε να γίνει πράξη το δικαίωμα όλων των παιδιών να συμμετέχουν στην εκπαίδευση όσο πιο γρήγορα και έτοιμα μπορούν, η προσχολική εκπαίδευση με Τμήματα Ένταξης στα Νηπιαγωγεία πλήρως στελεχωμένα με εκπαιδευτικούς και υποστηρικτικό προσωπικό, οι δομικές αλλαγές που πρέπει να γίνουν στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ώστε να εξασφαλίζουν σε όλα τα παιδιά πραγματική πρόσβαση στο κοινωνικό αγαθό της Παιδείας, της Εκπαίδευσης και της Επαγγελματική Εκπαίδευσης των παιδιών με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας Μηνάς Ευσταθίου Λευτέρης Ρατσιάτος