• Σχόλιο του χρήστη 'Κώστας Γ' | 3 Δεκεμβρίου 2009, 00:07

    Αξιότιμη κυρία Υπουργέ Θα ήθελα και εγώ να αναφέρω την δική μας περίπτωση, ώστε να ληφθεί κατά το δυνατόν υπόψη: Η σύζυγος είναι φυσικός με πτυχίο του 1997, μετά από 6 συναπτά έτη σε ιδιωτική εκπαίδευση και συγκεκριμένα σε ΤΕΕ του ΥΠΕΠΘ (και φροντιστήρια) και χωρίς προϋπηρεσία σε δημόσιο σχολείο, λόγω των αλλαγών που προκάλεσε το Υπουργείο (Ν.3391/2005) έμεινε άνεργη, διότι το ΤΕΕ έκλεισε, απέλυσε όλους τους εκπαιδευτικούς των μαθημάτων γενικής παιδείας και μετατράπηκε σε ΕΠΑΣ. Αναγνωρίζοντας την προϋπηρεσία της (τις ώρες που της έγραφαν ότι δίδασκε φυσική και όχι τις πραγματικές που ήταν πολύ περισσότερες), συμπλήρωσε τα μόρια από ιδιωτική που απαιτούνταν (πάνω από 20) ώστε να γίνει αναπληρώτρια πρώτη φορά το 2008-2009 και φέτος 2009-2010. Στο τέλος της φετινής χρονιάς θα διαθέτει επιπλέον περίπου 19 μόρια πραγματικής προϋπηρεσίας, από τα 20 που απαιτούνται ώστε να κάνει αίτηση διορισμού(εκτός των 22 που διέθετε από Ιδιωτική). Θεωρούμε ότι είναι άδικο και απόλυτος αιφνιδιασμός να μην ληφθεί καμία μέριμνα για περιπτώσεις όπως αυτήν. Η προαναφερθείσα πρόταση βασίζεται στα παρακάτω επιχειρήματα: α) ουσιαστικά έγινε χρήση νόμου του κράτους, β) δεν απέκτησε ούτε ένα μόριο με «βύσμα» ή «κονέ», γ) έζησε επίσης την κατάργηση της επετηρίδας που σαφώς αποτελούσε ακόμη μία ανατροπή. Σε γενικότερο επίπεδο θεωρούμε ότι οι παρακάτω σκέψεις μπορούν να συμβάλουν θετικά: α) το υφιστάμενο σύστημα δίνει αρκετές ευκαιρίες σε διαφορετικές ομάδες (νέους, μεγαλύτερες ηλικίες, μεγάλες οικογένειες κλπ.) αρκεί να κλείσουν τα παράθυρα (ΟΑΕΔ, Σιβυτανίδιος κλπ.) και όλοι οι διορισμοί να γίνονται από τους πίνακες. β) η μεταβατική περίοδος (όπως παρακολουθούμε στην διαβούλευση) θεωρείται πολύ μικρή από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. θεωρούμε ότι θα πρέπει να είναι 3 έτη τουλάχιστον (σε περίπτωση που αποφασιστεί κατάργηση του υφιστάμενου συστήματος), ώστε να υπάρχει χρόνος για νέους προγραμματισμούς, σχέδια κλπ. και να μην βρεθούν απλά μερικές χιλιάδες άτομα άνεργοι την επόμενη χρονιά. γ) ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ θα πρέπει να αναβαθμιστεί, διότι όπως είναι σήμερα δεν δίνει ευκαιρίες σε εκπαιδευτικούς με μεταδοτικότητα και μεράκι, απλά αρκεί κάποιο ιδιωτικό φροντιστήριο και αρκετό διάβασμα (ακυρώνοντας ουσιαστικά το πτυχίο). Επιπρόσθετα είμαστε σίγουροι, ότι μία επιστημονική μελέτη πραγματικά θα αποδείξει ότι δεν υπάρχει διαφορά επιπέδου σε εκπαιδευτικούς που διορίστηκαν με ΑΣΕΠ και σε αυτούς εκτός ΑΣΕΠ (επομένως το επιχείρημα περί αξιοκρατίας δεν έχει στέρεη βάση). δ) το κράτος πρέπει να έχει συνέχεια και συνέπεια, διότι πολύ φοβάμαι ότι σε 2-3 χρόνια πάλι για μετατροπές στο σύστημα θα μιλάμε. ε) θεωρούμε ότι προέχουν άλλα σημαντικότερα θέματα στην παρούσα φάση και όχι ο τρόπος διορισμού των εκπαιδευτικών, που είναι και οι λιγότεροι σε σχέση με τους υφιστάμενους μόνιμους, ενδεικτικά αναφέρουμε : σχολικές αίθουσες, επιμόρφωση εκπαιδευτικών, υποχρεωτική διδασκαλία μαθημάτων όπως της φυσικής σε εργαστήριο με κατάλληλα όργανα και βιβλία που συνδέουν πρακτικά θέματα με την θεωρία κλπ. και ο κατάλογος είναι ατελείωτος… Με τιμή.