Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη daskalos | 3 Δεκεμβρίου 2009, 00:16
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κα Υπουργέ, Κα & Κε Υφυπουργοί, Παρακολουθώ εδώ και αρκετές ημέρες τη δημόσια διαβούλευση που εσείς για πρώτη φορά προσπαθείτε να καθιερώσετε στο χώρο της εκπαίδευσης και ειλικρινά επιτρέψτε μου να σας συγχαρώ και να σας ζητήσω να επιμείνετε προς αυτήν τη κατεύθυνση. Για τον τρόπο επιλογής στελεχών εκπαίδευσης, θα ήθελα να επισημάνω μερικά θέματα, με επιφανειακές προσεγγίσεις, ωστόσο ευελπιστώ ότι θα δώσω ένα σαφές στίγμα. Πολλή κουβέντα για τα μετρήσιμα μόρια, μετράω πολλά κείμενα με μετρήσιμα μόρια, τόσα που έχω χάσει τον λογαριασμό. Μα αγαπητοί μου συνομιλητές, μήπως θα έπρεπε να επιχειρήσουμε να ξεκινήσουμε κάπως «ανάποδα», δηλ. να απαντήσουμε σε ερωτήματα, όπως ποιο είναι το σχολείο στο οποίο θα πρέπει να ασκεί διοίκηση ο υποψήφιος διευθυντής; Ποια μορφή και ποια η φιλοσοφία των γραφείων εκπαίδευσης τα οποία θα κληθούν όχι να διεκπεραιώνουν μόνο καθημερινές εκπαιδευτικές ανάγκες, αλλά να διαχειρίζονται αποτελεσματικά το εκπαιδευτικό και μαθητικό δυναμικό (ανέφερα μόνο μία παράμετρο)οι υποψήφιοι προϊστάμενοι και διευθυντές εκπ/σης και να λαμβάνουν αποφάσεις με γνώμονα ποιοτικά χαρακτηριστικά; Δίνοντας απαντήσεις σε τέτοιου είδους ερωτήματα, θα αποδομήσουμε και τα χαρακτηριστικά των υποψηφίων που θα κληθούν να στελεχώσουν την εκπαίδευση και να υλοποιήσουν ανάλογη πολιτική. Ωστόσο, με βάση παλαιότερα νομοσχέδια με τα οποία πραγματοποιήθηκαν οι επιλογές στελεχών θα ήθελα να επικεντρωθώ σε μερικές αδυναμίες παραλείψεις, που κατά τη γνώμη μου, παρουσίαζαν. 1. Διαβαθμισμένη κλίμακα μοριοδότησης όλων των τίτλων ανάλογα με τη ΣΥΝΑΦΕΙΑ η οποία θα πρέπει να είναι απόλυτη με τη θέση του υποψήφιου στελέχους. Διαφορετικός ο ρόλος του διοικητικού στελέχους από τον καθοδηγητικό και συμβουλευτικό (παιδαγωγικό) ρόλο των σχολικών συμβούλων. Ένας διευθυντής (είναι η ψυχή του συλλόγου διδασκόντων και του σχολείου) συνδυάζοντας εμπειρία και γνώσεις μπορεί να γίνει ακόμα πιο αποτελεσματικός στο έργο του. 2. ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΡΧΗ η οποία και θα κληθεί να ελέγξει λεπτομερώς την αντιστοιχία βιογραφικών με τους τίτλους σπουδών, ώστε να αποφευχθούν στο μέτρο του δυνατού λάθη στους υπολογισμούς των μορίων. 3. Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: οι ερωτήσεις να υποβάλλονται από συγκεκριμένη θεματολογία και οι απαντήσεις να καταγράφονται με κάθε λεπτομέρεια από τους γραμματείς των συμβουλίων. Αν υπάρξει η δυνατότητα να μοριοδοτείται μόνο με του 10% της συνολικής αποτίμησης της υποψηφιότητας θα ήταν στη σωστή κατεύθυνση. 4. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: μετά την α΄επιλογή (α΄θητεία) ως στέλεχος να υπάρξει αξιολόγηση του έργου που έχει επιτελέσει ο εκπαιδευτικός και να μην προσμετρούνται ξανά μόρια παρά μόνο αν έχει υπάρξει κάποια μεταβολή στους τίτλους σπουδών του ( δια βίου μάθηση). Περίπου το 40% της συνολικής αποτίμησης. 5. Για πρώτη φορά όσοι επιθυμούν να κριθούν ως στελέχη εκπ/σης να συμμετάσχουν σε εξετάσεις (γραπτές, πολλαπλής επιλογής). Τις εξετάσεις να τις έχει αναλάβει ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ, ΑΔΙΑΒΛΗΤΗ ΑΡΧΗ η οποία με το κύρος της θα εξασφαλίζει την εγκυρότητα του όλου εγχειρήματος. Τα θέματα των εξετάσεων θα είναι γνωστά στους υποψήφιους από συγκεκριμένη τράπεζα θεμάτων. Η ανεξάρτητη αρχή μπορεί να είναι ή το ΑΣΕΠ ή το ΕΚΔΔ ή κάποιος άλλος φορέας που μπορεί η πολιτεία να στελεχώσει ανάλογα. Θέλω να πιστεύω ότι συνέβαλα, κι εγώ με τη σειρά μου, θετικά στην όλη διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης με τις αναγραφόμενες σκέψεις που σας κατέγραψα. ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΣΑΣ… Με εκτίμηση Α.Τ.