• Σχόλιο του χρήστη 'Μάχιμος Εκπαιδευτικός' | 21 Ιουνίου 2015, 15:21

    Αν και τακτικός εκπαιδευτικός (αυτό, και όχι το 'μόνιμος' είναι το αντίθετο του 'αναπληρωτή') θα συμφωνήσω με προλαλήσαντες συναδέλφους αναπληρωτές, αναφορικά με την κατά προτεραιότητα κάλυψη του ίδιου κενού (εφόσον αυτό υπάρξει και δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, και εφόσον ο ίδιος και οι μαθητές το επιθυμούν). Ομιλώ ως: 1. Παιδαγωγός. Είναι παιδαγωγικά και διδακτικά ορθό να ολοκληρώνει ο ίδιος εκπαιδευτικός ένα αντικείμενο σε δύο ή περισσότερες τάξεις -όπως συμβαίνει με ορισμένα μαθήματα, π.χ. Ευκλείδεια Γεωμετρία-), διότι η παιδαγωγική σχέση η οποία αναπτύσσεται μεταξύ Μαθητή και Εκπαιδευτικού, εκτός από σκοπό, αποτελεί και μέσο αποτελεσματικότητας της διδακτικής-μαθησιακής διαδικασίας. 2. Γονέας. Δεν είναι παιδαγωγικά ορθό το παιδάκι της Α΄Δημοτικού να αλλάζει δάσκαλο (αναπληρωτή) στη Β΄ και ξανά στη Γ΄, επειδή δεν μπορεί ο ίδιος αναπληρωτής να διδάξει και του χρόνου, αφού με το ισχύον σύστημα αυτό θα ήταν καθαρά θέμα τύχης. (Ομοίως για τις δύο τάξεις του Νηπιαγωγείου.) 3. Συνάδελφος. Ειδικά στα σχολεία της επαρχίας, με τις αποσπάσεις και τις μεταθέσεις, και κυρίως με τους διαφορετικούς αναπληρωτές ανά διδ. έτος, το διδακτικό προσωπικό μεταβάλλεται σε μεγάλο ποσοστό από χρονιά σε χρονιά, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά ο 'σύλλογος διδασκόντων', αφού ποτέ δεν είναι σταθερός. (Αυτό αποτέλεσε και τη μεγαλύτερη αδυναμία πρακτικής εφαρμογής της ενδοσχολικής αξιολόγησης της προηγούμενης κυβέρνησης, αφού πώς είναι δυνατόν να αποφασίζουν οι φετεινοί συνάδελφοι για τα μέτρα που θα ληφθούν του χρόνου, όταν τού χρόνου θα είναι άλλοι συνάδελφοι; Το ίδιο άτοπο ισχύει και για την εκλογή του Δ/ντή από το σύλλογο διδασκόντων.) Ευχαριστώ