Αρχική Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευσηΆρθρο 47: Θέματα αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Ρίτσα | 21 Ιουνίου 2015, 16:42
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο Νομοθέτης είναι ο ιδρυτής της πόλης, επιφορτισμένος να την εφοδιάσει με τους στέρεους αρχικούς θεσμούς. (Αριστοτέλους Πολιτικά) Θέμα: Άμεση εφαρμογή της απόφασης του ΣτΕ (527/2015) Με αφορμή την ομόφωνη απόφαση (527/2015) της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, θα θέλαμε να σας εκφράσουμε τη βαθιά μας αγανάκτηση ως επιτυχόντες Φιλόλογοι της προκήρυξης του Α.Σ.Ε.Π 2Π/2008, (ΦΕΚ 515/8-10-2008, Τεύχος Προκηρύξεων ΑΣΕΠ) σχετικά με την περιρρέουσα ατμόσφαιρα που κυριαρχεί στο διαδίκτυο, στις ίδιες τις απαντήσεις του Υπουργείου παιδείας (τμήμα Διεύθυνσης Προσωπικού) και τα έντυπα από αναφορές μη εφαρμογής της εν λόγω απόφασης. Οι απαντήσεις της Γενικής διεύθυνσης Προσωπικού Α/θμιας και Δ/θμιας εκπ/σης, διεύθυνση διοίκησης διορισμού, υπογεγραμμένη από την προϊσταμένη της διεύθυνσης κ. Ιωάννα Κορομπέλη, έρχονται να μας επιβεβαιώσουν ότι η πρόθεση του Υπουργείου δεν είναι η άμεση αποκατάσταση των αδικημένων και ΜΟΝΟ αλλά η συνέχιση μίας παλινωδίας που κρίθηκε πλέον αντισυνταγματική. Παρά ταύτα έχοντας πίστη στον Νόμο και τη Δικαιοσύνη, ευελπιστούμε ότι θα εφαρμοστεί επιτέλους ο νόμος 2525/1997 (Νόμος Αρσένη), δηλαδή 100% διορισμοί από τον πίνακα επιτυχόντων του τελευταίου Α.Σ.Ε.Π. (2008) όσον αφορά τους διορισμούς μονίμων και την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών, προκειμένου να επέλθει η δικαίωσή μας μετά από πολλά χρόνια επαγγελματικής και επιστημονικής “περιθωριοποίησης”. Παραθέτουμε το άρθρο 6, παράγραφο 7 από τον νόμο Αρσένη που αναφέρεται στον τρόπο πρόσληψης αναπληρωτών. Άλλωστε τα άρθρα 1 και 2 του νόμου 3848/2010, που δεν κρίθηκαν παράνομα από το ΣτΕ, αναφέρονται και αυτά στον νόμο Αρσένη. 7. Από το σχολικό έτος 1998 - 1999, προσωρινοί αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί προσλαμβάνονται, κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 2 του παρόντος άρθρου, από τους πίνακες διοριστέων του ν. 1566/1985 και από τους εγγεγραμμένους στους πίνακες των επιτυχόντων στον διαγωνισμό και μη διοριζόμενους σε οργανικές θέσεις. Από το έτος 2003, οι προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών γίνονται αποκλειστικά από τους πίνακες των επιτυχόντων στον διαγωνισμό υποψήφιων εκπαιδευτικών. Θα θέλαμε επίσης να απαντήσουμε στο επιχείρημα ότι ο νόμος Αρσένη θα καταργηθεί με νέο νόμο ή με νέα νομοθετική ρύθμιση. O νόμος Αρσένη δεν μπορεί να καταργηθεί αλλά να τροποποιηθεί μόνο με τη διενέργεια νέου διαγωνισμού ΑΣΕΠ. Ο 3848/2010 αποδεικνύει ότι ο νόμος Αρσένη δεν καταργείται αλλά τροποποιείται. Στο σημείο αυτό λοιπόν σας επισημαίνουμε τα ακόλουθα: Ο νόμος Αρσένη 2525/1997 δεν μπορεί να καταργηθεί γιατί ο νόμος Αρσένη είναι νόμος συνταγματικός, νόμος δηλαδή που έχει ενταχθεί στο Σύνταγμα της Ελλάδας μετά την αναθεώρηση του Συντάγματος. Συγκεκριμένα ως εξαίρεση του 2190/1994 έχει περάσει ο νόμος 2525/1997 με την αιτιολογική έκθεση στο άρθρο 118, παράγραφος 6 του Συντάγματος. Άλλωστε οι αποφάσεις 3593/2008, 3594/2008 και 3595/2008 της ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας καθώς και παλαιότερη απόφαση του Γ΄ τμήματος του πενταμελoύς ΣτΕ, η 2717/2004 αναφέρουν πως αποτελεί συνταγματική υποχρέωση του Υπουργείου Παιδείας από 01/01/2003 να διορίζει τους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αποκλειστικά από τον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Είμαστε επιτυχόντες Φιλόλογοι ύστερα από γραπτές εξετάσεις, που θεωρούνται αξιολόγηση αντικειμενικού τύπου με την επίβλεψη, τον έλεγχο και την επικαιροποίηση των αποτελεσμάτων από το Α.Σ.Ε.Π., το οποίο αποτελεί ανεξάρτητη αρχή. Οι επιδόσεις μας είναι πάρα πολύ υψηλές (με ποσοστό επιτυχίας 17,6%) στον πιο πρόσφατο και - θεωρούμενο από τους εκπαιδευτικούς κύκλους - πιο δύσκολο και υψηλών απαιτήσεων Α.Σ.Ε.Π. Συνεπώς, έχουμε κριθεί ότι διαθέτουμε τα απαιτούμενα προσόντα και τις παιδαγωγικές ικανότητες, για να γίνουμε δημόσιοι εκπαιδευτικοί λειτουργοί ΚΑΙ σε ό,τι αφορά στα γνωστικά μας αντικείμενα ΚΑΙ σε ό,τι αφορά στην παιδαγωγική ΚΑΙ διδακτική μας ικανότητα, ώστε να παράγουμε εκπαιδευτικό έργο ανάλογο των σύγχρονων απαιτήσεων. Σε αντίθεση με τους άλλους συναδέλφους μας οι οποίοι απέτυχαν ή δεν έλαβαν ποτέ μέρος σε κανένα γραπτό διαγωνισμό, το οποίο αποτελεί και το εχέγγυο των υψηλών προσόντων και απόδειξη αυτών με τρόπο αντικειμενικό και πλέον αξιόπιστο. Αυτό διαπιστώνεται εύκολα αν συγκρίνετε τον αριθμό των αιτήσεων για συμμετοχή στον συγκεκριμένο διαγωνισμό, γύρω στις 18.500, με τον αριθμό των 3.271 επιτυχόντων (αναλογία περίπου ⅙ βάσει των αιτήσεων, για την ακρίβεια 17,6%). Ζητούμε την έμπρακτη αξιοκρατία, τη διαφάνεια και την ισότητα που πρεσβεύει η Δημοκρατία απέναντι σε όλους τους πολίτες του κράτους. Δεν είναι δυνατόν σε όλο το δημόσιο τομέα οι διορισμοί και οι προσλήψεις να γίνονται αποκλειστικά μέσω Α.Σ.Ε.Π. και μόνο στην Εκπαίδευση να προτάσσεται η “αδιαφανής προϋπηρεσία” και μάλιστα να υποστηρίζεται με το ψευδοεπιχείρημα επιτυχίας (λόγω βάσης) σε κάποιον διαγωνισμό Α.Σ.Ε.Π. (24μηνο), θέση που προσβάλλει όχι μόνο τη νοημοσύνη και την αξιοπρέπειά μας, αλλά και υποτιμά τους κόπους μας. Το θέμα είναι πλέον όχι μόνο ηθικό και νομικό, αλλά άπτεται και της κοινωνικής δικαιοσύνης και νομιμότητας. Εξάλλου, επειδή τίθεται συχνά το επιχείρημα ότι συνάδελφοι “όργωναν” όλη την Ελλάδα προκειμένου να εργαστούν, οφείλουμε να αναφέρουμε ότι κι εμείς ήμασταν προθυμότατοι να μετακινηθούμε οπουδήποτε θα μας έστελναν να εργαστούμε και να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας σύμφωνα με το επάγγελμα που επιλέξαμε να κάνουμε. Όταν όμως απευθυνόμασταν στους ιθύνοντες ούτως ώστε να μας συμπεριλάβουν στο εκπαιδευτικό προσωπικό του δημόσιου σχολείου λαμβάναμε την απάντηση ότι δεν υπάρχουν θέσεις ή ότι δεν είναι οι ίδιοι αρμόδιοι, παραπέμποντάς μας σε άλλους, οι οποίοι με τη σειρά τους “ένιπταν τας χείρας τους”. Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, ότι απουσίαζε η έννοια της αξιοκρατίας και των ίσων ευκαιριών. Ήρθαμε σε επαφή με τον κ. Κουράκη στις 19 Μαρτίου 2015, καθώς και τη Μ. Τετάρτη, τον οποίο σε κλίμα ευγένειας τον ενημερώσαμε πλήρως για τις δίκαιες θέσεις μας, ως επιτυχόντες του ΑΣΕΠ 2008, σύμφωνα με τις επιταγές της απόφασης του ΣτΕ, και μάλιστα ο ίδιος ο υπουργός τόνισε την αναγκαιότητα ενός αξιοκρατικού συστήματος πρόσληψης καθηγητών. Παρά ταύτα μετά από ένα σύντομο χρονικό διάστημα, με έκπληξη ενημερωθήκαμε, στις 30-4-2015, από την Προϊσταμένη της Διεύθυνσης, την κα Ιωάννα Κορομπέλη, εγγράφως, πως το Υπουργείο Παιδείας δεν στοχεύει στην υλοποίηση της απόφασης του ΣτΕ περί αποκατάστασης της αδικίας. Γεννάται, λοιπόν, ένα πολιτικό αλλά και ηθικό ζήτημα: εφόσον η νόμιμη εκλεγμένη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας παραβιάζει τη δικαιοσύνη, τι μήνυμα περνά στους πολίτες αυτής της χώρας και δη στους νέους; Εμείς, ως νέοι άνθρωποι με γνώμονα την εμπιστοσύνη στην έννοια της Δικαιοσύνης και της Αξιοκρατίας, παρατηρούμε να μας υφαρπάζουν για άλλη μια φορά τις ελπίδες και να αμφισβητείται η φερεγγυότητα του ΑΣΕΠ. Σε ποια πολιτισμένη χώρα αμφισβητείται ο Νόμος και το Σύνταγμα; Ωστόσο, έχουμε πλήρη εμπιστοσύνη στους Έλληνες δικαστές και πιστεύουμε ακράδαντα πως όχι μόνο θα μας δικαιώσουν, αλλά θα αποδώσουν τα αυτονόητα, θα αποκαταστήσουν την εφαρμογή των Νόμων και του Συντάγματος και θα επαναφέρουν την έννοια της Δικαιοσύνης, της Διαφάνειας και της Αξιοκρατίας. Ως προς την αιτίαση του Υπουργείου Παιδείας πως οι πίνακες του ΑΣΕΠ 2008 στην ειδικότητά μας έχουν λήξει μετά τον διορισμό του 60-40, αυτό είναι εσφαλμένο. Οι πίνακες που έληξαν μετά τον διορισμό της παραπάνω ποσόστωσης είναι αυτοί του 40%. Οι πίνακες του ΑΣΕΠ λήγουν μετά από νέο ΑΣΕΠ και αυτός δεν έχει γίνει. Άλλη μία απόδειξη ότι οι πίνακες του ΑΣΕΠ 2008 παραμένουν ακόμα ανοικτοί είναι ότι το ΑΣΕΠ έχει αναρτημένους ακόμη τους πίνακες της προκήρυξης 2Π/2008, (ΦΕΚ 515/8-10-2008, Τεύχος Προκηρύξεων ΑΣΕΠ) ενώ του ΑΣΕΠ 2006 έχουν διαγραφεί από την ιστοσελίδα του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού. Επίσης στην αρνητική απάντηση του Υπουργείου Παιδείας με Αρ. πρωτ.: 67754/Ε2 στις αιτήσεις διορισμού των επιτυχόντων φιλολόγων του διαγωνισμού του 2008 αναφέρεται ότι “ Η διάρκεια ισχύος των πινάκων επιτυχίας όλων των διαγωνισμών του ΑΣΕΠ, πλην του τελευταίου διαγωνισμού του 2008, έχει λήξει…” “...από τους πίνακες επιτυχίας του ΑΣΕΠ 2008 οι οποίοι είναι σε ισχύ…”. Αλλά και η απόφαση 527/2015 του ΣτΕ προκρίνει τους επιτυχόντες του τελευταίου γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ “...ανεπιτρέπτως αυτοί (ενν. οι αναπληρωτές) προτιμώνται, έναντι άλλων επιτυχόντων εκπαιδευτικών του Α.Σ.Ε.Π., ως εκ της προϋπηρεσίας τους και της λήψεως απλώς της βαθμολογικής βάσης στον ίδιο ή, πολύ περισσότερο, σε προηγούμενο διαγωνισμό, διότι ελλείπει η απαραίτητη σύγκριση μεταξύ των επιτυχόντων”. Η ταύτισή μας με παράνομους πίνακες διορισμού, όπως ο ενιαίος πίνακας αναπληρωτών, συνιστά για μας απαξίωση και δεν την αποδεχόμαστε. Μάλιστα, ενώ το υπουργείο παιδείας μάς πληροφόρησε πως η απόφαση του ΣτΕ θα μεταβιβαστεί στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους για να αποφανθεί, ωστόσο παρακάμφθηκε αυτή η διαδικασία, δημιουργώντας ερωτήματα του τύπου: γιατί φοβάται το νομικό τμήμα και το τμήμα διοίκησης του υπουργείου τη γνωμοδότηση του ΝΣΚ; Τι συντεχνιακά συμφέροντα εξυπηρετεί; Μήπως φοβάται την επικύρωση της απόφασης του ΣτΕ; Μήπως θα ανάγκαζε την ηγεσία του υπουργείου να μην προβεί στη σύγκλιση μιας επιτροπής τρόπου διορισμών, η οποία δεν θα λάβει υπόψιν της την απόφαση του ΣτΕ 100% ; Δεν θα επιτρέψουμε την περιθωριοποίησή μας ξανά. Έχουμε ως δύναμη τη Δικαιοσύνη και πρέπει να δικαιωθούμε. Έχουμε εμπιστοσύνη στην αξιοκρατία που εκφράζει το ΑΣΕΠ και πιστεύουμε ακράδαντα πως δεν θα παραβιάσει ούτε θα μεταφράσει την απόφαση του ΣτΕ σύμφωνα με τις πελατειακές επιταγές της πολιτικής εξουσίας, η οποία εθελοτυφλεί ενώπιον της Δικαιοσύνης. Πιστεύουμε ότι το δίκαιο είναι η τάξη της πολιτικής κοινωνίας και ο νόμος είναι η εκπεφρασμένη επιταγή αυτής της τάξης. Αυτή την τάξη πρεσβεύει το ΑΣΕΠ. Για την πλήρη κατανόηση των όσων προαναφέρθηκαν σας παραθέτουμε ένα σύντομο ιστορικό. Όλα ξεκίνησαν το 2008 όταν, πριν την προκήρυξη του διαγωνισμού Α.Σ.Ε.Π. 2008, οι θέσεις των φιλολόγων με υπουργική απόφαση στις 25/08/2008 μειώθηκαν από 600 σε 480 καταργώντας την προηγούμενη υπουργική απόφαση 25/06/2008. Ο λόγος προφανής• μείωσαν τις θέσεις του διαγωνισμού για να αυξήσουν τις θέσεις εκτός διαγωνισμού με αδιαφανείς διαδικασίες, δίχως δηλαδή την επίβλεψη του Α.Σ.Ε.Π.. Λάβαμε μέρος λοιπόν σε έναν διαγωνισμό, που οι θέσεις εκ των προτέρων είχαν περιοριστεί, για να δοθούν σε εκπαιδευτικούς που δεν θα έδιναν εξετάσεις. Εκτός από την κάλυψη των θέσεων με άτομα εκτός Α.Σ.Ε.Π, μειώθηκε δραματικά ο αριθμός των θέσεων φιλολόγων το 2008. Παραθέτουμε αριθμό θέσεων προηγούμενων διαγωνισμών: 2002:1102, 2004:880, 2006:840 και το αποκορύφωμα 2008: 480 θέσεις. Ο λόγος πάλι προφανής. Βρήκαν άλλον έναν τρόπο για να αυξήσουν τις θέσεις διορισμών για εκπαιδευτικούς που δεν είχαν συμμετάσχει στον διαγωνισμό, αλλά ούτε και επρόκειτο. Επομένως, εκτός από το μεγαλύτερο όγκο ύλης (αύξηση της ύλης στην Ιστορία) και το μεγαλύτερο αριθμό των υποψηφίων στην ιστορία του διαγωνισμού (18.681), είχαμε να αντιμετωπίσουμε και το γεγονός του μειωμένου αριθμού θέσεων μέσω Α.Σ.Ε.Π. για τους λόγους που μόλις αναφέρθηκαν. Επομένως υπήρξε 100% αύξηση στους υποψηφίους: (2002:9.300 - 2008: 18.681), 56,44% μείωση στον αριθμό των θέσεων: (2002:1.102 - 2008:480), αναλογία θέσεων διοριστέων - συμμετεχόντων 1: 33 για τους Φιλολόγους. (ΑΣΕΠ, 2009) Κατ’ αρχάς, ο γραπτός διαγωνισμός διεξήχθη τον Ιανουάριο του 2009. Σύμφωνα με την τελεσίδικη απόφαση του ΣτΕ, η τότε υπουργός Παιδείας και ο τότε υπουργός Οικονομικών υφήρπαξαν τις πιστώσεις που θα έπρεπε να είχαν δοθεί σε εμάς και με αυτές προχώρησαν στον διορισμό άλλων εκπαιδευτικών. Στη θέση μας, λοιπόν, διορίστηκαν 780 μη επιτυχόντες του γραπτού διαγωνισμού (2008) παράνομα, όπως έχει ήδη αποφανθεί το δικαστήριο, ο διορισμός των οποίων, πλέον, δεν έχει νομική ισχύ. Ο στόχος της παραπάνω αυθαιρεσίας ήταν οι γνωστές πελατειακές σχέσεις. Το Υπουργείο Παιδείας ονομάζει διαχρονικά τα παραπάνω “ρουσφέτια’’ “διορισμούς από πίνακες αναπληρωτών”, που δεν είναι τίποτα άλλο από συμβασιούχους ορισμένου χρόνου, οι οποίοι γίνονται μόνιμοι σε αντίθεση με το άρθρο 103 του Συντάγματος. Το 2012 ήδη η τακτική αυτή απαγορεύτηκε με την πιλοτική για όλο το δημόσιο δίκη και την εκδοθείσα γνωμοδότηση 86/2012 της Ολομέλειας του ΣτΕ. Σύμφωνα με αυτή, απαγορεύεται ρητά η τροποποίηση συμβάσεων ορισμένου χρόνου σε συμβάσεις αορίστου χρόνου ή σε μόνιμο διορισμό. Στο Υπουργείο Παιδείας αυτή η τακτική συνεχίστηκε κανονικά και από την συγκυβέρνηση, αφήνοντάς μας αδιόριστους για 5 χρόνια τώρα. Κατόπιν αυτών, στις 28/3/2014 εκδόθηκε η υπ’αριθμ.1175/2014 απόφαση της επταμελούς σύνθεσης του Γ΄ τμήματος του ΣτΕ η οποία όχι μόνο μας δικαίωνε, αλλά μας έδινε και δικαίωμα να ζητήσουμε την ανάκληση των παράνομων διορισμών, οι οποίοι έγιναν με τις δικές μας πιστώσεις. Η τελεσίδικη απόφαση για το θέμα μας εκδόθηκε στις 16/02/2015 με αριθμό 527/2015 από την Ολομέλεια του Δικαστηρίου. Η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε ομόφωνα (ψήφοι 29-0) πως οι διορισμοί εκπαιδευτικών εκτός των γραπτών διαδικασιών του Α.Σ.Ε.Π. είναι αντισυνταγματικοί. Με το παραπάνω νομικό επιχείρημα, κατήργησε το δικαίωμα διορισμών εκτός Α.Σ.Ε.Π. και έκρινε παράνομους 3.000 περίπου διορισμούς εκτός Α.Σ.Ε.Π. που έγιναν την περίοδο 2009-2015, συμπεριλαμβανομένων και των 780 θέσεων φιλολόγων. Σύμφωνα λοιπόν με την απόφαση του ΣτΕ: “13. Επειδή, η μεταβατική διάταξη του άρθρου 9 παρ. 1 του ν. 3848/2010, κατά το μέρος που προβλέπει ότι οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών γίνονται, κατά το χρόνο που αυτή ισχύει, σε ποσοστό 40% από ενιαίους πίνακες αναπληρωτών με πραγματική προϋπηρεσία (πρβλ. και τη μνημονευθείσα στην ενδέκατη σκέψη ρύθμιση του άρθρου 6 παρ. 2 περ. α΄ υποπερ. ββ΄ του ν. 3255/2004), με αποτέλεσμα τον περιορισμό των διορισμών από τους πίνακες διοριστέων του διαγωνισμού του Α.Σ.Ε.Π., αντίκειται στις αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας (άρθρα 4 παρ. 1 και 103 παρ. 7 Συντάγματος)...η απόκτηση όμως της προϋπηρεσίας αυτής ανάγεται σε προσλήψεις αναπληρωτών ή ωρομισθίων, οι οποίες δεν είχαν υπαχθεί στον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής και ενόψει και των σχετικών διάσπαρτων στη νομοθεσία διατάξεων (όπως αυτές που αφορούν τις μνημονευθείσες στις δέκατη και ενδέκατη σκέψεις περιπτώσεις των άρθρων 6 παρ. 34 του ν. 3027/2002 και 41 παρ. 4 του ν. 3762/2009), δεν προκύπτει ότι έχουν γίνει με αξιοκρατικές εγγυήσεις...Τα ανωτέρω ισχύουν και όσον αφορά το διορισμό ως μόνιμων, α) εκπαιδευτικών με τριακοντάμηνη πραγματική υπηρεσία αναπληρωτών ή ωρομισθίων και β) εκπαιδευτικών με εικοσιτετράμηνη πραγματική υπηρεσία αναπληρωτών ή ωρομισθίων, οι οποίοι έχουν λάβει τη βαθμολογική βάση σε οποιονδήποτε διαγωνισμό εκπαιδευτικών του Α.Σ.Ε.Π. (άρθρο 9 παρ. 8 και 9 του ν. 3848/2010)...Τέλος, όσον αφορά ειδικώς τους προαναφερθέντες εκπαιδευτικούς με εικοσιτετράμηνη πραγματική υπηρεσία, οι οποίοι έχουν λάβει τη βαθμολογική βάση σε οποιονδήποτε διαγωνισμό εκπαιδευτικών του Α.Σ.Ε.Π., ανεπιτρέπτως αυτοί προτιμώνται, έναντι άλλων επιτυχόντων εκπαιδευτικών του Α.Σ.Ε.Π., ως εκ της προϋπηρεσίας τους και της λήψεως απλώς της βαθμολογικής βάσης στον ίδιο ή, πολύ περισσότερο, σε προηγούμενο διαγωνισμό, διότι ελλείπει η απαραίτητη σύγκριση μεταξύ των επιτυχόντων, η οποία θα επέτρεπε το διορισμό κάθε φορά των αξιότερων υποψηφίων”. Σας παραθέτουμε αναλυτικά τις προσλήψεις μονίμων φιλολόγων κατά τα έτη 2009 - 2015 σύμφωνα με τα όσα μας παρέθεσε το τμήμα Διορισμού του Υπουργείου Παιδείας (Μπούνια Θ., 2015): Τα αριθμητικά στοιχεία αποδεικνύουν πόσοι φιλόλογοι διορίστηκαν από τον πίνακα των επιτυχόντων του Α.Σ.Ε.Π. 2008 σύμφωνα με τη σειρά επιτυχίας, και πόσοι από διάφορες κατηγορίες που δεν έχουν ως κριτήριο τη βαθμολογική κατάταξη του τελευταίου διαγωνισμού εκπαιδευτικών. Σχολικά έτη 40% 30μηνο 24μηνο ΑΣΕΠ Σύνολο χωρίς ΑΣΕΠ Ποσοστά με ΑΣΕΠ Ποσοστά χωρίς ΑΣΕΠ 2009 – 2010 160 6 205 240 371 39,28% 60,72% 2010 – 2011 136 0 85 204 221 48% 52% 2011 – 2012 24 0 64 31 88 26,5% 73,95% 2012 – 2013 0 0 70 10 70 6,66% 93,34% 2013 – 2014 0 0 30 0 30 0% 100% 2014 – 2015 0 0 0 0 0 - - Σύνολο: 480 780 38.09% 61.91% Οι επιτυχόντες φιλόλογοι του διαγωνισμού 2008 ζητούμε να δημιουργηθούν φέτος οι πίνακες μονίμων και αναπληρωτών σύμφωνα με την κατάταξή μας στον τελευταίο διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π. 2008, ώστε να καταφέρουμε επιτέλους να εργαστούμε ως εκπαιδευτικοί στο δημόσιο σχολείο, αν και το δικαιούμαστε από τον Σεπτέμβριο του 2009. Απαίτηση που βρίσκει νομικό έρεισμα στην απόφαση του ΣτΕ (527/2015). Επιθυμούμε επίσης να υπενθυμίσουμε ότι, αν και ο διαγωνισμός Α.Σ.Ε.Π. εκπαιδευτικών υφίσταται από το 1998 έως σήμερα, εντούτοις, 17 χρόνια μετά, εξακολουθούν να εφευρίσκονται τρόποι καταπάτησης ενός αδιάβλητου θεσμού, όπως Ναυτικά σχολεία (έως το 2006), ΟΑΕΔ (έως το 2007), Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη (έως το 2008), Σιβιτανίδειο (έως το 2009), Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (έως το 2009), εικονικές απολύσεις ή απολύσεις από ιδιωτικά σχολεία, Αθωνιάδα Εκκλησιαστική Ακαδημία, εκκλησιαστικά σχολεία εξωτερικού, δημόσια σχολεία Κύπρου, Γυμνάσιο και Λύκειο ΕΚΚΝ Αυλώνας, Ειδική αγωγή, επιστροφή διαθεσίμων σε θέσεις φιλολόγων, δημιουργία 24μηνου, 30μηνου, ενιαίος πίνακας αναπληρωτών), χωρίς καθόλου να λαμβάνεται υπόψιν ότι εκπαιδευτικοί που αρίστευσαν στις εξετάσεις του Α.Σ.Ε.Π. (κάποιοι ακόμα και 3 φορές) θα έπρεπε σύμφωνα με τον Νόμο Αρσένη να εργάζονται είτε ως μόνιμοι, είτε ως αναπληρωτές στο δημόσιο σχολείο, συγκεντρώνοντας με αυτόν τον τρόπο προϋπηρεσία. Αντίθετα, εκπαιδευτικοί που είτε έχουν αποτύχει στον διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π. είτε δεν έχουν λάβει ποτέ μέρος, εργάζονται ως αναπληρωτές στη θέση των επιτυχόντων, των αντίστοιχων κάθε φορά διαγωνισμών, και διεκδικούν διορισμό προβάλλοντας ως επιχείρημα την πολυετή προϋπηρεσία που σε πολλές περιπτώσεις δεν προκύπτει από επιτυχία στον διαγωνισμό, όπως σαφέστατα ορίζει ο Νόμος. Ο εμπαιγμός μας πρέπει να σταματήσει πάραυτα και το Υπουργείο να μας διορίσει ξεκινώντας άμεσα και αποκλειστικά, όπως προβλέπεται και από την απόφαση του ΣτΕ. Μια διαφορετική απόφαση θα είναι πλήγμα για την ίδια τη Δημοκρατία, τη Διαφάνεια, την Ισονομία και την Ισότητα. Η δικαίωσή μας δεν είναι μόνο κοινωνική και ηθική επιταγή, είναι μια απόφαση που συντάσσεται με τη Δικαιοσύνη και την Αξιοκρατία. Σε περίπτωση που δεν εφαρμοστεί η απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ (527/2015), συγκεκαλυμμένοι πίσω από τη δικαιολογία ότι αναμένεται να βγει η τελική απόφαση του Διοικητικού Εφετείου, ή ότι η απόφαση του ΣτΕ δεν αφορά εμάς θα προστατεύσουμε τα δικαιώματά μας με κάθε νόμιμο και ένδικο τρόπο σε Ελλάδα και Ευρώπη. Αυτονόητα σκόπιμη και καταδικαστέα θα είναι και η εφεξής νέα τοποθέτηση εκπαιδευτικών (μονίμων, αναπληρωτών και ωρομισθίων) με τον παραπάνω τρόπο. Σε αντίθετη περίπτωση θα πρόκειται για σκόπιμη παραβίαση του Συντάγματος. Οι διορισμοί εκπαιδευτικών, οι οποίοι προέρχονται από καταργημένες ρυθμίσεις (ενιαίος πίνακας, 24μηνο, 30μηνο) και προηγούμενους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ εκτός του τελευταίου (2008), ή ακόμα και παραμονή στο υπάρχον σύστημα προσλήψεων αναπληρωτών - ωρομισθίων με κηρυγμένες ως παράνομες τις προϋπηρεσίες, ή τέλος μοριοδοτώντας όλα τα μόρια του ΑΣΕΠ συν προϋπηρεσία με συντελεστή κατά το πρότυπο του Ν. 3848 (άρθρα 3 και 5), αποτελούν παράβαση των αποφάσεων του Ανώτατου Ακυρωτικού δικαστηρίου (1175/2014 και 527/2015). Μετά τις αποφάσεις του δικαστηρίου 1175/2014 και 527/2015, οι οποίες απαγορεύουν τους διορισμούς εκτός ΑΣΕΠ, το Υπουργείο Παιδείας αναζητεί τρόπους να δημιουργήσει ένα νέο σύστημα διορισμών, εφόσον ο παλιός απορρίφθηκε από το Δικαστήριο. Στην προσπάθεια του αυτή το Υπουργείο Παιδείας συνέστησε επιτροπή που θα εξετάσει τον νέο αυτό τρόπο διορισμού των εκπαιδευτικών. Το λογικό θα ήταν στην επιτροπή αυτή να μετέχουν σύμβουλοι του ΝΣΚ, εκπρόσωποι του ΑΣΕΠ, του ΣτΕ και δικηγόροι μέλη των δικηγορικών συλλόγων της χώρας, προκειμένου να αναζητηθεί τρόπος προσαρμογής του νέου τρόπου διορισμού στις δικαστικές αποφάσεις. Αντίθετα, είδαμε στην παραπάνω επιτροπή να καλούνται συνδικαλιστές της ΟΛΜΕ, της ΔΟΕ, αιρετοί των ΚΥΣΔΕ και ΠΥΣΔΕ. Οι συνδικαλιστές αυτοί όχι μόνοι δεν έχουν την νομική υποδομή για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της επιτροπής, αλλά είναι πλήρως αναρμόδιοι. Οι προαναφερόμενες απόψεις μας ενισχύονται και από τον κ. Μπράτη ο οποίος στο ενημερωτικό δελτίο στις 19 Ιουνίου 2015 έθεσε θέμα δεοντολογίας και ασυμβίβαστου για μέλος της επιτροπής που ορίστηκε από τον αναπληρωτή υπουργό και προέρχεται από την ιδιωτική εκπαίδευση. (Μπράτης, 2015). Άλλωστε ο συνδικαλιστικός νόμος 1264/1982 δεν επιτρέπει οι συνδικαλιστές να έχουν άποψη για το ποιοι θα διορίζονται στο Δημόσιο. Οι αρμοδιότητες τους εξαντλούνται στο να διεκδικούν περισσότερους διορισμούς εκπαιδευτικών, προκειμένου να υπάρχουν καλύτερες συνθήκες εργασίας στα σχολεία. Ο τρόπος πρόσληψης στο δημόσιο προβλέπεται από το άρθρο 103, παράγραφοι 7 και 8 του Συντάγματος, η αρμοδιότητα ψήφισης εκτελεστικών του παραπάνω άρθρου νόμων για προσλήψεις στο δημόσιο ανήκει στην Βουλή, ενώ η αρμοδιότητα έκδοσης εγκυκλίων διορισμών ανήκει στην Κυβέρνηση. Επίσης, σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα 1/2003 ΦΕΚ 1/3-1-03 στα άρθρα 11, 12, 15, 16, 17, 18 όπου αναφέρονται οι αρμοδιότητες των αιρετών εκπροσώπων και των συμβουλίων των εκπαιδευτικών, δεν αναφέρεται τίποτα για εισήγηση ή γνωμοδότηση για διορισμούς εκπαιδευτικών. Μόνο στα άρθρα 13 και 14 που αφορούν στην ειδική αγωγή αναφέρει ότι μπορεί να γίνει εισήγηση του ποσοστού των διοριζομένων σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής. Οι αρμοδιότητες που έχουν ανατεθεί στην παραπάνω επιτροπή του Υπουργείου Παιδείας λόγω της συμμετοχής συνδικαλιστών σε αυτήν υπερβαίνουν τις νόμιμα οριζόμενες. Συνεπώς, όσο συνεχίζεται η παραμονή συνδικαλιστών, η επιτροπή αυτή δεν έχει τη νομιμότητα να αποφασίσει για τα ζητήματα που της έχουν ανατεθεί και όποια απόφαση παρθεί θα είναι έκνομη και καταχρηστική. Η διαμόρφωση ενός νέου συστήματος διορισμών δημοσίων υπαλλήλων βασισμένο σε κυβερνητικές και συνδικαλιστικές προθέσεις, εκτός της γνωμοδότησης του ΑΣΕΠ και της αξιοκρατίας, αντίκειται στο σκοπό και την αποστολή της ίδρυσης του ΑΣΕΠ “ άρθρα 1 και 2 του ν. 2190/1994 συνεστήθη ως ανεξάρτητη Αρχή το Α.Σ.Ε.Π., στο οποίο ανατέθηκε η αρμοδιότητα ελέγχου της ορθής εφαρμογής των διατάξεων που διέπουν τους διορισμούς και τις προσλήψεις στο δημόσιο τομέα. Σκοπός του νόμου ήταν, κατά την εισηγητική του έκθεση, «η απεξάρτηση των προσλήψεων και διορισμών στο δημόσιο τομέα από οποιαδήποτε κυβερνητική ή άλλη παρέμβαση και η αποκατάσταση της αξιοπιστίας της κοινής γνώμης στον ευαίσθητο αυτό τομέα», καθώς και η καθιέρωση συστήματος «με κύρια χαρακτηριστικά τη διαφάνεια, την αντικειμενικότητα και την αξιοκρατία υπό την εγγύηση του Α.Σ.Ε.Π.» Η στόχευση των συνδικαλιστών - μελών της επιτροπής έγινε φανερή από την πρώτη συνεδρίαση της, που πραγματοποιήθηκε στις 29/5/2015. Μετά τη λήξη της συνεδρίασης δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα news.gr ότι “ένα από τα σενάρια που συνεχίζουν να είναι στο τραπέζι είναι το μεικτό σύστημα που συνδυάζει τη γραπτή βαθμολογία του ΑΣΕΠ και την προϋπηρεσία” (Καλόγηρος, 2015). Γεγονός που αγνοεί και αντιτίθεται στην απόφαση του ΣτΕ, η οποία προκρίνει τους διορισμούς αποκλειστικά με βάση την αποδεδειγμένη αξιοσύνη κατά τη σειρά κατάταξης επιτυχίας στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ 2008. Άλλωστε και απόψεις έγκριτων νομικών υποστηρίζουν ότι ένα μεικτό σύστημα δεν βρίσκεται μέσα στο γράμμα του νόμου ίδρυσης του ΑΣΕΠ, εφόσον υπάρχει γραπτός διαγωνισμός, που θα έπρεπε να ισχύσει εξ ολοκλήρου. Στο Άρθρο 103 του Συντάγματος παρ. 7 αναφέρεται: «Η πρόσληψη υπαλλήλων στο Δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, ..., γίνεται είτε με διαγωνισμό είτε με επιλογή σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια και υπάγεται στον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής, όπως νόμος ορίζει. …». Είτε ο ένας τρόπος είτε ο έτερος, όχι συνδυασμός των δύο, εφόσον υπάρχουν επιτυχόντες γραπτού διαγωνισμού μέσω της κατάταξης επιτυχίας των οποίων μπορεί να αποδειχθεί με τον καταφανέστερο, αξιοκρατικότερο και αντικειμενικό τρόπο ο αξιώτερος. Φαίνεται όμως πως ο σκοπός των συνδικαλιστών είναι η παραμονή στις παρελθοντικές πολιτικές της προσμέτρησης προϋπηρεσίας. Να επισημάνουμε πως η προϋπηρεσία αυτή αποκτήθηκε χωρίς την εποπτεία του ΑΣΕΠ και γίνεται προσπάθεια να επιβιώσει κάτω από την επίφαση συνταγματικότητας και νομιμότητας της προσμέτρησης και της γραπτής βαθμολογίας του ΑΣΕΠ. Συγκεκριμένα η ΟΛΜΕ σε υπόμνημα της προς τον Υπουργό Παιδείας κ. Α. Μπαλτά με Αρ. πρωτοκόλλου 361 διεκδικεί άμεσο διορισμό όσων είναι διοριστέοι από το 2010 (διοριστέοι ΑΣΕΠ 2008 και το αντίστοιχο 40%, πίνακες 30μηνου – 24μηνου και κλειστός πίνακας πολυτέκνων) οι υπόλοιποι δε από έναν πίνακα συνολικής προϋπηρεσίας, στον οποίο να αναγνωριστεί ολόκληρη η προϋπηρεσία αναπληρωτών - ωρομισθίων από το 2010, ζητώντας επίσης να καταργηθούν οι αντίστοιχες διατάξεις του ν. 3848/10. (Υπόμνημα ΟΛΜΕ, 2015). Σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο του κ. Μπράτη ο κ. Πιλάλης, διευθυντής του αναπληρωτή Υπουργού κ. Κουράκη, κατέθεσε στη συνεδρίαση της επιτροπής στις 19 Ιουνίου 2015 την ακόλουθη πρόταση “Να υπολογίζεται με ένα μόριο για κάθε βαθμό η επιτυχία στον ΑΣΕΠ του 2008, αλλά μόνο για τους επιτυχόντες. Δηλαδή : Βαθμολογία 70 Χ 1 μόριο = 70 μόρια Βαθμολογία 54 Χ 0 = 0 μόρια ● Να υπολογίζεται με ένα μόριο κάθε μήνας προϋπηρεσίας π.χ. 80 μήνες χ 1 μόριο = 80 μόρια Στη συνέχεια θα γίνει μια ενιαία λίστα με το άθροισμα των μορίων και από τις 2 κατηγορίες. Δεν αποτελεί προϋπόθεση η επιτυχία στον ΑΣΕΠ, προκειμένου να συμπεριληφθεί κάποιος στην τελική λίστα. Μπορεί μόνο με την προϋπηρεσία”. (Μπράτης, 2015) Τα παραπάνω συνιστούν το ποινικό αδίκημα της ηθικής αυτουργίας σε παραβίαση καθήκοντος, αφού προτείνουν ευθέως στον υπουργό Παιδείας να παραβιάσει πλήρως την απόφαση 527/2015 Ολομ. ΣτΕ. Είναι φυσικά πασιφανές ότι αλλοιώνεται πλήρως και παραχαράζεται η αμετάκλητη απόφαση του ΣτΕ σε προκρούστειες προσαρμογές. Το αποτέλεσμα αυτής της τακτικής είναι ως εκπαιδευτικοί με υψηλή επίδοση στον τελευταίο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ να τεθούμε εκτός των ενιαίων πινάκων διορισμού-αναπληρωτών. Αντίθετα, επιδιώκεται να εισέλθουν σε αυτούς οι κατηργημένες από την απόφαση του ΣτΕ κατηγορίες διορισμού του ενιαίου πίνακα αναπληρωτών, του 24μηνου και του 30μήνου, μετονομαζόμενοι ίσως σε αναπληρωτές με μεγάλη προϋπηρεσία! Εντύπωση επίσης προκαλεί η αλλαγή της σύστασης της επιτροπής, από την οποία εξήλθαν τα διοικητικά στελέχη της αρμόδιας Διεύθυνσης Διορισμών του Υπουργείου Παιδείας, ενώ παρέμειναν οι συνδικαλιστές. (Μπράτης, 2015) Ελλοχεύει, λοιπόν, ο κίνδυνος να αποφασίσει η επιτροπή για το μέλλον μας δίχως να λάβει υπόψη την απόφαση 527/2015 Ολομ. ΣτΕ, όπως οφείλει. Στο όνομα της υπηρέτησης συντεχνιακών συμφερόντων, προωθείται η αναγνώριση της προϋπηρεσίας για τους επόμενους διορισμούς, η οποία κρίθηκε ομόφωνα παράνομη και αντισυνταγματική σύμφωνα με την παραπάνω απόφαση της ολομέλειας του ΣτΕ (527/2015). Από τα παραπάνω προκύπτει ότι μία επιτροπή αποκλειστικά συνδικαλιστών θα γνωμοδοτήσει για τους επόμενους διορισμούς υποκαθιστώντας την ισχύ αμετάκλητων δικαστικών αποφάσεων ακολουθώντας αντισυνταγματικές ατραπούς. Αφού σύμφωνα με το άρθρο 95 παρ. 5 του Συντάγματος (όπως αναθεωρήθηκε το έτος 2001), «η διοίκηση έχει υποχρέωση να συμμορφώνεται προς τις δικαστικές αποφάσεις. Η παράβαση της υποχρέωσης αυτής γεννά ευθύνη για κάθε αρμόδιο όργανο, όπως νόμος ορίζει. Νόμος ορίζει τα αναγκαία μέτρα για τη διασφάλιση της συμμόρφωσης της διοίκησης». Ο παραβάτης, εκτός από τη δίωξη για παράβαση καθήκοντος κατά το άρθρο 259 του Ποινικού Κώδικα, υπέχει και προσωπική ευθύνη για αποζημίωση. Ταυτόχρονα η μη συμμόρφωση με δικαστικές αποφάσεις είναι και παράνομη καθώς ο εκδοθείς, μετά τη συνταγματική αναθεώρηση του έτους 2001, νόμος 3068/2002 (ΦΕΚ Α΄ 274/14.11.2002) ορίζει στο άρθρο 1 πως το Δημόσιο, οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης και τα λοιπά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου έχουν υποχρέωση να συμμορφώνονται χωρίς καθυστέρηση προς τις δικαστικές αποφάσεις. Ενώ στο άρθρο 2 και 3 ορίζονται οι αρμοδιότητες του τριμελούς συμβουλίου σε περίπτωση όπου μετά από αίτηση του ενδιαφερομένου, διαπιστωθεί καθυστέρηση, παράλειψη ή άρνηση συμμόρφωσης ή πλημμελής συμμόρφωση της διοίκησης προς τα κριθέντα με δικαστική απόφαση. Αιτούμεθα οι διορισμοί των Φιλολόγων φέτος να γίνουν σύμφωνα με την κατάταξη μας στον πίνακα ΑΣΕΠ 2008 ΚΑΙ ΜΟΝΟ, για να αποκατασταθεί το αίσθημα δικαίου. Επί παραδείγματι: Το 2008 προκηρύχτηκε γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ και διορίστηκαν 484 φιλόλογοι Όφειλε το Υπουργείο Παιδείας, βάσει νόμου, να διορίσει στη συνέχεια τον 485 επιτυχόντα ή επιτυχούσα και εξής. Δεν διόρισαν καθ’ αυτόν τον τρόπο, αλλά με προϋπηρεσία παράνομη. Ως έχοντες έννομο συμφέρον καταγγέλλουμε τις τακτικές των συνδικαλιστών (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, αιρετοί ΚΥΣΔΕ και ΠΥΣΔΕ) να πιέσουν το Υπουργείο να παραβιάσει την απόφαση του ΣτΕ σε βάρος μας ως των υψηλόβαθμων επιτυχόντων φιλολόγων του ΑΣΕΠ 2008. Δηλώνουμε πως σε περίπτωση παραβίασης και συνταγματικής παρέκκλισης θα προσφύγουμε στο συμβούλιο εφαρμογής αποφάσεων του ΣτΕ, ώστε να υπάρξει άμεσα απαρέγκλιτη συμμόρφωση με τις αποφάσεις του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου. Επίσης, θα προσφύγουμε στην κυρία Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, προκειμένου να μηνύσουμε όσους εξωθεσμικά παρεμβαίνουν στην ομαλή λειτουργία του Υπουργείου Παιδείας, στρεφόμενοι εναντίον του έννομου συμφέροντός μας για διορισμό. Επιτέλους, πρέπει στο Υπουργείο Παιδείας να κυριαρχήσει η Δικαιοσύνη, αρχής γενομένης από την αποκατάσταση των Επιτυχόντων ΑΣΕΠ 2008. Μάλιστα, ο αποχωρών Πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας κ. Σωτήριος Ρίζος, ο οποίος ήταν ο πρόεδρος της δίκης στις 6/6/2014 για τους διορισμούς εκπαιδευτικών και ήταν αυτός που υπέγραψε την απόφαση 527/2015, με μελανά χρώματα σκιαγράφησε και την κατάσταση της ελληνικής δημόσιας διοίκησης λέγοντας: «Κανένα μέτρο οικονομικό, καμία ανάπτυξη, καμία έξωθεν βοήθεια δεν πρόκειται να ανακόψει την καθοδική πορεία των πραγμάτων, αν μείνει άθικτος ο κόσμος των εσφαλμένων νοοτροπιών... Η εικόνα που αποκομίσαμε από τον φάκελο των υποθέσεων αλλά και από τις δίκες πιστοποιούν ότι η ελληνική διοίκηση οδηγήθηκε σε μια κατάσταση, που αδυνατεί να υποστηρίξει τους σκοπούς του Κράτους, δεδομένου ότι καθοδόν και με τη συνέργεια της Πολιτικής, οργανώθηκε με αρχές αυτοπροστασίας του προσωπικού της, κεκαλυμμένες με τον μανδύα της δημοκρατικής αρχής. Με αλλεπάλληλους νόμους δημιουργήθηκε αχλύς περί την αποστολή και την σπουδαιότητα της διοικήσεως με αποτέλεσμα να απομακρυνθούμε από τους κλασσικούς αρχιτέκτονες των σύγχρονων διοικήσεων». (Μάνδρου, 2015) Με εκτίμηση Οι επιτυχόντες Φιλόλογοι του Α.Σ.Ε.Π. Εκπαιδευτικών 2008 Πηγές: 1. ΑΣΕΠ, 2008, Έκδοση προκήρυξης 2Π/2008, ανασύρθηκε στις 20 Οκτωβρίου 2008, από: https://www.asep.gr/asep/site/home/LC+Menu/ENHMEROSI/deltia+tipou/2008/10/20-10-2008-1.csp, Αθήνα, 2008. 2. ΑΣΕΠ, 2009, Δελτίο τύπου, Γραπτός Διαγωνισμός Εκπαιδευτικών (Προκ. 2Π/2008), ανασύρθηκε στις 31 Ιανουαρίου 2009 από: https://www.asep.gr/asep/site/home/LC+Menu/ENHMEROSI/deltia+tipou/2009/01_2009/31_1_2009_9.csp, Αθήνα, 2009 3. Καλόγηρος Βασίλης, 2015, Προοπτική για 2500 διορισμούς από το υπουργείο παιδείας, ανασύρθηκε στις 4 Ιουνίου 2015 από http://www.news.gr/ellada/ekpaidefsh/article/223612/prooptikh-gia-2500-diorismoys-apo-to-ypoyrgeio.html 4. Μάνδρου Ιωάννα, 2015, Σκληρή γλώσσα από Σωτήρη Ρίζο, ανασύρθηκε στις 7 Ιουνίου 2015 από http://www.kathimerini.gr/818131/article/epikairothta/ellada/sklhrh-glwssa-apo-swt-rizo, Καθημερινή, 2015 5. Μπράτης Δημήτρης, 2015, facebook, Την Πέμπτη 4/6 η νέα συνεδρίαση της ομάδας εργασίας για τους διορισμούς, ανασύρθηκε στις 1 Ιουνίου 2015 από http://xenesglosses.eu/2015/06/tin-pempti-46-nea-synedriasi-tis-omadas-ergasias-gia-tous-diorismous/ 6. Μπράτης Δ., Παληγιάννης Β., Συνεδρίαση της Επιτροπής για τους μόνιμους διορισμούς, ανασύρθηκε στις 19 Ιουνίου 2015 από http://www.mpratis.gr/index.php/2015-04-18-07-52-27/48-19-6-2015-synedriasi-epitropis-gia-tous-monimous-diorismoys, Αθήνα, 2015 7. Νόμος 2525/1997, (αριθμός φύλλου, 128), ανασύρθηκε στις 23 Σεπτεμβρίου 1997 από http://www.et.gr/index.php/2013-01-28-14-06-23/search-laws, Εθνικό Τυπογραφείο, 1997 8. Νόμος 3068/2002, (ΦΕΚ Α΄ 274/14.11.2002) https://nomoi.info/%CE%A6%CE%95%CE%9A-%CE%91-274-2002-%CF%83%CE%B5%CE%BB-1.html 9. Πίνακες ΑΣΕΠ, 2008, 2Π/2008 και 3Π/2008 : Εκδόθηκαν τα οριστικά αποτελέσματα των κλάδων ΠΕ01 Θεολόγων, ΠΕ02 Φιλολόγων, ΠΕ05 Γαλλικής Γλώσσας, ΠΕ07 Γερμανικής Γλώσσας και ΠΕ34 Ιταλικής. ανασύρθηκε στις 11 Νοεμβρίου 2008 από: https://www.asep.gr/asep/site/home/Tabs/Diagonismi/graptoi/ASEP/2p2008.csp?tabId=&lcmenuId=, Αθήνα, 2008 10. Προεδρικό Διάταγμα 1/2003 ΦΕΚ 1/3-1-03 http://dipe.lef.sch.gr/documents/nomothesia/PD-1-2003.pdf 11. ΣτΕ (2015), ΣτΕ, 527/2015 (Ολομέλεια), ανασύρθηκε στις 19 Φεβρουαρίου 2015 http://www.ste.gr/portal/page/portal/StE/ProsfatesApofaseis#a348, Αθήνα, 2015. 12. Υπόμνημα ΟΛΜΕ, 2015, Η πρόταση της ΟΛΜΕ για τους διορισμούς των εκπαιδευτικών για τη σχολική χρονιά 2015 - 2016, ανασύρθηκε στις 9 Ιουνίου από http://olme-attik.att.sch.gr/new/?p=9240, Αθήνα, 2015 13. Υπουργείο Παιδείας, τμήμα Α΄ Διορισμών, Μπούνια Θ, 2015, «Απάντηση σε ερώτημα», Αρ. Πρωτοκόλλου: 42852/Ε2, 16 Μαρτίου, Μαρούσι, 2015 14. Υπουργείο Παιδείας, Γενική Διεύθυνση Προσωπικού, τμήμα Α΄ “Απάντηση σε αίτημα” Αρ. πρωτ.: 67754/Ε2, 30 Απριλίου, Μαρούσι, 2015.