Αναρωτιέμαι, με ποιο τρόπο έχει πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση κάποιος που έχει τελειώσει το σχολείο πριν 5, 10, 15 ή/και περισσότερα χρόνια. Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη. Και η πρόσβαση στο ΕΑΠ είναι με κλήρωση και με δίδακτρα.
Το σύνταγμα ωστόσο ορίζει πως "Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια".
Η απουσία σχετικής πρόβλεψης ή η πρόταση του νομοσχεδίου -αλλά και κάποιων εκ των συμμετοχόντων στον διάλογο- με έναν τρόπο που ενισχύει την ομοιόμορφη, άνιση και ισοπεδωτική αντιμετώπιση, καθιστά για μερίδα πολιτών το δικαίωμα στη μόρφωση τυπικό, αναποτελεσματικό και εικονικό, κατά παράβαση βεβαίως, των συνταγματικών διατάξεων για πρόσβαση όλων στη δωρεάν εκπαίδευση με όρους ισότητας, αξιοκρατίας, αναλογικότητας και μη αποκλεισμού.
Η ανάληψη σχετικής μέριμνας θα ήταν σύμφωνη με τις συνταγματικές επιταγές αλλά και μια συνεπής αριστερή δημοκρατική παρέμβαση.
Αναρωτιέμαι, με ποιο τρόπο έχει πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση κάποιος που έχει τελειώσει το σχολείο πριν 5, 10, 15 ή/και περισσότερα χρόνια. Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη. Και η πρόσβαση στο ΕΑΠ είναι με κλήρωση και με δίδακτρα. Το σύνταγμα ωστόσο ορίζει πως "Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια". Η απουσία σχετικής πρόβλεψης ή η πρόταση του νομοσχεδίου -αλλά και κάποιων εκ των συμμετοχόντων στον διάλογο- με έναν τρόπο που ενισχύει την ομοιόμορφη, άνιση και ισοπεδωτική αντιμετώπιση, καθιστά για μερίδα πολιτών το δικαίωμα στη μόρφωση τυπικό, αναποτελεσματικό και εικονικό, κατά παράβαση βεβαίως, των συνταγματικών διατάξεων για πρόσβαση όλων στη δωρεάν εκπαίδευση με όρους ισότητας, αξιοκρατίας, αναλογικότητας και μη αποκλεισμού. Η ανάληψη σχετικής μέριμνας θα ήταν σύμφωνη με τις συνταγματικές επιταγές αλλά και μια συνεπής αριστερή δημοκρατική παρέμβαση.