Αρχική Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευσηΆρθρο 47: Θέματα αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Αθηνά | 21 Ιουνίου 2015, 20:44
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σχόλιο επί του εδαφίου γ' της παραγράφου 2 του άρθρου 47 που ορίζει ότι "Οι ενιαίοι πίνακες προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών τροφοδοτούνται από το ανωτέρω χρονικό διάστημα με τα στοιχεία προϋπηρεσίας από το σχολικό έτος 2015-2016": Προφανώς στους ως άνω αορίστως ως προς χρόνο κατάρτισής τους περιγραφόμενους, ενιαίους πίνακες αναπληρωτών συμπεριλαμβάνονται με διασταλτική ερμηνεία ή θα πρέπει να συμπεριλαμβάνονται σε αντίθετη περίπτωση και οι πίνακες αναπληρωτών μηδενικής προϋπηρεσίας. Η τυχόν μη αναγνώριση της κτηθείσας προϋπηρεσίας των αναπληρωτών που έχουν καταταγεί στον ισχύοντα πίνακα μηδενικής προϋπηρεσίας αποτελεί εις βάρος τους δυσμενή διακριτική εργασιακή μεταχείριση, τη στιγμή που οι εν λόγω αναπληρωτές προσλαμβάνονται συστηματικά κατ' έτος λόγω των σταθερών υπαρχουσών οργανικών κενών σε πολλές ειδικότητες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κενών που δεν μπορούν εκ των πραγμάτων να καλύψουν οι διοριστέοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί. Ακολούθως, η διατήρηση ισχύος του κριτηρίου κατάταξης υποψηφίων αναπληρωτών μηδενικής προϋπηρεσίας βάσει του χρόνου κτήσης πτυχίου(ως οιονεί κριτήριο κτηθείσας προϋπηρεσίας δυνάμει της αρχαιότητας πτυχίου)κατ’ άρθρον 9 παρ. 4 Ν. 3848/2010 δεν μπορεί να δικαιολογηθεί αντικειμενικά, αυτοτελώς τιθέμενο ως μη αξιολογικό και μη αντικειμενικό, ενώ στην περίπτωση τροφοδότησης της κτηθείσας προϋπηρεσίας η διατήρησή του θα συνιστούσε έμμεση μοριοδότηση εις διπλούν της κτηθείσας προϋπηρεσίας. Σε κάθε περίπτωση το κριτήριο κατάταξης βάσει του χρόνου κτήσης πτυχίου ως προς την κατάρτιση πινάκων αναπληρωτών μηδενικής προϋπηρεσίας δεν είναι νόμιμο και δεν συμμορφώνεται προς τις συνταγματικές επιταγές ισότητας και αξιοκρατίας που διέπουν τις προσλήψεις στο Δημόσιο Τομέα και δη εν προκειμένω τις προσλήψεις των υποψήφιων αναπληρωτών εκπαιδευτικών.Η δε κατάρτιση των πινάκων αναπληρωτών μηδενικής προϋπηρεσίας για το σχολικό έτος 2014-2015, καθώς και των όποιων πινάκων μη διοριστέων αναπληρωτών εκπαιδευτικών καταρτισθούν για το ερχόμενο σχολικό έτος, κατ’ άρθρον 9 παρ. 4 Ν. 3848/2010, δεν συνιστά σε καμιά περίπτωση, εξαιρετική, αλλά συνήθη κατ’ έτος και συστηματικώς προκύπτουσα περίπτωση της εξάντλησης ενός ή περισσότερων πινάκων της παραγράφου 2 του άρθρου 9 Ν. 3848/2010 και της εφαρμογής του αστάθμητου μη αξιολογικού και μη αντικειμενικού κριτηρίου του χρόνου κτήσης πτυχίου. Για τον λόγο αυτό, δεν μπορεί να στοιχειοθετηθεί στη βάση εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 9 παρ. 4 Ν. 3848/2010 η συνταγματικότητα και νομιμότητα μιας συστηματικής και όχι εξαιρετικής, κατά τα οριζόμενα στο νόμο, κατάταξης βάσει του χρόνου κτήσης πτυχίου, τη στιγμή που, de facto, δεν διοργανώνεται γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ Εκπαιδευτικών κάθε τρία έτη, όπως νόμος ορίζει, καθώς και τη στιγμή που έχει μεσολαβήσει χρονικό διάστημα πλέον των τριών ετών από τη δημοσίευση και θέση σε ισχύ του Ν. 3848/2010.