• Σχόλιο του χρήστη 'Βαγγέλης' | 21 Ιουνίου 2015, 21:48

    Μέσα σε μια σχολική τάξη και προκειμένου να επιτευχθεί η περιβόητη ένταξη, για την οποία όλοι κόπτονται, απαιτείται η συνειδητοποίηση ότι οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες(ε.ε.α.) ΔΕΝ ανήκουν σε μια ειδική εκπαιδευτική κατηγορία και, ως εκ τούτου, γενικοί και ειδικοί παιδαγωγοί έχουν κοινή ευθύνη ως προς την εκπαίδευση όλων των μαθητών, συμπεριλαμβανομένων και των μαθητών με ε.ε.α.Διαφορετική πρακτική αποτελεί σαφέστατη διάκριση και συντελεί στην περιθωριοποίηση και τον στιγματισμό των μαθητών. Με άλλα λόγια ΔΕΝ υπάρχουν "ειδικοί" και "γενικοί" μαθητές και οι "ειδικοί" παιδαγωγοί έχουν ως κύρια προσδιοριστική ιδιότητα τη λέξη "παιδαγωγοί"(που αποτελεί το βασικό τους τίτλο σπουδών)κι όχι τη λέξη "ειδικοί", λέξη που φανερώνει από μόνη της την ειδίκευση κι επιπρόσθετα προσόντα. Κατά συνέπεια, δεν αντιλαμβάνομαι γιατί οι ΠΕ60.50 και 70.50 να είναι ικανοί να διδάξουν σε "ειδική" τάξη (κάτι που απαιτεί επιπρόσθετα προσόντα)και να μην μπορούν να διδάξουν σε γενική τάξη(κάτι για το οποίο αρκεί ο βασικός τίτλος σπουδών);Εξυπηρετεί κάτι τέτοιο τις ανάγκες της εκπαίδευσης ή των μαθητών με ε.ε.α.;Εξυπηρετεί κάτι τέτοιο την ένταξη;Είναι επιστημονικά(κι όχι συμφεροντολογικά και συντεχνιακά)αποδεκτό; Στις τρεις τελευταίες ερωτήσεις η απάντηση είναι σαφέστατα ΟΧΙ, όσον αφορά την πρώτη ερώτηση θεωρώ περιττό να πω κάτι. Θεωρώ λοιπόν αυτονόητο και απολύτως δίκαιο η προυπηρεσία που αποκτήθηκε σε δομές ειδικής να προσμετράται και στους πίνακες γενικής!