Αρχική Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευσηΆρθρο 47: Θέματα αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Φώτης | 22 Ιουνίου 2015, 01:14
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η παράγραφος 4 του άρθρου 47 είναι νομικά και παιδαγωγικά απαράδεκτη. Νομικά απαράδεκτη γιατί καταργεί την αρχή της ισότητας που είναι κατοχυρωμένη στο σύνταγμα. Δηλαδή μπορεί να υπάρχουν αναπληρωτές που εργάστηκαν στην Ειδική Αγωγή (πχ Παράλληλη Στήριξη) αλλά εάν η πρόσληψη έγινε από τον Πίνακα της Γενικής Εκπαίδευσης(λόγω εξάντληση του αντίστοιχου Πίνακα της Ειδικής) τότε η προϋπηρεσία προσμετρείται στον Πίνακα της Γενικής Εκπαίδευσης ενώ εάν η πρόσληψη έγινε από τον οικείο Πίνακα της Ειδικής Εκπαίδευσης δεν προσμετρείται. Πουθενά στον Κόσμο, η προϋπηρεσία σε ίδια καθήκοντα δεν αντιμετωπίζεται άνισα. Επίσης η παρ.4 του άρθρου 47 είναι παιδαγωγικά απαράδεκτη. Μέσα στις τάξεις της Γενικής Εκπαίδευσης υπάρχουν μαθητές που μπορεί να μην έτυχε να διαγνωστούν αλλά να είναι παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και να στερούνται την κατάλληλη αντιμετώπιση γιατί ο εκπαιδευτικός της τάξης μπορεί να μην έχει εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή. Επομένως, θα πρέπει να ενθαρρύνουμε εκπαιδευτικούς με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή να εργάζονται σε τάξεις της Γενικής Εκπαίδευσης αντίθετα εάν εφαρμοστεί η παρ.4 του άρθρου 47 τότε σταδιακά απομακρύνονται από την Γενική Εκπαίδευση. Επιπλέον, η παιδαγωγική σήμερα απαιτεί τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες όσο είναι δυνατόν να φοιτούν σε τάξεις της Γενικής Εκπαίδευσης και να υποστηρίζονται αν είναι απαραίτητο από εκπαιδευτικό της Ειδικής Εκπαίδευσης όποιος θα συνεργάζεται στενά με τον εκπαιδευτικό της τάξης και από κοινού να σχεδιάζουν και να παρουσιάζουν τη διδασκαλία. Οι δύο εκπαιδευτικοί, ο Εκπαιδευτικός της Ειδικής Εκπαίδευσης και ο Εκπαιδευτικός της Γενικής τάξης θα πρέπει από κοινού να υποστηρίζουν όλους τους μαθητές της τάξης προκειμένου να μην στιγματίζεται το παιδί με τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Άρα σύμφωνα με την σύγχρονη παιδαγωγική η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών της Ειδικής Εκπαίδευσης είναι και προϋπηρεσία Γενικής Εκπαίδευσης οπότε πρέπει να προσμετρείται στους πίνακες της Γενικής Εκπαίδευσης. Για όλους τους παραπάνω λόγους ζητάω την απόσυρση της παραγράφου 4 του άρθρου 47.