Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Σοφία Αγάπη | 3 Δεκεμβρίου 2009, 05:30
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αγαπητή Κα Διαμαντοπούλου, Ένα πολύ σημαντικό κομμάτι που πρέπει να κοιτάξετε είναι το θέμα της ΑΣΠΑΙΤΕ πρώην ΣΕΛΕΤΕ, στις τεχνικές ειδικότητες απαιτείται για να γίνει διορισμός πέρα απο τα άλλα κριτήρια, δηλαδή ΑΣΕΠ και προυπηρεσία, να χεις πάρει και το πτυχίο της επιμόρφωσης ΑΣΠΑΙΤΕ . Πιστεύω ότι δεν είναι δίκαιο να χεις όλα τα άλλα προσόντα και να εμποδίζεσαι από το θέμα της έλλειψης του πτυχίου επιμόρφωσης απο την ΑΣΠΑΙΤΕ καθώς τα άτομα που γίνονται δεκτά κάθε χρόνο στην ΑΣΠΑΙΤΕ είναι ελάχιστα, συνήθως ένα άτομο ανα ειδικότητα και ανά πόλη όπου υπάρχει ΑΣΠΑΙΤΕ . Με αυτόν τον τρόπο μπορεί κάποιος να περιμένει μια ζωή και πάλι να μην πάρει σειρά να μπει στην ΑΣΠΑΙΤΕ . Νομίζω ότι είναι δίκαιο να μη χρειάζεται να χεις το πτυχίο της επιμόρφωσης ΑΣΠΑΙΤΕ για να διοριστείς, αλλά αφού διοριστείς να σου δοθεί μια χρονιά ώστε να κάνεις την έξτρα επιμόρφωση που σου δίνει η ΑΣΠΑΙΤΕ . Άκουγεται ευρέως ότι όχι μόνο είναι ελάχιστα τα άτομα που η ΑΣΠΑΙΤΕ εκπαιδεύει αλλά και ο τρόπος εισαγωγής σε αυτήν είναι μόνο κατ΄επίφαση αξιοκρατικός. Πιστεύω ότι είναι καλύτερα να διατηρηθεί το υπάρχον σύστημα διορισμών όπου μπορείς να επιλέξεις τον τρόπο με τον οποίο προτιμάς να ακολουθήσεις στην προσπάθειά σου να γίνεις μόνιμος. Είτε προυπηρεσία, είτε εξετάσεις μέσω ΑΣΕΠ ή συνδιασμός και των δύο. Οι εξετάσεις μέσω ΑΣΕΠ όπως έχετε δει απο τα στατιστικά σας στοιχεία ευνοούν τους πτυχιούχους που μόλις πήραν πτυχίο και τα χουν φρέσκα στο μυαλό τους. Αυτοί είναι που δίνουν και περνάνε. Επίσης ευνοεί τα φροντιστήρια. Απο την άλλη ξέρω άτομα που χουν δώσει εξετάσεις πολλές φορές, διάβασαν, έκαναν φροντιστήρια και κατάφεραν να είναι στους επιτυχόντες αλλά όχι στους διορισταίους. Έτσι λοιπόν επειδή οι εξετάσεις αυτές είναι διαγωνισμός, ακόμα και πολύ καλά να γράφεις κάθε φορά κανείς δε σου εξασφαλίζει ότι θα διοριστείς και μπορεί να φτάσεις να γίνεις 50 χρονών και ακόμα να προσπαθείς να διοριστείς! Πόσες φορές να έχει το κουράγιο κάποιος να δώσει εξετάσεις ΑΣΕΠ ψυχικά αλλά και σωματικά ? Υπάρχουν πολλοί πτυχιούχοι που προτιμούν να δουλεύουν έστω και να πάν και μακρυά για να μαζέψουν την απαιτούμενη προυπηρεσία, αλλά να έχουν τη σιγουριά ότι μετά απο όλη τους την ταλαιπωρία θα ναι σίγουροι ότι θα διοριστούν. Αν λέμε ότι η εμπειρία εκτιμάται πάρα πολύ απο τον ιδιωτικό τομέα και όσο πιο πολύ εμπειρία έχεις πιο πολύ σε προτιμούν, γιατί να μην αξιοποιούμε την εμπειρία των καθηγητών ώστε να έχουμε καλύτερους καθηγητές στο σχολείο? Γι’ όσους έγραψαν καλά στον ΑΣΕΠ, αλλά επειδή κάποιοι άλλοι έγραψαν καλύτερα έμειναν απο έξω, είναι καλό να προσμετράται η προυπηρεσία ώστε να μπορέσουν να συλλέξουν τα έξτρα μόρια. Επίσης γιατί να πρέπει να δίνει κάποιος ΑΣΕΠ κάθε φορά και να μην μπορεί αν θέλει να κρατήσει τα μόρια του προηγούμενου ΑΣΕΠ? Οι βουλευτές για να εκλεγούν περνάν απο εξετάσεις? Γιατί πρέπει οι καθηγητές να περνάν απο εξετάσεις αενάως? Πιστεύω ότι καίριο για την παιδεία της χώρας μας είναι το να γίνουν αλλαγές στο περιεχόμενο των σπουδών, να υπάρξει αξιοκρατία στο πως γίνεται η επιλογή των πανεπιστημιακών καθηγητών, το να γίνουν βιβλιοθήκες και το να παράγουμε επιστημονική έρευνα. Είναι απαραίτητο να γίνει αλλαγή στο περιεχόμενο των σπουδών στα σχολεία, ώστε οι μαθητές να μάθουν Πως να Μαθαίνουν και να μάθουν να Αγαπάν το να Μαθαίνουν. Το όλο περιεχόμενο της εκπαίδευσης δε φαίνεται να δίνει ούτε τα βασικά εφόδια για να βρείς μια δουλειά μετά το λύκειο αλλά και ούτε την παιδεία που να δημιουργεί ολοκληρωμένες προσωπικότητες με κοινωνική συνείδηση και δημιουργική σκέψη. Δεν διδάσκει τον μαθητή για θέματα συμπεριφοράς στη σχέση του με τα άλλα άτομα μέσα στην οικογένειά του, στην κοινωνία, στα άτομα με ειδικές ανάγκες, στο περιβάλλον. Δεν βοηθάει τους μαθητές να μαθαίνουν να δημιουργούν, να αναπτύσουν τη φαντασία τους, να αναπτύσουν δημιουργική σκέψη. Μαθήματα όπως θέατρο, μουσική, ψυχολογία, περιβαλλοντική εκπαίδευση, θα βοηθούσαν προς αυτήν την κατεύθυνση αλλά δυστυχώς δεν τα βλέπουμε στα περισσότερα σχολεία. Ένα πολύ σημαντικό θέμα είναι το να υπάρχει εξωτερικός έλεγχος στο πως γίνονται οι προσλήψεις στα πανεπιστήμια ώστε να μην έχουμε το τραγικό φαινόμενο να παίρνουν τις θέσεις οι συγγενείς των ήδη διδασκόντων σε αυτά και να μένουν εκτός άτομα με αξιόλογη έρευνα και σπουδές! Επίσης η εισαγωγή στα μεταπτυχιακά να γίνεται με εξετάσεις ή το βαθμό πτυχίου και να μην επιτρέπεται να υπάρχει συνέντευξη για να περάσεις στο μεταπτυχιακό, καθώς γνωρίζουμε ότι μπαίνει σε μεγάλο βαθμό ο υποκειμενικός παράγοντας στις συνεντεύξεις. Εφόσον θα δοθεί έξτρα μοριοδότηση στα μεταπτυχιακά και σωστό είναι να δοθεί, περισσότερο απο ότι δίνεται τώρα, πρέπει να είναι και πιο αξιοκρατικός ο τρόπος εισαγωγής σε αυτά. Σας παρακαλούμε να δώσετε χρήματα να γίνουν βιβλιοθήκες που να προσκαλούν τους μαθητές και τους φοιτητές να διαβάσουν, με ποικιλία βιβλίων αλλά και κατάλληλων χώρων για μελέτη. Ας πάρουμε ως πρότυπο τις αγγλικές βιβλιοθήκες. Σας παρακαλούμε να δωθούν χρήματα για έρευνα ώστε να αξιοποιηθεί όλο το δυναμικό απο επιστήμονες που δυστυχώς χάνετε αχρησιμοποίητο. Σας παρακαλούμε να βοηθήσετε στο να βρεθούν οι πόροι για τα παραπάνω ώστε να κάνετε Την τομή στην εκπαίδευση και όχι απλά μικροαλλαγές βιτρίνας. Ελπίζουμε και ευχόμαστε να κάνετε ουσιαστικές αλαγγές και όχι αλλαγές βιτρίνας και να βοηθήσετε ώστε η παιδεία μας να δημιουργεί υπεύθυνους πολίτες, με κοινωνική συνείδηση, όρεξη για μια καλύτερη χώρα, περιβάλλον, υπηρεσίες. Πολίτες με δημιουργική σκέψη που θα βρίσκουν καινοτόμες λύσεις σε προβλήματα, όπως πάντα έκαναν οι Έλληνες και έτσι έδωσαν τα φώτα τους σε όλο τον κόσμο. Ο Θεός να σας φωτίσει και να σας δώσει δύναμη να υπερασπίσετε το μυαλό και την ψυχή χιλιάδων μαθητών. Μετά τιμής Σοφία-Αγάπη